Gå til innhold

Ang åndelig oppvåkning, og rare fenomener


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Og ikke frykt, du har ikke gjort noe du ikke kan bli fri fra ♥️ hvis du vil kan jeg fortelle mer fra mitt kristne ståsted, men jeg vil ikke kuppe tråden med min tro, men jeg ønsket å advare for jeg vet det kan være skummelt å søke i det alternative og det høres ikke godt ut å gå med alle disse symptomene år etter år. 

Anonymkode: d2ed1...7a2

Jeg skjønner, du har en sterk, kristen tro? Jeg vet at disse åndelige temaene ikke alltid er så forenlig med den kristne tro, ihvertfall ikke den strenge, kristne tro (i mangel på bedre definisjon). Så da skjønner jeg mer hvor du kommer fra. Selv er jeg ikke personlig kristen, jeg er døpt og konfirmert i kirken, men går ikke i kirken søndager, og leser ikke i bibelen. Jeg tror ikke på alt i den kristne lære, men noe av det. Jeg tror ikke man kan ta alt som står i bibelen bokstavelig, mye kan tolkes på ulike måter. Jeg tror på å være et godt medmenneske, ha gode verdier, være tolerant ovenfor andre og andres tro og meninger, men så må man få være åpen for andre tolkninger av hvordan alt henger sammen, og det er nettopp det jeg er, søkende, i de åndelige temaene. 
 

Du har rett i at det ikke er godt å gå rundt med disse symptomene år etter år. Men for mange av oss, kommer symptomene først, diverse smerter, fm, leddgikt, migrene, utmattelse, hjertebank, tåkesyn, øreringing, osv osv. Og når sånne symptomer vedvarer i årevis, uten tegn til bedring, og man blir tvunget til å være mye alene og mye i ro, nettopp fordi man ikke klarer noe annet, da begynner man å søke innover, for å finne svar på hvorfor det er sånn, man leter etter årsaker og mulige løsninger på andre steder enn de stedene man har oppsøkt hjelp tidligere. Det er da man havner litt i disse åndelige temaene. Det er ikke de åndelige temaene som gjør at vi får symptomer og smerter. Det er motsatt, symptomer først, og når hjelpen ikke ser ut til å finnes i samfunnets hjelpesystem (leger, fysiotepeuter osv osv, søker man mer alternativt. 
 

 

Anonymkode: 866a6...0af

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg skjønner, du har en sterk, kristen tro? Jeg vet at disse åndelige temaene ikke alltid er så forenlig med den kristne tro, ihvertfall ikke den strenge, kristne tro (i mangel på bedre definisjon). Så da skjønner jeg mer hvor du kommer fra. Selv er jeg ikke personlig kristen, jeg er døpt og konfirmert i kirken, men går ikke i kirken søndager, og leser ikke i bibelen. Jeg tror ikke på alt i den kristne lære, men noe av det. Jeg tror ikke man kan ta alt som står i bibelen bokstavelig, mye kan tolkes på ulike måter. Jeg tror på å være et godt medmenneske, ha gode verdier, være tolerant ovenfor andre og andres tro og meninger, men så må man få være åpen for andre tolkninger av hvordan alt henger sammen, og det er nettopp det jeg er, søkende, i de åndelige temaene. 

Anonymkode: 866a6...0af

Slapp av, du trenger ikke tro på alt i Bibelen for å være kristen eller tro på Gud. Jeg kjenner virkelig ingen som tror på alt som står der. Hvis de mener det, så har de ikke lest mye der. 😘

Gud er i alt og alle, uavhengig av om vi kaller ham Gud, Allah, Dao eller Manitu og hvilke av Guds profeter, praksiser, bøker, åpenbaringer og helgener vi har lånt øret og hjertet vårt til. ❤️ 

 

Anonymkode: 5c4fd...521

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Gud er i alt og alle, uavhengig av om vi kaller ham Gud, Allah, Dao eller Manitu og hvilke av Guds profeter, praksiser, bøker, åpenbaringer og helgener vi har lånt øret og hjertet vårt til. ❤️ 

Dette tror jeg også❤️😊

Anonymkode: 866a6...0af

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.4.2023 den 18.36):

Jeg skjønner, du har en sterk, kristen tro? Jeg vet at disse åndelige temaene ikke alltid er så forenlig med den kristne tro, ihvertfall ikke den strenge, kristne tro (i mangel på bedre definisjon). Så da skjønner jeg mer hvor du kommer fra. Selv er jeg ikke personlig kristen, jeg er døpt og konfirmert i kirken, men går ikke i kirken søndager, og leser ikke i bibelen. Jeg tror ikke på alt i den kristne lære, men noe av det. Jeg tror ikke man kan ta alt som står i bibelen bokstavelig, mye kan tolkes på ulike måter. Jeg tror på å være et godt medmenneske, ha gode verdier, være tolerant ovenfor andre og andres tro og meninger, men så må man få være åpen for andre tolkninger av hvordan alt henger sammen, og det er nettopp det jeg er, søkende, i de åndelige temaene. 
 

