AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #1 Del Skrevet 1. april 2023 Lurer på hva folket syns om navnet Angelica? Anonymkode: 86dc2...0a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #2 Del Skrevet 1. april 2023 Liker ikke. Anonymkode: d5e86...975 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #3 Del Skrevet 1. april 2023 Fint Anonymkode: 7cb10...5cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #4 Del Skrevet 1. april 2023 Ikke jeg heller. Men det eneste viktige er jo at du / foreldrene liker det. Anonymkode: bdc06...519 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #5 Del Skrevet 1. april 2023 Nei, men smaken er jo ulik. Anonymkode: 00ec9...070 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #6 Del Skrevet 1. april 2023 Ja, men klarer ikke å la være å synge "Angelica, Eliza and Peggy" når jeg hører det 😂 Anonymkode: 7159b...b6a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #7 Del Skrevet 1. april 2023 Det er egentlig et fint navn, men jeg kjenner en drittkjerring med det navnet som har ødelagt det fullstendig for meg. Anonymkode: 78570...8bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #8 Del Skrevet 1. april 2023 Liker ikke navnet. Det er sikkert et greit nok navn isolert sett, men jeg får assosiasjoner til Angelica Heggelund (jenta i Valdres-saken) og galskapen i kongefamilien (Maud Angelica, dattera til Martha Louise) Anonymkode: 3b509...b18 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #9 Del Skrevet 1. april 2023 Hvis man sier det rett frem slik det er skrevet er det greit nok. Men den Angelica jeg kjenner uttaler det "annsheliiik" det syns jeg ikke noe om. Anonymkode: 64542...4e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #10 Del Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er egentlig et fint navn, men jeg kjenner en drittkjerring med det navnet som har ødelagt det fullstendig for meg. Anonymkode: 78570...8bf Kanskje vi kjenner samme person 🤣 Anonymkode: 00ec9...070 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #11 Del Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Lurer på hva folket syns om navnet Angelica? Anonymkode: 86dc2...0a1 Navn, som kjønn, skaper underbevisste forventninger i folk du møter. Og de fleste av oss er ikke oppvakte nok til å korrigere adferd. Å gi et barn et navn som betyr «engel» vil skape forventninger gjennom barnehage og skole om at barnet skal være veloppdragent. Og er det en ting en jente ikke bør være så er det «veloppdragent» etter samfunnets destruktive forventninger til en jente. God oppdragelse handler mye om å korrigere nettopp slike forventninger. Gi barnet et navn som betyr sterk, modig, klok, lur etc eller som assosieres med makt og frihet. Og du vil oppdage at folk rundt barnet gir det mer frihet. Anonymkode: b9a91...c55 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #12 Del Skrevet 1. april 2023 Liker ikke. Anonymkode: e008a...d60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #13 Del Skrevet 1. april 2023 Nei, liker det ikke. Anonymkode: bd002...ec9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #14 Del Skrevet 1. april 2023 Jeg liker det Anonymkode: 43bec...b58 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #15 Del Skrevet 1. april 2023 Liker det ikke. Men så liker jeg navn som Sigrid, Astrid, Agnes og Signe. Jeg synes de har mer tyngde og personlighet, Skjønner at ikke alle liker den type navn heller. Anonymkode: 2e7b4...27f 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 1. april 2023 #16 Del Skrevet 1. april 2023 Det er en plantegruppe som jeg lett får utslett av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #17 Del Skrevet 1. april 2023 Synes det blir for jålete og unorsk. Når norske barn får engelske navn som ikke har noe tradisjon her i Norge fremstår det som påtatt og falskt. Om én av foreldrene har en bakgrunn som kan forsvare valget av navn vil det fungere bedre. Men Angelica er uansett et fryktelig pompøst navn med tanke på alle de sakrale og religiøse assosiasjonene det har. Anonymkode: b0f5c...e9d 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #18 Del Skrevet 1. april 2023 Jeg liker ikke klangen så godt, jeg syns det er litt hardt. Men det er ikke sånn at jeg har noe imot det heller, selv om jeg ikke hadde valgt det til mine barn. Anonymkode: 53bd1...6a4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #19 Del Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Synes det blir for jålete og unorsk. Når norske barn får engelske navn som ikke har noe tradisjon her i Norge fremstår det som påtatt og falskt. Om én av foreldrene har en bakgrunn som kan forsvare valget av navn vil det fungere bedre. Men Angelica er uansett et fryktelig pompøst navn med tanke på alle de sakrale og religiøse assosiasjonene det har. Anonymkode: b0f5c...e9d Hvilke sakrale og religiøse assosiasjonene da? Anonymkode: 86dc2...0a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #20 Del Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvilke sakrale og religiøse assosiasjonene da? Anonymkode: 86dc2...0a1 Det er vel rimelig åpenbart når navnet er en utledning av engel. Det funker bedre i andre land der de har større tradisjoner for å den type navn, men her i trauste Norge synes jeg navnet er flaut. Anonymkode: b0f5c...e9d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå