Gå til innhold

lous lille gledesbok

Gjest frulou

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Blir så glad bare jeg leser tittelen på dagboken din jeg! :)

...også kan du få komme og lukte på nurket mitt altså, når han finner det for godt å endelig hilse på verden! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei godjenta :kyss:

Ååååååååååååååå ..................Kleppsuppe :sjarmor:

Jeg trodde ikke det var noen som hadde soist det nesten bortsett fra meg jeg. Iallefall ikke noen i min omgangskrets som har hørt om det engang. Men jeg har alltid fått det hjemme hos bestemoren min og lager det innimellom her hjemme også selv om det bare er jeg som spiser det - til nød Henrik om han er veldig veldig sulten. Det er så godt :sikle: Men jeg har lært av bestemor å ha raspet rå potet i deigen da - og tro meg det er himmelsk forskjell på smaken med og uten altså! Og kanel på nam nam nam :sjarmor:

Gjett hvem som fikk lyst på kleppsuppe nå da?

Min røre er slik :

1 stor kopp H melk

2 egg

3 poteter raspes veldig fint eller kjøres glatt i maskin

mel til deigen er passe tykk

Litt sukker

Bittelitt salt

Kokes i H melk med litt sukker oppi til de er faste og melka er tykk og god

:sikle::sikle::sikle::sikle::sikle::sikle::sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou
Blir så glad bare jeg leser tittelen på dagboken din jeg! :)

...også kan du få komme og lukte på nurket mitt altså, når han finner det for godt å endelig hilse på verden! :sjarmor:

:hjerte:

Han kommer helt sikkert til å lukte fullstendig sukkervidunderlig! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou
Hei godjenta :kyss:

Ååååååååååååååå ..................Kleppsuppe :sjarmor:

Jeg trodde ikke det var noen som hadde soist det nesten bortsett fra meg jeg. Iallefall ikke noen i min omgangskrets som har hørt om det engang. Men jeg har alltid fått det hjemme hos bestemoren min og lager det innimellom her hjemme også selv om det bare er jeg som spiser det - til nød Henrik om han er veldig veldig sulten. Det er så godt :sikle: Men jeg har lært av bestemor å ha raspet rå potet i deigen da - og tro meg det er himmelsk forskjell på smaken med og uten altså! Og kanel på nam nam nam :sjarmor:

Gjett hvem som fikk lyst på kleppsuppe nå da?

Min røre er slik :

1 stor kopp H melk

2 egg

3 poteter raspes veldig fint eller kjøres glatt i maskin

mel til deigen er passe tykk

Litt sukker

Bittelitt salt

Kokes i H melk med litt sukker oppi til de er faste og melka er tykk og god

:sikle:  :sikle:  :sikle:  :sikle:  :sikle:  :sikle:  :sikle:

Så poteter er det som gjør susen? Da må jeg jammen meg prøve det. :sikle:

Det var bestemoren min også som var den store kleppmelk/suppeguruen- hennes var utrolig god! Desverre har hun sluttet nesten helt med å lage mat,men så er hun jo en moden dame på over 90,da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Booooooooooooooooooooring! :sjenert:

Jeg skulle ha brettet sammen klær,og jeg skulle ha ryddet ut av det lille kottet. Men her sitter prinsesse Latsabb og surfer rundt uten mål og mening.

Lillesøstra mi sendte nettop en bestilling via sms på ting hun vil ha sendt oppover fra ikea. Jeg er visst shoppingslaven hennes. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelou

Jess....ikea-forbannelsen... :ler: Men til høsten flytter antageligvis den lille bølla nedover hit,så da kan hun få handle på ikea SJØL! :ler:

Eller....det vil si....vi må sikkert skysse henne dit.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
Gjest lillelou

Oi! De hadde faktisk en del skikkelig fine kjoler! Og etpar-tre som var type "jeg er en villig gjeterpike/brud,så bare dytt meg i høyet med en gang"......høhøhøøøø...

:sjarmor:

Men seriøst, det så interessant ut, og er noe som er verd å sjekke ut.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou
type "jeg er en villig gjeterpike/brud,så bare dytt meg i høyet med en gang"......høhøhøøøø...

Her var det en sukkersugen liten j**el som snakket.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...