Gå til innhold

Kjæresten har kjøpt seg campingvogn uten meg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjelp trenger råd her! 

Blir et litt langt innlegg beklager. 

Det er et litt fersk forhold vi har bare vært sammen i noen måneder så vi bor hver for oss i dag men han skulle flytte til meg snart. Jeg er i starten av 30 årene han er i slutten av 30 årene.  Vi har begge lyst på barn i nærmeste fremtid, ingen av oss har barn fra før. 

vi hadde pratet om at etter vi hadde bod sammen en stund så skulle vi kjøpe oss campingvogn sammen for det var noe vi hadde skikkelig lyst på.  Vi hadde stakket om at vi sammen skulle hente den og vi begge skulle eie den.

Nå har han plutselig vært og kjøpt den og skal dra alene å hente den. 

Jeg føler meg så skuffet og lei meg, dette var jo noe vi skulle gjøre sammen Og dette var noe jeg også hadde gledet meg masse til.

Når jeg prøvde å prate med han om at dette var ikke det vi avtalte så sluttet han bare å svare meg på et døgn, dagen etterpå skreiv han bare meldinger der han latet som ingenting, når jeg tok det opp igjen så skyldte han på at det var bare for at jeg har ADHD at jeg reagerer på det, og at vi kunne ordet senere at vi begge eier den, han ba også om at jeg skulle betale halvparten av den selv om jeg ikke eier den i dag. Vi bor heller ikke på samme plass så er ikke slik at jeg har tilgang til den hele tiden. 

Dette er ikke første gang han lar vær å svare meg når det er noe jeg tar opp, eller at han prøver å snu det over på meg.   Det har vært mange ting han har løyet om eller unngår å fortelle til meg som har kommet frem flere kort tid etterpå. Da prøver han gjerne først å bare ignorere det før det blir så ille at det nesten blir slutt, da kommer han med blomster og gråter å trygler meg tilbake. Er så i konflikt med meg selv på om dette er et forhold jeg ønsker å være i. 

På en side føler jeg at vi har mange fine samtaler når ting er fint og jeg er blitt så utrolig glad i han, vi begge ønsker barn i fremtiden, vi har mange felles interesser, og han kommer alltid å hjelper meg om det er noe jeg trenger hjelp til. men likevel er det ting her for meg som skurrer. 

Jeg har også hatt problemer med magen i det siste der han prøver å få meg til å drikke for at jeg skal få mindre vondt så vi kan ha sex. Noe som også sårer meg mye at han viser så lite forståelse, jeg er ganske glad i sex så er ikke sånn at det er lite av det men sånn en og annen dag har jeg for vondt til at jeg klarer å sex å da prøver han å få meg til å drikke alkohol, han sier enda - drikk mer så du for mindre vondt så du klarer å slappe av så vi kan ha sex. 

Jeg tok han i starten av forholdet for å snike på ex sin profil flere ganger, noe jeg synes var veldig rart siden han sier så mye stygge ting om henne.  Han prater også veldig mye om ex hele tiden, alltid stygge ting men ho er alltid et tema. Er så lei av å høre om ho og demmes forhold, syns det er rart at han ikke heller vil fokusere på meg og våres forhold. 

Anonymkode: be2cc...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hjelp trenger råd her! 

Blir et litt langt innlegg beklager. 

Det er et litt fersk forhold vi har bare vært sammen i noen måneder så vi bor hver for oss i dag men han skulle flytte til meg snart. Jeg er i starten av 30 årene han er i slutten av 30 årene.  Vi har begge lyst på barn i nærmeste fremtid, ingen av oss har barn fra før. 

vi hadde pratet om at etter vi hadde bod sammen en stund så skulle vi kjøpe oss campingvogn sammen for det var noe vi hadde skikkelig lyst på.  Vi hadde stakket om at vi sammen skulle hente den og vi begge skulle eie den.

Nå har han plutselig vært og kjøpt den og skal dra alene å hente den. 

Jeg føler meg så skuffet og lei meg, dette var jo noe vi skulle gjøre sammen Og dette var noe jeg også hadde gledet meg masse til.

Når jeg prøvde å prate med han om at dette var ikke det vi avtalte så sluttet han bare å svare meg på et døgn, dagen etterpå skreiv han bare meldinger der han latet som ingenting, når jeg tok det opp igjen så skyldte han på at det var bare for at jeg har ADHD at jeg reagerer på det, og at vi kunne ordet senere at vi begge eier den, han ba også om at jeg skulle betale halvparten av den selv om jeg ikke eier den i dag. Vi bor heller ikke på samme plass så er ikke slik at jeg har tilgang til den hele tiden. 