Du har rett i at det ikke er godt å gå rundt med disse symptomene år etter år. Men for mange av oss, kommer symptomene først, diverse smerter, fm, leddgikt, migrene, utmattelse, hjertebank, tåkesyn, øreringing, osv osv. Og når sånne symptomer vedvarer i årevis, uten tegn til bedring, og man blir tvunget til å være mye alene og mye i ro, nettopp fordi man ikke klarer noe annet, da begynner man å søke innover, for å finne svar på hvorfor det er sånn, man leter etter årsaker og mulige løsninger på andre steder enn de stedene man har oppsøkt hjelp tidligere. Det er da man havner litt i disse åndelige temaene. Det er ikke de åndelige temaene som gjør at vi får symptomer og smerter. Det er motsatt, symptomer først, og når hjelpen ikke ser ut til å finnes i samfunnets hjelpesystem (leger, fysiotepeuter osv osv, søker man mer alternativt. 
 

 

Anonymkode: 866a6...0af

Ja, det har jeg. Og jo det er veldig forenlig. Mange er "religiøse" og har ingen åndelig innsikt. Bibelen er veldig åndelig. Jeg går i bibelgruppe hvor vi ber for hverandre og får ting fra Gud om konkrete bønneemner. Og de stemmer nesten alltid. Jeg tror på hele bibelen, men det står i bibelen at for å forstå Bibelen så må man ha den hellige ånd. Når man tar i mot Jesus og omvender seg fra synd så får man den hellige ånd. Og den hellige ånd rettleder oss og gir oss kraft. Jeg har sett mye helbredelse, fått mye profetiske ord som har stemt, fått fra Gud at jeg skal ta kontakt med personer og hjelpe de med ting og så viser det seg at de har bedt om akkurat det. Så joda, det er veldig åndelig og være kristen ♥️ Men Bibelen advarer sterkt mot å ha kontakt med åndelige ting som ikke er fra Ham. Det man opplever i New age er ekte, men etter min mening demonisk og forførende. Ting kommer enten fra det gode eller det onde. Gud eller djevelen. Jeg forstår godt at folk søker det alternative når leger ol ikke kan hjelpe, men her i denne tråden så virker det som disse fæle symptomene er bra og tegn på en slags oppvåkning. Så jo jeg lever et åndelig liv, (dessverre ikke så mye som jeg burde, er alt for distrahert av skjerm ol. Huff. ) Men vil kun ha ting fra Gud og tror Jesus er eneste vei til evig liv. Han er veien, sannheten og livet ♥️ 

Anonymkode: d2ed1...7a2

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.4.2023 den 15.31):

Hva mener du med åndsarving av de øverst?

Anonymkode: 43db9...04b

Jeg ser repeterende tall eller forutsigbar sekvens eller et mønster av tall, 11,111,1111. Tallene kan dukke opp på banale steder, som klokken, telefonnummer, prislapper, nummerskilt ol.. flere ganger til dagen. Engletall er guddommelige tall som representerer åndelig veiledning eller endring, og 1111 er tilfeldigvis en av de sterkeste og heldigste. Kombinasjoner av englenummer kan variere , hvert av disse tallene regnes som tegn fra guider og skytsengler hver har sin unike energi og beskjeder. Du finner video på you tube om engel nummer.

Anonymkode: 24bd1...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.4.2023 den 12.34):

Våre våreste?
Hvem er de? ❤️ 

Anonymkode: 5c4fd...521

Jeg ville ikke spør, men jeg skjønte hva Han mener fordi jeg hadde vært i kontakt med de de også før. Alt ble lettere og bedre etter jeg fikk hjelp og leiligheten ble ryddet. Jeg fikk beskjed å kun spør etter Vår herre Gud etter det og ikke noe annet før jeg starter. Jeg kjøpte et smykke med kors i fjor og det smykke forsvant og jeg hadde kontakt med en slesk , frekk ånd og jeg har lange fingeravtrykk/hender i taket vårt i stua. Etter jeg fikk hjelp, lå smykket tilbake i skrinet mitt og leiligheten føles bedre og lysere. Jeg føler vi blir tatt godt vare på og er beskyttet! ❤️

Anonymkode: 24bd1...618

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg ser repeterende tall eller forutsigbar sekvens eller et mønster av tall, 11,111,1111. Tallene kan dukke opp på banale steder, som klokken, telefonnummer, prislapper, nummerskilt ol.. flere ganger til dagen. Engletall er guddommelige tall som representerer åndelig veiledning eller endring, og 1111 er tilfeldigvis en av de sterkeste og heldigste. Kombinasjoner av englenummer kan variere , hvert av disse tallene regnes som tegn fra guider og skytsengler hver har sin unike energi og beskjeder. Du finner video på you tube om engel nummer.

