Gå til innhold

Froggi og gjengen (tiktok)


shab

Anbefalte innlegg

Altså, nå er jeg ikke mye på tiktok, men har sett at der er en del fascinerende karakterer.

Hva er greia? Froggi roper og danser. De andre er på live og snakker om nav? Og at de skal ta hverandre?

Det er også folk som prøver å være morsom.

Hvilke andre karakterer finnes? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem er valkyrien? Han er trønder og krangler ofte med andre? 

Jeg skjønner ikke... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter litt på kvelden og ser tik tok som tidsfordriv 🙈 men det er så mange der som skulle ha ligget seg av tik tok for lenge siden. Er skremmende man som er psykisk ustabile og blir enda verre når folk blir uenige med de. Tik tok er ett farlig sted for mange

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (1 time siden):

Jeg sitter litt på kvelden og ser tik tok som tidsfordriv 🙈 men det er så mange der som skulle ha ligget seg av tik tok for lenge siden. Er skremmende man som er psykisk ustabile og blir enda verre når folk blir uenige med de. Tik tok er ett farlig sted for mange

Mange figurer. 

Fascinerende. 

Føler bedre om meg.                         

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir skremt av hele TikTok og når de sitter hele natta igjennom og krangler, kriger og truer hverandre. Tittet innom en natt jeg hadde nattevakt på jobben i pausen min og da satt det en gjeng og kranglet. Jeg ble sjokkert. 

Det virker som om den gjengen som sitter slik på TikTok har psykiske diagnoser for jeg har hørt min ene datter fortelle det. Hun hadde kommet over profilene til noen av TikTokerne der.

Jeg søkte litt på denne Froggi for hun har fortalt hva hun heter og da fant jeg at hun har flere år med drama og sang bak seg. 

Den gjengen som sitter på kveldene og natten med krangling og trusler over en lav sko skremmer meg. De fleste av dem er uføretrygdet av en eller annen grunn. 

Takke meg til TikTok. Jeg håper den kanalen blir forbudt etter hvert. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke nok med at de krangler, men de drypper også løgner til hverandre for at det skal skje.  Er det en feud mellom to, så sitter chatten og sier "hen sier x om deg på sin live", så er helvete i gang. 

Flere av disse har ofte lekket løgner til utenforstående slik at det kommer tilbake til de for at de skal fremstå som skumle. Mye startet da en viss selvutnevnt psykopat begynte med sitt.

Det ropes pedofil, voldtekstmann, voldsforbryter, drapsmann, dyremishandler, svindler og rusmisbruker veldig ofte.

Det er veldig synd, for mange er stort sett greie, så fremt det ikke er noen som ønsker å lage kvalme. Feks Frogi blir lett påvirket, og har en dramatiserende fremtoning når noe er sagt eller gjort på en "urettferdig måte". 

Mange har dysleksi i tillegg til vansker for å forstå hvor folk er seriøse og hvor folk prøver å skape splid. Kan komme med flere eksempler der, men velger å holde de utenfor. De trenger ikke en arena hvor folk(ofte unge mennesker) bare ønsker å gjøre ting litt vanskeligere for enkelte. 

Jeg har sluttet å se på disse da jeg føler at jeg gir de seertall, og dermed oppmuntring til fortsatt oppførsel. 

Om tiktok blir forbudt, eller blir fjernet, så er det garantert noen smartinger der ute som lager en ny app. Drama har vært til på nett siden den første chattemuligheten kom på markedet.  Så fort en er anonym, jo mer "modig og tøff" blir disse som sitter bak. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The_marsmallowlady skrev (13 timer siden):

Ikke nok med at de krangler, men de drypper også løgner til hverandre for at det skal skje.  Er det en feud mellom to, så sitter chatten og sier "hen sier x om deg på sin live", så er helvete i gang. 

Flere av disse har ofte lekket løgner til utenforstående slik at det kommer tilbake til de for at de skal fremstå som skumle. Mye startet da en viss selvutnevnt psykopat begynte med sitt.

Det ropes pedofil, voldtekstmann, voldsforbryter, drapsmann, dyremishandler, svindler og rusmisbruker veldig ofte.

Det er veldig synd, for mange er stort sett greie, så fremt det ikke er noen som ønsker å lage kvalme. Feks Frogi blir lett påvirket, og har en dramatiserende fremtoning når noe er sagt eller gjort på en "urettferdig måte". 

