Gå til innhold

Betties dager

Bettie

Anbefalte innlegg

Onsdag 22.mars

Takk Luise. Jeg har allerede avlagt kafeen et besøk, så jeg fant deg selv om du hadde flyttet

Hei kira. takk for gode ønsker.

Jeg synes ikke jeg gjør annet enn å øve, så nå må jeg vel snart være ferdig øvd, Hope. Jeg går fortsatt i samtaleterapi, for jeg har så mye jeg vil rydde skikkelig opp i, og jeg trenger noen som kan hjelpe meg å se ting i perspektiv.

Tusen takk for gode ord, Fakse. Jeg var veldig fortvilet på hotellet, men har bestemt meg for å være stolt over at jeg klarte å bli værende og ikke stikke av.

Hallo midnattsol. Kos å se deg her

Takk for klemmer, Væren

Det er ganger man bare gjør gode miner til slett spill, Cata. BH på gulvet - litt å flire av etterpå kanskje. Det var jo en hel leilighet, med sovesofaer på stuene, men likevel. Jeg er ikke sikker på om herrene syntes det var så morsomt med dobbeltsenger på soverommene....

Så - nå har jeg bare en arbeidsdag igjen i denne uka. Det går ganske bra, men jeg føler meg fortsatt litt utenfor. Jeg må nok være på jobb ei uke til før jeg finner tempo og stilen. Men det holder med de timene jeg er på jobb, for hodet er helt blåst når jeg kommer hjem. Hjemme får jeg derfor ikke gjort noe, men jeg får ta et rufs til helgen igjen.

I morgen er det trimdag igjen. Jeg var på trening på mandag også, og da var det ufyselig tungt å motivere seg til å dra, og treninga var et ork. Jeg håper det går glattere i morgen, for ryggen trenger treninga. Jeg får bare gått korte turer med Vofsa slik det er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Skjønner godt at du blir sliten etter å ha vært på jobb. Føles det bra å være tilbake, selv om det er litt uvant?

Håper treningen hjelper, og ryggen blir bedre så du kan gå lengre turer med vofsa. Det er jo så flott å gå tur når vårsolen skinner og fuglene kvitrer :)

Ha en flott helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia.... :)

Blir vel bra å begynne på jobb igjen tenker eg... du får bare ta d litt med ro i begynnelsen... ;)

Ha en god helga da.. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lørdag 25.mars

Jeg håper jo at treninga har effekt på både kropp og sjel, Bellatrix.

Det har vært uvant å være på jobb, ja, kira.- og jeg ser fram til å kunne gå litt lengre turer igjen.

Takk for helgehilsen, baby-E.Jeg skal jo bare jobbe 50%, så da begrenser det seg hvor mye jeg får gjort, Litle Lady.

Hei på deg, Cata.

Takk for hilsen, Turlselinemor.

Torsdag fikk jeg en smak av det hektiske livet det er på jobben. Vi er inne i en stor omstilling, og da er det mye som skal planlegges. Bare det å skulle planlegge de riktige skrittene i forhold til omleggingen er en utfordring. Så jeg var med på et par drøftingsmøter - og da løper tiden. Så jeg fikk ikke gjort så mye av det jeg hadde planlegt å gjøre.

Nå har ikke den jobben jeg holder på med akkurat nå noen tidsfrist - bortsett fra at det skal være klart til høsten. Vi har en håndbok på jobben, og den må revideres nå, og det arbeidet holder jeg på med.

Det ble trimtur på meg også torsdag, og det var litt lettere denne gangen. Jeg regner med at effekten kommer etterhvert. Om et par ganger skal jeg tusle meg inn på stykrerommet og ta en ekstra runde der. Trenger virkelig litt styrketrening i tillegg til kondisjonstrening. For jeg er jammen på bånn nå.

I går hadde jeg fridag, og da kjente jeg at jeg har vært ute av huset og at jeg har brukt hodet mitt på en annen måte enn jeg har gjort den siste tiden. Jeg var så trøtt i går at jeg sov meg gjennom store deler av dagen. Det var jo fint vær, så jeg fant fram en stol og en pute og sluimret i solveggen noen timer. Siden jeg hadde sovet ganske mye på dagen var jeg usikker på hvordan nattesøvnen ville bli, men jeg hadde ingen problemer med den.