Dette er ikke første gang han lar vær å svare meg når det er noe jeg tar opp, eller at han prøver å snu det over på meg.   Det har vært mange ting han har løyet om eller unngår å fortelle til meg som har kommet frem flere kort tid etterpå. Da prøver han gjerne først å bare ignorere det før det blir så ille at det nesten blir slutt, da kommer han med blomster og gråter å trygler meg tilbake. Er så i konflikt med meg selv på om dette er et forhold jeg ønsker å være i. 

På en side føler jeg at vi har mange fine samtaler når ting er fint og jeg er blitt så utrolig glad i han, vi begge ønsker barn i fremtiden, vi har mange felles interesser, og han kommer alltid å hjelper meg om det er noe jeg trenger hjelp til. men likevel er det ting her for meg som skurrer. 

Jeg har også hatt problemer med magen i det siste der han prøver å få meg til å drikke for at jeg skal få mindre vondt så vi kan ha sex. Noe som også sårer meg mye at han viser så lite forståelse, jeg er ganske glad i sex så er ikke sånn at det er lite av det men sånn en og annen dag har jeg for vondt til at jeg klarer å sex å da prøver han å få meg til å drikke alkohol, han sier enda - drikk mer så du for mindre vondt så du klarer å slappe av så vi kan ha sex. 

Jeg tok han i starten av forholdet for å snike på ex sin profil flere ganger, noe jeg synes var veldig rart siden han sier så mye stygge ting om henne.  Han prater også veldig mye om ex hele tiden, alltid stygge ting men ho er alltid et tema. Er så lei av å høre om ho og demmes forhold, syns det er rart at han ikke heller vil fokusere på meg og våres forhold. 

Anonymkode: be2cc...1be

Dump han . Han er en relasjonstyrann . 

  • Liker 24
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kommer aldri til å ta hensyn til deg, og han skylder på din adhd for at du reagerer? Han kommer alltid til å skylde på deg for alt. 

 Det er ikke noe å satse på!

Anonymkode: fb74f...950

  • Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående campingvognen hadde jeg bare blitt glad for å slippe utgiften men samtidig få være med på tur. 

Men de andre tingene du nevner er helt uakseptabelt. Det at han presser deg til å drikke for å ha sex, at han ikke tar hensyn til at du har vondt, og det at han fortsatt følger med på eksen og prater om henne. Det at han sier så mye stygge ting om henne men samtidig følger med på henne er et stort rødt flagg og det er sannsynlig at han har oppført seg på måter mot eksen han er redd for at du skal vite, så han sverter henne for deg mens han egentlig fortsatt liker henne. Hvis du har gått fort inn i forhold med denne mannen anbefaler jeg deg å ta ting sakte, ikke betal for campingvognen, ikke flytt sammen, han kan potensielt være en manipulator som bryter damene sine ned, trekkene er der med at han ikke respekterer deg og vil ha makt over deg. De viser alltid mye av sin beste side i starten så selvom han er snill ellers så bør du ta de røde flaggene her alvorlig

Anonymkode: c358d...8f7

  • Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei, nei…tenkte jeg etterhvert som jeg leste.

Dette er ikke ett forhold å fortsette, dette er ikke en mann å satse på.

Du kommer til å bli behandlet som dritt gang på gang og han kommer til å legge skylden på deg. Det sies at vi alle mennesker har psykotiske trekk, hans høres meget sterk ut.

De få gode dagene er ikke verdt det, i det hele tatt.

  • Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke campingvognen som er problemet her eller?

Anonymkode: 7dce6...321

  • Liker 10
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem som eier campingvognen høres ut som det minste problemet her.

Anonymkode: 11758...53d

  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvem som eier campingvognen høres ut som det minste problemet her.

Anonymkode: 11758...53d

Det kan du si, men det handler jo om å bryte en avtale uten å si ifra.

Anonymkode: dacf7...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ut som om du dater eksen min. Vi dagdrømte sammen og la planer. Plutselig bare kjøpte han tingen eller gjorde ting alene. Drikkepress for å "slappe av" for å nyte sex. Mer spesifikt, da slappet jeg nok av til at jeg lettere ble med på hans kink. De gangene jeg gjorde noe han tydelig mislikte, fikk jeg høre at eksen hans gjorde ikke slik, men slik osv. Det ble verre etter at vi flyttet sammen. 