Mange har dysleksi i tillegg til vansker for å forstå hvor folk er seriøse og hvor folk prøver å skape splid. Kan komme med flere eksempler der, men velger å holde de utenfor. De trenger ikke en arena hvor folk(ofte unge mennesker) bare ønsker å gjøre ting litt vanskeligere for enkelte. 

Jeg har sluttet å se på disse da jeg føler at jeg gir de seertall, og dermed oppmuntring til fortsatt oppførsel. 

Om tiktok blir forbudt, eller blir fjernet, så er det garantert noen smartinger der ute som lager en ny app. Drama har vært til på nett siden den første chattemuligheten kom på markedet.  Så fort en er anonym, jo mer "modig og tøff" blir disse som sitter bak. 

Jeg googlet denne psykopaten og fant ut at det hadde vært et tv program om ham i Sverige. Det var skremmende og tenker med skrekk og gru at unger helt ned til 13 år sitter og kanskje er vitne til det som skjer på TikTok. 

Noe av det som skremmer meg er når trollene smugfilmer for eksempel denne Froggi for å vise videoene på TikTok med ett hovedmål og mobbe og henge ut. Fysj :( Det er så stygt gjort. 

Når noen har så store problemer med seg selv som flere av den TikTok gjengen har er ikke detten en sosial plattform de burde være på. Noen burde blitt skånet for sosiale medier. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk TikTok er ufattelig spesielt. Norske gamere er ufattelig spesielt. Norske facebook debattanter er ufattelig spesielt. Nordmenn virker til å miste samtlig skurer i det de logger på nettet.
 

Jeg blokkerer det meste av norsk TikTok. Er bare drama om fillesaker og barnslige diskusjoner.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi burde vel strengt tatt ikke diskutere denne gjengen? De burde jo bare bli beskyttet mot seg selv. Veldig trist at de sitter og lager underholdning på den måten. Bare trist. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulsara skrev (16 minutter siden):

Vi burde vel strengt tatt ikke diskutere denne gjengen? De burde jo bare bli beskyttet mot seg selv. Veldig trist at de sitter og lager underholdning på den måten. Bare trist. 

Er det ikke bra at folk blir obs på disse folkene? Det er mange som tror 100% på at dette er ekte saker og blander seg inn. Vi kan slutte å se på de, slik jeg har gjort. Hvis en da kan få andre til å gjøre det samme, så har de ikke lenger en plattform å leke og lage kvalme på. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The_marsmallowlady skrev (1 minutt siden):

Er det ikke bra at folk blir obs på disse folkene? Det er mange som tror 100% på at dette er ekte saker og blander seg inn. Vi kan slutte å se på de, slik jeg har gjort. Hvis en da kan få andre til å gjøre det samme, så har de ikke lenger en plattform å leke og lage kvalme på. 

Jo, det er jo greit at folk forstår det og slutter. Dog tror jeg det er et nytteløst prosjekt desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre bør få øynene opp for hva barna gjør på tiktok. Samme gjelder voksne mennesker som sitter og mobber og presser grenser frem til de får en reaksjon. Mange med utviklingshemning reagerer med gråting og trusler om å forlate denne verden.  Dette er mennesker som ofte bor i bemannet bolig/omsorgsbolig og som har tilsyn.  Folk ringer boligen når de selv har presset vedkommende så langt inn i et hjørne, at de hyler og skriker. Da er det plutselig ikke greit å true, snakke eller presse frem følelsene sine. Da skal boligen ringes. 

Det er nok mange av disse tiktokerne som ikke burde sitte på tiktok. Men det er nok av voksne folk som burde la være å starte en mobbekampanje. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bulsara skrev (4 minutter siden):

Jo, det er jo greit at folk forstår det og slutter. Dog tror jeg det er et nytteløst prosjekt desverre

Det er nok nytteløst ja. Så flere mennesker som har prøvd å lære de som får dritt mot seg, å ignorere det. Men det hjelper lite når mange av de har personlighetsforstyrrelser og andre diagnoser som ofte styres av oppførselen til andre. Men da bør disse også ligge unna tt i utgangspunktet. Iallefall unngå å ha live. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (4 timer siden):

Jeg googlet denne psykopaten og fant ut at det hadde vært et tv program om ham i Sverige. Det var skremmende og tenker med skrekk og gru at unger helt ned til 13 år sitter og kanskje er vitne til det som skjer på TikTok. 

 

Det verste er jo at det er HAN som tok kontakt med tvkanaler for å få oppmerksomhet. Han satte opp et ansikt og et rykte fordi han mener han har gjort seg fortjent til dette. Han har tross alt vært utsatt for en del ting, må vi vite. Han ble sur fordi han ikke fikk en sesong 2. 