I dag har jeg vært en liten tur i butikken, har vasket litt klær og har ryddet litt. Noen timer i solveggen ble det i dag også. Vofsa synes det er stas å ha selskap ute, men jeg er ikke så begeistret for måten hun viser sin begeistring på. Det er jo en smule klinete ute, og hun er en hund som bruker labbene mye - og jeg blir dermed en smule sølete.

I kveld skal vi bare slappe av, Halvdelen og jeg. I morgen skal vi, hvis været holder, ta med oss Vofsa til skogs. Har en fin plass å gå til. Så da blir det kaffe på termosen og pølser over bålet. Håper det blir fint vær.

Frøkna har bestemt seg for å ta opp fag fra videregående. Hun vil gjøre noe annet enn å være drosjesjåfør. Ikke fordi hun ikke trives i jobben, men hun tjener ikke så mye sett i forhold til hvor mye hun jobber. Jeg skal hjelpe henne litt, for hun vil ta fagene via internett. Jeg skal i hvert fall betale det første faget så får vi se hvor mange fag jeg kan støtte henne gjennom. Jeg synes det er flott at hun vil satse på en eller annen form for utdanning også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok lett for å bli sånn at en blir stuptrøtt og sover som bare d når en kommer tilbake til noen en har vært borte fra en liten stund.... bra at du trener.... gir jo ofte litt energi d da.. ;) Kose dere på turen imorra då.... hørtes gøy ut med pølser på bål og noe godt på termosen.. :sjarmor::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur med pølser, bål og termos høres bra ut. Skulle ønske det var meg. I stedet sitter jeg her og hutrer (det blåser og da blir det alltid litt kaldt i huset) og prøver å overtale venninne til å komme på besøk i påsken. Har en mistanke om at prosjektet kommer til å mislykkes....

Trim er bra. Skulle bare ønske noen kunne finne opp en trimform som ikke er så kjeeeeedelig ;) . Damer i vår alder bør vel drive styrketrening så ikke beinskjørheta tar oss om 20 år. Det der med solvegg hørtes heller ikke verst ut, men på denne tida av året så har jeg omtrent bare skyggevegg, så om jeg hadde prøvd å sitte der i dag, så ville jeg kommet inn mer blå(frossen) enn brun.

Ha en kos tur i morgen, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening er bra terapi. Selv skal det ikke mange treningstimene til før jeg kjenner at det hjelper. Godt for kropp og sjel. :)

God lørdagskveld. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag Bettie!

Tror jeg skal følge ditt eksempel og ta med meg varm kakao utendørs i dag. Ikke så langt bort, men bare ut på verandaen. Den må måkes først, men det skal jeg vel alltids greie bare jeg kommer meg gjennom dusjen først :ler:

Håper du får en fin søndag, og at det går fint med jobb og trening og det du ellers har fore i neste uke! :klem:

Endret av Fakse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det ikke noe som helst utendørs. Verken på veranda eller andre steder. Nå er det jammen "snøstorm light" igjen :sur: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zenta

hei hei :)

Syns du er kjempe flink som har begynt å trene Bettie. Hvis du har noe treningsenergi til overs så send over litt til meg også er du snill :)

Så flott at frøkna har bestemt seg for å ta opp fag fra videregående. Skjønner godt at hun vil noe mer enn drosjeyrket.. Er helt enig i at i det yrket så legger man ned UTROLIG med timer og i forhold til alle timene man legger ned så er det dårlig betalt. Så jeg krysser fingrene for at fagene kommer til å gå kjempe bra, og du er jo kjempe snill som skal betale første faget for henne :)

Håper du får en fortsatt fin søndagskveld Bettie :klem: Og takk for koselige hilsninger i dagboka mi, det setter jeg stor pris på :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Har dere hatt en fin tur i skogen? Det hørtes koselig ut, tror vi må prøve ut den ideen neste helg, hvis været holder. :)

Det er rart med de store barna. Og det er nok nødvendig at de selv finner ut hva de vil gjøre med livet sitt, uten mye mas fra oss mødre. Leste et sted om mammaer som følger sine voksne sønner på jobbintervju, og fikk litt angst. Ikke at jeg har gjort det, men det er fort gjort å gi litt mye velmente råd. Helt sikkert lurere å ligge litt lavt, og så støtte det de selv bestemmer seg for. ;)

Håper du får en fin uke :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Queenblue

Hei Bettie, innnom en tur og sjekker ståa.

Koselig at du kan hjelpe datteren din med å ta opp igjen fag. Særlig når hun vil det selv. Det lønner seg.

