Gå til innhold

Har du fått tilbud om husbanklån/kommunal bolig? Jeg gråter...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått anbefalt av psykiateren jeg går til om at jeg kan søke husbanklån, evnt leie kommunal bolig, men jeg blir så redd for å flytte for meg selv.

Er det noen har som har slitt med å flytte for seg selv alene for første gang og det har gått bra? 

Skulle ønske jeg hadde noen å dele livet med, men jeg er livredd for å være sammen med noen... Så må klare meg selv. 

Anonymkode: 6d206...60d

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du forteller ingenting om din nåværende situasjon, bortsett fra at du ikke bor alene. Samboer men uten barn? Hvorfor skal du være redd for å være alene?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diry72 skrev (17 minutter siden):

Du forteller ingenting om din nåværende situasjon, bortsett fra at du ikke bor alene. Samboer men uten barn? Hvorfor skal du være redd for å være alene?

Jeg bor hjemme hos mamma. Har bodd hjemmefra tidligere, men da sammen med venner. 

Jeg har aldri hatt kjæreste og har ikke barn. 

Anonymkode: 6d206...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diry72 skrev (Akkurat nå):

Alder? Har du sosial angst ? Venner ?

Jeg er 40, sliter mye med forskjellig typer angst og negative tanker, men har også nylig fått vite at jeg har autisme, så det kan forklare litt hvorfor jeg har hatt det så vanskelig i alle år. 

Har venner, men de bor i en annen by og lever sine egne liv. Har tenkt mye på å flytte dit da jeg har familie der også. 

Her jeg bor nå har jeg ingen venner. 

Anonymkode: 6d206...60d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Keikolina

Vær så snill, tenk på moren din og bit i det sure eple. Tenk på all friheten du får når du flytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er 40 år og bor fortsatt hos din mor og har autisme. Med den angsten du har for å bo alene kombinert den en autisme-diagnose tenker jeg at du burde ta kontakt med kommunen å høre hvilket tilbud de har. Høres ut som du kan tenger litt støtte rundt deg. Det finnes jo omsorgsboliger, bofellesskap ol. Tror også jeg har hørt at det er noe som heter botrening 😊 der man får støtte og hjelp til å mestre å bo alene. Håper det ordner seg på en eller annen måte 🥰 første steget blir å ta kontakt med noen som vet hvilket tilbud som kan egne seg for deg. Lykke til ❤️

Anonymkode: 98d6e...30b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt ovenfor, ta kontakt med kommunen bare for å høre hva de kan tilby deg. Har du skriftlige bekreftelser på at du har autisme og angst og andre helse problemer, så ta de med ved et evt møte. Kan du si noe om hvor du bor nå og hvor du evt tenker å flytte til? Har du nevnt dette for din mor og familie?  Kanskje de kan hjelpe deg , hvis du ønsker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med boligkontoret i den kommunen du tilhører så hjelper de deg nok 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har leid kommunal bolig i mange år og fikk til slutt hudbank lån. Det å bo alene hjalp veldig mye for selvfølelsen og selvstendigheten min 

Anonymkode: cf8f3...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten alle synes det er litt skummelt å flytte for seg selv for første gang. Det går bra! ❤️ Gi det litt tid, venn deg til tanken. Snakk med psykiateren din om redslene du har. Dette går seg til etterhvert.

Anonymkode: d3f81...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...