Anonymkode: 24bd1...618

Men hva er åndsarving av de øverst?

Anonymkode: 5c4fd...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om flere i denne tråden driver med okkultisme, ikke åndelighet. Legg vekk pendeler, krystaller og tarotkort. Alt du trenger bor i deg selv. Sitt i stillhet (mange kaller det meditasjon), så sjelen kan oppnå kontakt.
 

Anonymkode: 0ac38...66b

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Men hva er åndsarving av de øverst?

Anonymkode: 5c4fd...521

Åndsarvingene er fra øverst i jåvet. Over de igjen er Vår herre Gud. Åndsarvingene er øverst og fortalte meg engang de har på kliffrober og veldig annerledes sandaler enn oss mennesker. 1111 er tilfeldig et av de sterkeste og heldigste guddommelige tall som symbolisere deres åndsarvinger. Jeg er et av deres  åndsarvinger.   

Anonymkode: 24bd1...618

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det virker som om flere i denne tråden driver med okkultisme, ikke åndelighet. Legg vekk pendeler, krystaller og tarotkort. Alt du trenger bor i deg selv. Sitt i stillhet (mange kaller det meditasjon), så sjelen kan oppnå kontakt.
 

Anonymkode: 0ac38...66b

Dette tror jeg også på.

Om det er mulig med åndelig kontakt så kan det ikke være slik at dette er for dem som har råd til å bruke midler på tarotkort pendler, dyre krystaller osv. 

Det kan ikke være bare for dem som kan styre sin kropp/ sitt legeme. Det må være tilgjengelig for alle, for den, yngste, den eldste, den fattigste, den friskeste, den sykeste og den lammeste. Konklusjonen min er derfor det at det ikke eneste du trenger er deg selv og det som bor i deg.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke opplevd geometriske former i skiftet, men jeg har hatt ett par realistiske drømmer som handler om skiftet. De siste 4 årene husker jeg aldri drømmene mine lenger, bare se som har med oppvåkning å gjøre. - Eller kanskje alle drømmene mine er om det? Ikke lett å svare på siden jeg ikke husker idet jeg våkner......

Jeg har ellers mye smerter og innimellom en slags indre sorg jeg må gjennom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi mennesker er biologiske roboter og det som holder oss i live er energi/sjelen vår. Sjelen vår er festet til kroppen med en sølvstreng og er laget av et usynlig og ugjennomtrengelig materiale som aldri vil bli brutt ikke før vi dør. 

Vi er alle programmert til den vi er og hvordan vi tenker og føler og reagerer og oppfatter verden. Vi lever i en datasimultasjon-verden. Det er en illusjon, et spill eller film, som vi er med i. Verden er som en teaterscene eller filmscene eller dataspill, og ingenting er egentlig ekte. 

Vi lever i en 3D verden og det er en veldig tungvint måte å leve på. Det er en tung jordenergi med mye karma og mye motstand i livet og vi må forflytte oss i tid og rom for å komme oss frem. Vi må også spise mat og drikke vann hele tiden og gå på do hele tiden, og vaske oss og vi må også sove for å lade batteriene hver natt.

Om man leser om numerologi ligger alle svar i tallene, for hele verden er bygd opp av tall. Ved å følge enkle regneregler kan man lett regne ut hvorfor man sliter med det man gjør og hvorfor man er som man er. Alle svar ligger i tallene på fødselsdatoen din og hele navnet ditt. Det blir lettere å forstå seg selv og hva man egentlig gjør her, og man vil se på vonde hendelser og motstand som en gave. For det er når sjelen opplever mye vanskeligheter at den utvikler seg og oppgraderes. 

Mange mennesker opplever at de får en åndelig oppvåkning i disse tider, og det er en del av utviklingen. Andre opplever ikke noe er de er ikke kommet dithen enda. Oppvåkning skjer når man er klar for det. 

Anonymkode: 5165e...34f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Åndsarvingene er fra øverst i jåvet. Over de igjen er Vår herre Gud. Åndsarvingene er øverst og fortalte meg engang de har på kliffrober og veldig annerledes sandaler enn oss mennesker. 1111 er tilfeldig et av de sterkeste og heldigste guddommelige tall som symbolisere deres åndsarvinger. Jeg er et av deres  åndsarvinger.   

Anonymkode: 24bd1...618

Interessant. Tror det er det vi kaller "lineage holder".