Her kommer det ned en blanding av snø/regn nå. Håper det tar med seg litt av snøen som ligger.

Ønsker deg en fin uke Bettie. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 27.mars

Pølser på bål ble det dårlig med, Litle Lady. Våknet til snø og vind. Da går jeg ikke lange turen hvis jeg ikke må.

Hei midnattsol. Jo trening skal gjøre godt for kropp og sjel. Det er det jeg satser på der jeg hopper og spretter

Jeg kan ikke si at jeg synes treninga er morsom, Cata. Jeg trener bare fordi jeg vet at jeg må, og jeg må ha et fast program, for egentrening = ingentrening.

Har ikke så mye energi å sende over, AnneBeth, men kan alltid forsøke å sende over litt. Det er alltid hyggelig å se deg her.

De store barna må nok finne ut av livet sitt selv. Det har jeg erfart, kira. Men noen ganger er det vanskelig å holde munn.

Jeg hadde en lat søndag, Hope.

Hei Swan - hvor har du gjort av deg? Lurer jo på hvordan det går med deg og huset.

Det er bare fordi frøkna selv vil gjøre noe med skolefagene at jeg kan hjelpe til, Queenblue. Jeg forsøkte meg før hun var motivert, og det gikk ikke.

Søndagen ble ikke som planlagt. Det blåste og snødde da jeg sto opp, og da går jeg ikke langt ut i skogen med grillmat. Det ble en stort sett lat innedag, bare avbrutt av vofsetur. Men jeg fikk sådd litt flere krydderurter til kjøkkenhagen, og fikk flyttet på det som hadde begynt å spire ned i kjellervinduene slik at det ikke blir drevet for fort fram. Vaske klær fikk jeg også gjort, så nå er Halvdelen fornøyd - han finner igjen genserne sine.

Men jeg sov i hvert fall ikke på dagen i går.

I dag har det vært jobb igjen. Det blir mye rutinearbeid nå, men det er greit nok, for da gjør det ikke så mye om ikke det går så fort rundt i hodet. Jeg går litt på "tomgang" i påvente av et møte på onsdag. Da vil jeg, forhåpentligvis, få en avklaring i forhold til planlegging av omleggingen. Jeg må bl.a vite noe om økonomi slik at jeg vet om jeg skal beholde folk, om jeg må ha flere folk, eller om jeg må si opp noen. Jeg regner med at det ikke vil bli de store økonomiske forskjellene, men det er greit å få tallene før jeg legger noe arbeid i omleggingen.

Fy søren for et vær det har vært i dag. Da jeg skulle på jobb, var bilen glasert. Det regnet og regnet frøs til is på bilen - og på veien. Jeg tok det ganske pent på vei til jobb, ja. Og det har regnet i hele dag. På en måte er jeg fornøyd med det, for snøen synker sammen, og jeg er lei snø. Tittet ute i bedet, og tulipanene er kommet 1 cm opp nå. Det er vårtegn, det.

I ettermiddag var jeg på trening igjen. Hun var ikke snill med oss, instruktøre i dag. "Ta i - og ta i litt til - og litt til". Jeg var rød i toppen og ganske svett, men det skal man jo være etter en times hopp og sprett og bøy og tøy. Kjenner det i kroppen, og det skal visst være bra.

Endret av Bettie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er, Bettie. Jeg finner heller ingen glede i trening, dessverre, og derfor trener jeg heller ikke. Vet jeg hadde hatt godt av det!!! Kanskje jeg kan ta opp yogaøktene mine, i det minste. Har sluttet på yogakurs, det ble dyrt når jeg var så mye borte. :forvirret:

Jeg er glad snøen endelig har forsvunnet her hos oss. Påskeliljer, snøklokker og krokus står og koser seg med litt snørester rundt føttene, men nå må det vel være slutt på snø og vinter? Det er ikke særlig morsomt lengre, synes jeg! :tristbla:

I kveld har vi vært en tur og fått ordnet litt småtterier som måtte gjøres. Det er greit med sånne oppsamlingsturer innimellom, så man får handlet ting som ungene trenger og ting til skuffer og skap. Og ettersom det er konfirmasjon på gang her i heimen, og påsketur før den tid, samt bursdag for minstelammet og mamma, er det greit å være ute i god tid.

Håper energi og overskudd stiger i takt med vårløysninga og treningsøktene dine, Bettie. Det må vel komme lysere dager framover, vel?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...