Gå til innhold

lous lille gledesbok

Gjest frulou

Anbefalte innlegg

Gjest lillelou

Så heldig du er som har sett dem i virkeligheten. :)

Er desverre slutt på rekene,ja.O er en skikkelig rekestøvsuger.

Nå står spareribsene på kok-vi koker dem nemlig møre i cola før vi bruner dem på grillen-da blir de både møre og gode,og får en fin kryddersmak.

Og så har vi vært på middelaldermarkedet,og det var litt oppskrytt,egentlig. Så ikke noe jeg ikke kunne leve uten. Olava så jeg også,men hun så ikke meg. Men så hadde jeg briller sist gang jeg traff henne også,da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillelou

Nå har vi spist,og det ble så alldeles hinsides godt. :sikle:

Etterpå gikk jeg en lang tur i oppoverbakke med Pinny,så da fikk jeg jaggu meg forbrent noen kalorier også, slettes ikke verst! :tommel:

Men nå er det sengetid. I morgen begynner jobbings igjen, og selv om jeg ikke akkurat klør av fryd NÅ,så blir det helt sikkert koselig.

:sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Det er bra det er koselige knøtt. :)

Min jobbstart gikk ikke så bra,men det hjelper å komme hjel og drikke deeeeilig luksuskakao av "Queen of Fucking Everything"-koppen.Kjøpte Valrhona-kakaopulver i Stavanger,og det skuffet ikke.Verdens beste sjokolade-også i tørr form.Får en nyyyydelig sjokoladesmak.

Og så har jeg vasket ørten maskiner med klær og vasket ut av skapene over kjøkkenbenken. Føler meg som en skikkelig husmor nå. :tommel:

Nå er det snart på tide å få ut finger'n og begynne å planlegge det blittelille bryllupet igjen også. Nå er det MIN tur! :hoppe:

Og ingen får lage teite festsanger! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En aldri så liten sang med melodien "No livnar det i lundar" eller evt. "Jeg er havren" hører nå iallefall ALLTID hjemme i fester i slekta mi. Med en masse nødrim og urytme - men gudene skal vite at jeg skal ha samme regel som deg om jeg skal gifte meg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valrohna-kakao?? Det har jeg aldri smakt, men har ingen problem med å tro på at det må være veldig veldig godt! Jeg fant forresten en Lindt outlet-butikk på ferien, og gikk nokså berserk i billig og supergod sjokolade. Lindt-kuler er nam!

Ellers: Jeg kommer nok til å bruke Gika-navnet mindre og mindre framover, for det blir så rotete med to dagbøker og navn. Veldig koselig hvis du har lyst til å stikke innom Fjellrype-boka innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Hei,pusla og Fjellrypa! :klem:

Her skal INGEN komme og synge sanger på melodien "Jeg er havren" eller "No livnar det i lundar",nei! Da blir jeg ganske p***ed,tror jeg. :sjenert:

Var noen sanger i bryllupet til Hidegard og Hildegardmannen,men de var faktisk ganske okei,og var ikke laget av noens svigermor...

Rypis,jeg skal STRAKS stikke innom boka di og sjekke tilstanden- jeg har nemlig fri i dag,så jeg surfer bare rundt uansett. Eller.Venter egentlig på O som "bare stakk ut for å kjøpe en stige" og ikke har vært sett siden.Svigerfrøet er også med,så hun har sikkert slept han med på noe teit. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelou

Haha! Der var jeg i ferd med å falle over på side 2,gitt! Og det skal vi ikke ha noe av!

Slapper av ned et glass perlende hvitvin etter dagens oppdrag. Var koselig på jobb. Etterpå dro jeg for å hente linser,samt kjøpe linsevæske og vin. Ja,og så ble det etpar sandaler fra salget til Bello,da,og takeaway-sushi som overraskelsesmiddag,men det er nå så. Vi TRENGTE litt sushi i dag. :sjarmor:

I morra er det fridag,men da skal jeg avgårde på et møte,og så skal vi på matfestivalen etterpå. Der har de så mye godt! Skal legge meg opp et lite lager av den deilige fetaosten jeg kjøpte i fjor, og så er det sikkert mye annet deilig der også. :sikle:

Pinny er forresten litt matlei for tida,men jeg har et triks som funker. Jeg bløter opp en del av foret hennes (hun får to sorter i blanding,et vanlig et og et som er for hunder med sart mage) og så,når det er bløtt,strør jeg noen klumper tørt for oppå der. Det syns hun er god.Og når hun har knasket de tørre bitene ,så er hun så godt igang at hun spiser resten også. For en fjomsehund. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså...gjett hvem som skal på "SHE"og jakte på den ultimate BH i morgen ;) ? Og det er baaaaaare din skyld altså (at jeg går akkurat dit). :ler:

Vet nok hvem jeg skal skylde på hvis jeg ikke kommer derfra med ny og bedre.....holdning. :sjarmor: .

Kort sagt - jeg er innom Bartebyen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei godjenta mi :klem:

Endelig kom jeg meg inn her igjen - men jeg har tenkt masse på deg da. Og leste litt i boka di nede på Rhodos også.Men nettet var så treigt at det tok jo en uke å få opp en side :ler:

Varmt hos deg også? Her er det jo bare helt sydentempratur. Klokka er nå over 22 og det er nesten 23 grader ute.Utrolig!

Fjomsehund du liksom - hun er jo bare verdens deiligste skapning jo. Jeg er fremdeles helt forelsket i den hårdotten der :hjerter_rundt:

Ellers levde jeg på peppermynteis med sjokolade på Rhodos og tenkte på deg når jeg spiste den - FY SØREN DEN ISEN VAR GOD ALTSÅ :sikle::sikle::sikle:

Nå skal jeg hoppe til køys - har jo begynt mitt nye liv i barnehagen - storkoser meg men jammen er det mange inntrykk også.