Jeg prøvde å finne ut hva kliffrobe er, men fikk ikke opp noen treff.

Anonymkode: 5c4fd...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det virker som om flere i denne tråden driver med okkultisme, ikke åndelighet.

Jeg kan bare snakke for meg, men jeg føler ikke jeg «driver med» så mye av dette, det er mer det at jeg søker svar og forklaringer på hvorfor jeg har hatt og har så mye utfordringer med smerter, ubehagelige symptomer og diverse andre greier, i så mange år. Det var der det begynte. Og disse spirituelle veilederne jeg tilfeldigvis har funnet på Instagram og Facebook, sier mye som jeg mening og som resonnerer i meg. Bortsett fra å følge disse og lese/høre hva de skriver og sier, så gjør jeg ikke så mye mer. Bortsett fra litt pendulering😊

Anonymkode: 866a6...0af

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Interessant. Tror det er det vi kaller "lineage holder".

Jeg prøvde å finne ut hva kliffrobe er, men fikk ikke opp noen treff.

Anonymkode: 5c4fd...521

Kliffrobe ligner på morgenkåper, hvis du Google robe. Og kliff er et slags klestøy/stoff.

Anonymkode: 24bd1...618

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humas skrev (På 2.4.2023 den 12.57):

Har ikke notert det ned, men handler om gravitasjonskraft. noe som ikke har vekt har ikke begrensninger mht tid, på en måte; uten tyngdekraft trenger ikke tid å eksistere. 

Vi er på ganske lik linje når det gjelder dette, tid eksisterer ikke lineært tror jeg,den foregår på flere plan samtidig. Og om det er slik, kan det faktisk være den vitenskapelige grunnen til at noen kan være synske. Altså hvorfor noen kan få glimt av fremtid, men også fortid. Fordi fortid, nåtid og fremtid foregår samtidig. Høres helt science fiction ut, men det er gode teorier bak. Det ville kunne forklare fenomenet "spøkelser" også. 

Anonymkode: 20ef1...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Humas skrev (På 30.3.2023 den 12.51):

Jeg tror vi alle er ‘programmert’ til å kunne ha unike erfaringer. Svært mange f.eks. Nobelpris-vinnere har fått ‘downloadet’ akkurat det de har trengt. F eks Madam Curie. Og mange som skriver bøker skriver tekster ‘som ramler ned’. Det gjelder musikk også (Mozart, Beethoven f eks). De flinkeste matematikerne har ikke lært det på skolen, men ‘sett’ løsningen. Selv har jeg opplevd mye synkroniteter i livet mitt både på dagtid og i drøm. Drømte bla løsningen på noe ifb relativitetsteori, googlet da jeg sto opp, og det var en NASA astronaut som hadde den samme teorien😊, men den er pt ikke mulig å teste ut vitenskapelig.  Ta frem penn og papir og skrible ned de neste gangene du ser det. 

Tenker du at infoen enkelte får "downloaded" ligger der allerede (iom at fremtid og nåtid foregår samtidig) eller tapper de inn i en slags kollektiv bevissthet?  Om tid ikke eksisterer, eller den foregår samtidig som fremtid/fortid, kan den kollektive bevisstheten være en gedigen miks av alt dette. 

Anonymkode: 20ef1...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/28/2023 at 11:45 PM, AnonymBruker said:

De som ikke har hatt en oppvåkning vil jo naturligvis være skeptiske, men om de ikke klarer å respektere ønsket ditt i denne tråden, så er mitt råd at vi alle ignorerer slike svar og holder fokus  på temaet. 

Anonymkode: 43db9...04b

Bare et vennlig tips. Hvis man er "våken" så bør man være den siste som ignorerer eller være redd andre mennesker sine meninger og innvendinger. Er man redd for å møte andres nygjerrigheter så kan man bare skrive det. Alle har rett til å være redd, men vil nok tenke at man ikke helt har "våknet" ennå da.

Anonymkode: 17b07...bd9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Bare et vennlig tips. Hvis man er "våken" så bør man være den siste som ignorerer eller være redd andre mennesker sine meninger og innvendinger. Er man redd for å møte andres nygjerrigheter så kan man bare skrive det. Alle har rett til å være redd, men vil nok tenke at man ikke helt har "våknet" ennå da.

Anonymkode: 17b07...bd9

Hei du😊 Jeg er ts i denne tråden. Jeg er ikke redd for å møte andres nysgjerrighet, men så godt som alle tråder ang åndelige og spirituelle temaer her inne endrer retning fordi skeptikere kommer med latterliggjøring. Nå bryr jeg meg ikke om selve latterliggjøringen, men problemet er at det mistes fokus på hva som egentlig diskuteres.

Anonymkode: 866a6...0af

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...