Gå til innhold

Sladre på besteveninne til Nav for trygdemisbruk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Veninna mottar stønad fra Nav urettmessig. Hun forteller om det åpent til vennene, og ser ikke ut til å tenke at det kan gå ut over henne.

Jeg har vært ærlig med henne flere ganger at dette ikke er bra og jeg er i mot dette.

Jeg vurderer å tipse Nav for hennes egen del.  Foreløpig har hun ikke rukket å svindle så lenge, men hvis hun fortsetter så vil feilutbetalt beløp være i så stort omfang at hun kan få stor gjeld på seg og bli anmeldt.

Er jeg "utro" bestevenninne da?

Anonymkode: 90356...724

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det mulig ? Du må være verdens dårligste venninne. Sånt gjør man ikke mot venner. Du ble gå i deg selv. Dette er smålig. 

Anonymkode: 89375...ee0

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett deg ned med henne og forklar henne nøye risikoen med det hun gjør. Som oftest oppdages sånne ting, og hun må betale alt tilbake. Og ja, hun kan miste alle trygde rettigheter og komme i fengsel. 
 

Du trenger kanskje ikke være den som sladrer. Gi henne mulighet til å ordne opp, før livet hennes blir helt ødelagt. 

Anonymkode: fd180...1f1

  • Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på.

Om det er småpenger hadde jeg ikke brydd meg. Men om hun svindler for flere hundre tusen er det til hennes eget beste at det avsløres tidlig. Jo lenger det pågår desto strengere straff får hun om hun blir oppdaget. Så du gjør henne en tjeneste ved å si fra til nav.

Anonymkode: 09db7...47f

  • Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Veninna mottar stønad fra Nav urettmessig. Hun forteller om det åpent til vennene, og ser ikke ut til å tenke at det kan gå ut over henne.

Jeg har vært ærlig med henne flere ganger at dette ikke er bra og jeg er i mot dette.

Jeg vurderer å tipse Nav for hennes egen del.  Foreløpig har hun ikke rukket å svindle så lenge, men hvis hun fortsetter så vil feilutbetalt beløp være i så stort omfang at hun kan få stor gjeld på seg og bli anmeldt.

Er jeg "utro" bestevenninne da?

Anonymkode: 90356...724

Hvordan urettmessig ? 

Anonymkode: 89375...ee0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det mulig ? Du må være verdens dårligste venninne. Sånt gjør man ikke mot venner. Du ble gå i deg selv. Dette er smålig. 

Anonymkode: 89375...ee0

Er det ikke mer smålig å la være å si noe? Hun kan jo ende med å skylde enorme beløp om hun blir tatt. Verste fall kan hun bli straffedømt. 

Anonymkode: ee6e9...efa

  • Liker 26
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det ikke mer smålig å la være å si noe? Hun kan jo ende med å skylde enorme beløp om hun blir tatt. Verste fall kan hun bli straffedømt. 

Anonymkode: ee6e9...efa

Smålig å melde en venninne til nav ja. Jeg er ikke enig med folk som holder på sånn heller og det er ikke særlig smart! Men jeg hadde heller sagt det til henne. Om hun blir tatt får være hennes sak så får hun heller lære på den måten istedenfor at du skal leke politi. 

Anonymkode: 89375...ee0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipse NAV om trygdesvindel?

NAV tar imot tips om trygdesvindel. Man kan velge å gi tips anonymt eller være åpen om sin identitet. Dersom du ønsker å være anonym, må du passe på at tipset ikke inneholder opplysninger som kan identifisere deg. Hvis du tipser NAV, får du ikke tilbakemelding om videre behandling av saken.   Du kan tipse oss på følgende måter:

https://www.nav.no/no/nav-og-samfunn/samarbeid/arbeidslivskriminalitet-og-trygdesvindel/trygdesvindel

Anonymkode: 1d693...abc

  • Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Veninna mottar stønad fra Nav urettmessig. Hun forteller om det åpent til vennene, og ser ikke ut til å tenke at det kan gå ut over henne.

Jeg har vært ærlig med henne flere ganger at dette ikke er bra og jeg er i mot dette.

Jeg vurderer å tipse Nav for hennes egen del.  Foreløpig har hun ikke rukket å svindle så lenge, men hvis hun fortsetter så vil feilutbetalt beløp være i så stort omfang at hun kan få stor gjeld på seg og bli anmeldt.

Er jeg "utro" bestevenninne da?

Anonymkode: 90356...724

Hun må jo være sjeldent «kort» i hodet, som skryter over det. Vet av to som har gjort dette. De var desperat ,å gjorde det  for  å holde seg flytende økonomisk . Ble oppdaget . En fort , å en etter lang tid . En fikk fengsel og en fikk fotlenke . Begge måtte betale tilbake og mistet alle rettigheter en periode . Stor skam og store personlige problemer . Hadde som venn advart henne om at det hun gjør er kriminelt , og om hun har tenkt over HVA hun skal gjøre når det blir oppdaget . For det blir det til slutt . Nav har egen avdeling for å avdekke svindel . 

  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen liker tystere....

Men du kan fortelle henne om   risikoen. De finner det ofte ut, og da må det tilbake.

Anonymkode: f2dd6...10a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dine, mine og alles skattepenger hun svindler til seg. Tips NAV!

Anonymkode: 1d693...abc

  • Liker 34
  • Hjerte 5
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er dine, mine og alles skattepenger hun svindler til seg. Tips NAV!

Anonymkode: 1d693...abc

Herregud 🙄

Anonymkode: 89375...ee0

  • Liker 16
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør faktisk venninna di en tjeneste ved å si i fra til NAV anonymt. Hvis jeg noen gang gjør noe kriminelt så håper jeg faktisk at noen tyster på meg slik at dem tar meg før det blir alt for galt..

Det er noen ganger folk ikke veit sitt beste, enda folk sier i fra til dem. Og da er neste måten å hjelpe dem på ved å si i fra til en annen instans, og her er det NAV. 

  • Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er dine, mine og alles skattepenger hun svindler til seg. Tips NAV!

Anonymkode: 1d693...abc

Det er oljepengene hun nyter.

Ikke tro din jobb holder Norge igang.

Anonymkode: f2dd6...10a

  • Liker 19
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du er faktisk medskyldig i svindelen om du ikke gir info til NAV

Anonymkode: 4de54...4e4

  • Liker 22
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor stiller du ikke bare ultimatum?

Hva feiler det deg? Skryte av at du svindler Nav? Har det rablet helt for deg? Jeg gidder ikke snakke mer med deg før du slutter å svindle til deg penger du ikke har rett på og har betalt dem tilbake. Snaks."

Anonymkode: 37217...63b

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at hun svindler da?

Anonymkode: ca105...b5f

  • Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har informert henne om alle konsekvenser.

Ts

Anonymkode: 90356...724

  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...