Gå til innhold

La 6-åring være hjemme alene 10-15 min i mens jeg handler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Både jeg og 6-åringen har vært syke siste to dagene og nå er kjøleskapet tomt. Jeg satser på jeg er god nok til en tur i butikken, men barnet hadde 40 i feber ved leggetid og bør holde seg inne. Er det ok å dra bort på den lokale dagligvaren 5 min unna og handle det viktigste? Eller er det uforsvarlig å la en syk førskolejente være alene denne tiden. Antar rundt 15 min.

Anonymkode: 7c7ee...131

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du ikke naboer? De kan enten handle for deg eller være barnevakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge barnet syns det er greit og har mulighet for å ringe deg hvis det er noe.

 

Anonymkode: e6d16...8b0

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Både jeg og 6-åringen har vært syke siste to dagene og nå er kjøleskapet tomt. Jeg satser på jeg er god nok til en tur i butikken, men barnet hadde 40 i feber ved leggetid og bør holde seg inne. Er det ok å dra bort på den lokale dagligvaren 5 min unna og handle det viktigste? Eller er det uforsvarlig å la en syk førskolejente være alene denne tiden. Antar rundt 15 min.

Anonymkode: 7c7ee...131

Pappaen som har pendlerjobb mener det er urovekkende at jeg i det hele tatt tenkte tanken…og sammenligner det med Maddie Mc cane saken🙈 Han mener jeg da heller bør finne noen som kan hjelpe oss med å handle. Jeg kunne spurt foreldrene mine, men de bor 45 min unna…Tørr jo ikke spør kolleger o.l. Har ingen nære venner å spørre.

Anonymkode: 7c7ee...131

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 5 åring og har da gått en kjapp tid i butikken. Sender da en melding til noen (fordi jeg er paranoid) om at jeg går og at hvis de ikke hører fra meg på 10 minutter så må de ringe. 

Anonymkode: 6281c...85c

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så lenge barnet syns det er greit og har mulighet for å ringe deg hvis det er noe.

 

Anonymkode: e6d16...8b0

Nei det er vel akkurat det. Hun har ikke lært å bruke telefon enda…Så skulle hun ha trengt meg akkurat disse minuttene ville hun fått det litt problematisk.

Anonymkode: 7c7ee...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei det er vel akkurat det. Hun har ikke lært å bruke telefon enda…Så skulle hun ha trengt meg akkurat disse minuttene ville hun fått det litt problematisk.

Anonymkode: 7c7ee...131

Hun syns forøvrig det er helt greit selv.

Anonymkode: 7c7ee...131

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det er stor forskjell på unger. Men en vanlig oppegående seksåring kan selvsagt være alene i de minuttene det tar å handle. :)

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei det er vel akkurat det. Hun har ikke lært å bruke telefon enda…Så skulle hun ha trengt meg akkurat disse minuttene ville hun fått det litt problematisk.

Anonymkode: 7c7ee...131

Akkurat det er faktisk en ting du må lære henne om hun skal være alene hjemme. Men da har hun kanskje ingen telefon å ringe deg med heller?🙄 

Anonymkode: 51294...21e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (4 minutter siden):

Har du ikke naboer? De kan enten handle for deg eller være barnevakt.

Kjenner ikke naboene mine særlig godt🙈 Bor i by..

Anonymkode: 7c7ee...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hannah80 skrev (4 minutter siden):

Altså, det er stor forskjell på unger. Men en vanlig oppegående seksåring kan selvsagt være alene i de minuttene det tar å handle. :)

Ja ville tro det, men her var tydeligvis delte meninger😅

Anonymkode: 7c7ee...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok fint! Skriv tlf.nr. ditt på en lapp, så kan hun ringe på hos en nabo om noe, mot formodning, skjer på den korte tiden. 
Nå er jo det for sent i dette tilfellet, men jeg ville ha kjøpt en «hustelefon» (=mobil med kontantkort), kun til å ringe/sende sms med.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kjenner ikke naboene mine særlig godt🙈 Bor i by..

Anonymkode: 7c7ee...131

Bestille hjemlevering da.

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hannah80 skrev (7 minutter siden):

Altså, det er stor forskjell på unger. Men en vanlig oppegående seksåring kan selvsagt være alene i de minuttene det tar å handle. :)

Du er ikke oppegående med 40 i feber. 

  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Både jeg og 6-åringen har vært syke siste to dagene og nå er kjøleskapet tomt. Jeg satser på jeg er god nok til en tur i butikken, men barnet hadde 40 i feber ved leggetid og bør holde seg inne. Er det ok å dra bort på den lokale dagligvaren 5 min unna og handle det viktigste? Eller er det uforsvarlig å la en syk førskolejente være alene denne tiden. Antar rundt 15 min.

Anonymkode: 7c7ee...131

Bruk Oda og få maten levert.

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (1 minutt siden):

Du er ikke oppegående med 40 i feber. 

En UNGE med 40 i feber kan være i veldig god form… 

Anonymkode: 51294...21e

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager. Bestill mat fra Meny eller Oda da, og få det levert. Vet ikke folk at den muligheten finnes?

Anonymkode: 0f2bb...7ee

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...