Ha en fin sommerkveld min skjønne :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest lillelou
Altså...gjett hvem som skal på "SHE"og jakte på den ultimate BH i morgen ;) ? Og det er baaaaaare din skyld altså (at jeg går akkurat dit).  :ler:

Vet nok hvem jeg skal skylde på hvis jeg ikke kommer derfra med ny og bedre.....holdning. :sjarmor: .

Kort sagt -  jeg er innom Bartebyen din.

Huhuuuuu! :hoppe:

Lykke til hos SHE i morgen,da! De damene er flinke,og veldig morsomme,og jeg er sikker på at du kommer ut med "nye pupper" .

I morgen begynner jo matfestivalen også,så det er jammen et perfekt tidspunkt du er her på! Nydelig vær i tillegg- Det burde bety en deilig Bartebydag!

Kos deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou
Hei godjenta mi :klem:

Endelig kom jeg meg inn her igjen - men jeg har tenkt masse på deg da. Og leste litt i boka di nede på Rhodos også.Men nettet var så treigt at det tok jo en uke å få opp en side :ler:

Varmt hos deg også? Her er det jo bare helt sydentempratur. Klokka er nå over 22 og det er nesten 23 grader ute.Utrolig!

Charmis! Så herlig å se deg igjen! :klem::klem::klem:

Her er det også totalt syden! Jeg har nettop kommet inn fra hagen, har sittet på terrassen og sett på O som driver og graver ut hagedammen sin. Utrolig deilig.:hjerte:

Og tenk,det skal fortsette sånn i dagevis ennå!Fjomsehund du liksom - hun er jo bare verdens deiligste skapning jo. Jeg er fremdeles helt forelsket i den hårdotten der :hjerter_rundt:

Ja,hun er da det. Men hun er herlig bomsete fjomsete innimellom også. :hjerte:

Ellers levde jeg på peppermynteis med sjokolade på Rhodos og tenkte på deg når jeg spiste den - FY SØREN DEN ISEN VAR GOD ALTSÅ :sikle:  :sikle:  :sikle:

Så gøy at du likte peppermynteiskremen! Jeg syns det er bare så fantastisk herlig og forfriskende i varmen. De isgutta som har butikk på Mercursenteret og på Solsiden lager desverre litt for lite av den isen...eller så er det alt for mange andre som også har oppdaget den.

Nå skal jeg hoppe til køys - har jo begynt mitt nye liv i barnehagen - storkoser meg men jammen er det mange inntrykk også.

Ha en fin sommerkveld min skjønne :klem:

Supert at dere trives i barnehagen begge to! Dere får det sikkert alldeles glimrende der-Sikkert mye å ta inn til å begynne med,men snart er du suveren,det er jeg sikker på. :klem:

Skal finne dyna straks,jeg også. Natti natt,sov søtt,kjære Charmis. :klem:

Endret av lillelou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huhuuuuu!

:hoppe:

Lykke til hos SHE i morgen,da! De damene er flinke,og veldig morsomme,og jeg er sikker på at du kommer ut med "nye pupper" .

Jepp! Det gjorde jeg ja. Nye pupper - og mange 100-lapper fattigere. Men nå vet jeg i allfall hva jeg skal kjøpe senere. Som jeg hadde mistanke om så har jeg også gått i den etterhvert meget omtalte BH-fella ;) . Det ble en ned på omkrets og 2 :overrasket: opp på skål.

Damen var flink, og ble meget smigret da jeg sa jeg hadde "hørt" rosende omtale av dem på nett ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

bra at du ble fornøyd, Cata! :sjarmor:

Ja,de er ikke helt billige,de damene,men jeg syns det er verdt det å legge penger i et såpass viktig plagg. Det hjelper så enormt på holdningen,og i mitt tilfelle- på selvtilliten. Da jeg gikk derfra hadde jeg fantastiske pupper-det hadde jeg ikke da jeg gikk inn.

Fikk du med deg matfestivalen? Der har vi vært i dag og shoppet som gale (nesten). Det ble godmat man ikke har tilgang på resten av året : 2 glass av en kanongod fetaost, to andre biter hvit ost, lefse,gomme, møssmør (prim,egentlig,men mørkere,og mer karamellete) og møssmørost (en fantastisk variant av brunost), spekepølse,og to glass hjemmelaget øl hver, og det ølet er bare helt vidunderlig,og anbefales til ALLE. Det er egentlig mer som et ingefærøl,og er krydret med nellik og appelsinskall. Jammen tror jeg ikke vi må en tur tilbake og ha oss et glass til....

:sjenert:

Scenario: Vel hjemme,jeg ligger i køya med et glass hvitvin og har nettop funnet ut at jeg skal bli en verdensberømt forfatter.Hva skjer?

Jo,min sjarmbolle av en samboer (og nesten ektemann,min galning jeg er) kommer hjem. Kommer luntende bort til køya hvor jeg og vinen ligger (meg iført mine lekre,runde,gule solbriller fra h&m) og sier følgende :" du,min 10dollar baby". Hu hei,da ble det månelyst! Tror forøvrig det var brillene han reagerte på,men det er INGEN måte å behandle en kommende nobelprismottaker på. Fytti farao! Ingen middag i dag!

(noe jeg egentlig hadde planlagt på forhånd- hvem har vel lyst på stekte ting med potet når gradestokken nærmer seg 30 grader?Vel, for å være helt ærlig kan jkeg vel tipse dere om èn persom som har lyst på det. Min far. Han har ALLTID lyst på poteter,og mener et måltid ikke er fullverdig uten,men det er nå han. Sånn kan det gå når man er født i første halvdel av forige århundre. :ler: ).

Endret av lillelou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...