Gå til innhold

Froggi og gjengen (tiktok)

shab

Anbefalte innlegg

elskersommer skrev (4 timer siden):

I helgen kom jeg borti mange Live sendinger på tik tok av unge jenter. Mange født i 09.. det er mobbing,. Snakker stygt til hverandre. Jentene kler seg utfordrende.

Jeg er ikke prippen altså.. men synes mange av de er alt for unge

Om de er 09 så har de teknisk sett ikke lov til å ha live. Er vel en aldersgrense på 18 år på live. Jeg rapporterer de, mest for å beskytte disse barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

The_marsmallowlady skrev (8 timer siden):

Om de er 09 så har de teknisk sett ikke lov til å ha live. Er vel en aldersgrense på 18 år på live. Jeg rapporterer de, mest for å beskytte disse barna.

Dette var jeg faktisk ikke klar over. Da skal jeg gjøre d samme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (14 timer siden):

Dette var jeg faktisk ikke klar over. Da skal jeg gjøre d samme

Screenshot_20230331_010623_Chrome.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The_marsmallowlady skrev (5 timer siden):

Da er det rimelig mange som bryter den regelen. Så greit og vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The_marsmallowlady skrev (På 31.3.2023 den 1.06):

Hva trykker du på for å rapportere at bruker av live er under 18 år.. ser at det er en med under 13 år man kan velge. Blir det den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (På 1.4.2023 den 7.59):

Hva trykker du på for å rapportere at bruker av live er under 18 år.. ser at det er en med under 13 år man kan velge. Blir det den?

Vet ikke om dette vil hjelpe. Men er dette jeg pleier å få opp når jeg har mistanke om at de er under 18. Så skriver jeg i feltet på engelsk at jeg mistenker at vedkommende er under 18.

Screenshot_20230403_152341_TikTok.jpg

Screenshot_20230403_152349_TikTok.jpg

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

The_marsmallowlady skrev (På 29.3.2023 den 3.24):

Ikke nok med at de krangler, men de drypper også løgner til hverandre for at det skal skje.  Er det en feud mellom to, så sitter chatten og sier "hen sier x om deg på sin live", så er helvete i gang. 

Flere av disse har ofte lekket løgner til utenforstående slik at det kommer tilbake til de for at de skal fremstå som skumle. Mye startet da en viss selvutnevnt psykopat begynte med sitt.

Det ropes pedofil, voldtekstmann, voldsforbryter, drapsmann, dyremishandler, svindler og rusmisbruker veldig ofte.

Det er veldig synd, for mange er stort sett greie, så fremt det ikke er noen som ønsker å lage kvalme. Feks Frogi blir lett påvirket, og har en dramatiserende fremtoning når noe er sagt eller gjort på en "urettferdig måte". 

Mange har dysleksi i tillegg til vansker for å forstå hvor folk er seriøse og hvor folk prøver å skape splid. Kan komme med flere eksempler der, men velger å holde de utenfor. De trenger ikke en arena hvor folk(ofte unge mennesker) bare ønsker å gjøre ting litt vanskeligere for enkelte. 

Jeg har sluttet å se på disse da jeg føler at jeg gir de seertall, og dermed oppmuntring til fortsatt oppførsel. 

Om tiktok blir forbudt, eller blir fjernet, så er det garantert noen smartinger der ute som lager en ny app. Drama har vært til på nett siden den første chattemuligheten kom på markedet.  Så fort en er anonym, jo mer "modig og tøff" blir disse som sitter bak. 

TikTok blir ikke forbudt for privatfolk, men det er snakk om det for tjeneste telefoner. TikTok i seg selv er ikke farlig, men noen av dem som er der gjør det utrygt for andre og det skal ikke gå utover oss og dem som bruker appen på en ok måte. TikTok kan være lærerik og kreativt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iso1 skrev (På 11.4.2023 den 11.20):

TikTok blir ikke forbudt for privatfolk, men det er snakk om det for tjeneste telefoner. TikTok i seg selv er ikke farlig, men noen av dem som er der gjør det utrygt for andre og det skal ikke gå utover oss og dem som bruker appen på en ok måte. TikTok kan være lærerik og kreativt. 

Jeg nevner det med forbud fordi det var pågående diskusjon. Flere av disse som sliter ønsker selv forbud om tiktok i norge (men likevel er det vanskelig for dem å forlate plattformen). Tiktok har lært meg mye, og kan lære barn mye. Men barn deler mellom hverandre og havner innpå en algoritme som de ikke bør være på. Hvem som bør ligge unna hva er et stort tema. Bør voksne ligge unna fordi barn oppholder seg der, eller bør barn skjermes fra appen fordi voksne har tatt over?

Jeg liker tiktok-appen altså 🙂😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...