Det endte med å gjøre meg svært nedbrutt. Jeg gikk inn i et modus hvor jeg mistet meg selv i forsøk på å gjøre han tilfreds. Møtte tilfeldigvis eksen hans på en trening. Hun kjente igjen bilen hans, som jeg lånte og hun lurte på om jeg car sammen med M. Da jeg svarte ja, fortalte hun hva hun hadde gått gjennom. Og det var det samme som meg. Det gav meg mot til å ende forholdet. 

Gå noen runder med deg selv og finn ut hvordan du ønsker å bli behandlet i forholdet. Kan du ha det slik resten av livet? Hvis ikke, gjør det slutt nå.

Anonymkode: 7d2bd...423

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

... det handler jo om å bryte en avtale uten å si ifra.

Anonymkode: dacf7...a4a

Det jeg mente er at det ikke høres ut som noe koselig forhold generelt. 

Anonymkode: 11758...53d

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Ville ikke vært sammen med en sånn mann.. høres ikke ut som campingvogna er det største problemet dere har, men det problemet du føler det er ok å ta opp. Er mange ting som varsler om ett trøblete forhold her, du vil ikke få ett godt liv om du etablerer deg og får barn med denne mannen. Hva hadde du sagt til ei venninne i en lignende situasjon? Ta vare på deg selv!

Anonymkode: 87aeb...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som presser andre til sex (og alkohol) er SLEMME og EGOISTISKE! Denne mannen er ikke glad i deg, han er KUN glad i seg selv. Han er kun ute etter sex og pengene dine. Etterhvert kanskje husmortjenestene dine!

Ikke betal et RØDT øre før han har satt deg som 50% eier av campingvognen! Pass på at du ikke blir lurt!

Egentlig bør du hverken flytte sammen med han eller spleise på hverken campingvogn eller bil eller annet! Han vil deg IKKE vel!

Silent treatment tyder på at han har vansker med relasjoner. Noe som vil gå kraftig ut over deg og andre som kommer tett innpå han (kolleger, ekser, familie, etc). Slike folk SKADER folk rundt seg psykisk, og de kan få fysiske plager av det også.

Kom deg unna før du føler at du har investert så mye i han at du føler at du  er "fanget" fordi du ikke vil miste det du har investert.

Husk at du er i starten av forholdet. Det er NÅ man viser sitt BESTE jeg (kanskje til og med sitt FALSKE jeg!). Etterhvert blir det bare verre!

Anonymkode: 35c6f...6dd

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Campingvogna er jo det minste problemet her, fyren er jo en drittsekk. 
Dere har bare vært sammen noen mnd og planlegger allerede å flytte sammen. 
Gjør det slutt og pris seg lykkelig for at dere ikke bor sammen enda. 

Anonymkode: ab253...2dd

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nesten ikke tro at du faktisk tenker at dette er noe å satse på 😳😳😳

Og han vurderer du å dele hus med, økonomi og få barn med? Høres ut som et supert forbilde for eventuelle barn, ikke minst kan du starte en nedtelling til du enten står på bar bakke med barna eller lever i et skadelig forhold. Vær smart - avslutt.

Anonymkode: e5b22...123

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du er forelsket i tanken på hvem han er, ikke hvem han faktisk er. 
 

Dump han mens du enda kan komme deg unna, og finn noen som faktisk elsker deg. 

Anonymkode: 14a51...b92

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du at en unge skal få en løgnaktig stonewaller til far? Hvorfor ønsker du en uskyldig 3.part så mye vondt? 

Gå nå mens det er enkelt.

Anonymkode: 3216a...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Refreng

Nå når du har skrevet ned alle disse tingene, ts, har du noen tanker selv om denne mannen?

Det er for øvrig ikke vanlig å ville ha sex med en partner som ikke egentlig vil og som får vondt av det. De fleste menn ville følt at det er i voldtektsterritoriet og ville føle seg frastøtt. Noen menn liker ikke en gang ha sex med kvinner som er beruset i det hele tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har bare vært sammen noen måneder sier du, og i løpet av den tiden har han flere ganger presset deg til sex, snoket på exer sine profiler, lyver, gråter, trygler, du ser vel selv hva du har skrevet? Og innimellom har dere tydeligvis fine samtaler- når rekker dere det? For alt jeg leser er at dette er et direkte giftig forhold.

Og som alle andre sier; campingvogna er det minste problemet. Det du kan være glad for er at det ikke er dine penger som er brukt på den.

Tror du skal tenke deg veldig godt om før du fortsetter i dette forholdet!

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...