Det verste er at 13åringer ser opp til slike mennesker. Som adopterer oppførselen og tror det er normalt og det er sånn man blir elsket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jeg helt enig med deg i. Men det er jo en annen diskusjon.  Men så lenge de som legger ut er samtykkekompetente, er det lite å gjøre med dem. Sånn er nettverden, det synes for alle som vil se, lagres for evig tid. Det er skikkelig trist. 

Jeg jobber med psykisk helse og har sett mange tilfeller av mennesker som bør beskyttes mot seg selv. Og ved f.eks den gjengen vi snakker om her, så er det vanskelig å jobbe med forståelsen av hvilke konsekvenser dette medfører. De soler seg i oppmerksomheten. Blir "små" kjendiser. Det spiller ingen rolle for dem om folk ler av dem, de er jo "kjendiser". Tragisk. Men helt klart. Foreldre må ta sitt ansvar og lære holdninger og oppførsel til barna. Også vet vi jo at det også er et umulig prosjekt. Jeg ser ikke på disse, men jeg kjenner godt til flere av dem og det er så trist. Særlig når suicid trusler og selvskading både brukes som trusler og virkemidler for at de skal få oppmerksomhet, sympati, viljen sin, whatever.  Sukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heartgirl skrev (4 timer siden):

Noe av det som skremmer meg er når trollene smugfilmer for eksempel denne Froggi for å vise videoene på TikTok med ett hovedmål og mobbe og henge ut. Fysj :( Det er så stygt gjort. 

Flere på tt blir filmet i smug. Finnes utallige "fansites" på tt hvor folk har filmet mens folk har hatt live og klipper til. Det finnes en discordkanal hvor det snakkes høyt om hver eneste feil folk har. Var medlem der i en uke og orket ikke mer. 

Flere fra tt har fått livet sitt utbrettet og får ikke være i fred på gata. Det er noen som har fått snøball og steiner kaster mot seg. Skjellsord blir ropt og de blir forfulgt. Det blir lagt ut trusler i chat om at de vet hvor personen bor, og de skal oppsøkes og banket opp. 

Det er greit å si ifra når disse med psykisk utviklingshemming gjør noe som ikke er greit. Men er det greit å kalle de stygge ting, legge ut rykter og forfølge de? Sist jeg sjekket så var mye av det her personangrep. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulsara skrev (7 minutter siden):

Ja, det er jeg helt enig med deg i. Men det er jo en annen diskusjon.  Men så lenge de som legger ut er samtykkekompetente, er det lite å gjøre med dem. Sånn er nettverden, det synes for alle som vil se, lagres for evig tid. Det er skikkelig trist. 

Jeg jobber med psykisk helse og har sett mange tilfeller av mennesker som bør beskyttes mot seg selv. Og ved f.eks den gjengen vi snakker om her, så er det vanskelig å jobbe med forståelsen av hvilke konsekvenser dette medfører. De soler seg i oppmerksomheten. Blir "små" kjendiser. Det spiller ingen rolle for dem om folk ler av dem, de er jo "kjendiser". Tragisk. Men helt klart. Foreldre må ta sitt ansvar og lære holdninger og oppførsel til barna. Også vet vi jo at det også er et umulig prosjekt. Jeg ser ikke på disse, men jeg kjenner godt til flere av dem og det er så trist. Særlig når suicid trusler og selvskading både brukes som trusler og virkemidler for at de skal få oppmerksomhet, sympati, viljen sin, whatever.  Sukk

Har også jobbet med pu- mennesker, og er pårørende til ei i familien. De er virkelig nydelige mennesker. Men som du sier, så er jo kjendisstatus noe veldig mange av de ønsker seg og driter i hvordan, selv hvor mye mennesker rundt sier at dette ikke er greit. 

Flere har fått stengt både vipps og bannet fra å ha live flere ganger for deres beskyttelse. Det skal mye til for at det skjer sånn egentlig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelig trist at de blir utsatt for alt det du beskriver der. Sjokkerende.

Har selv blitt snikfilmet live i jobben min direkte på TT. Ganske ubehagelig.  Det er noe feil med samfunnet vårt, hvor grensene for akseptabel adferd stadig flyttes i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The_marsmallowlady skrev (29 minutter siden):

Foreldre bør få øynene opp for hva barna gjør på tiktok. Samme gjelder voksne mennesker som sitter og mobber og presser grenser frem til de får en reaksjon. Mange med utviklingshemning reagerer med gråting og trusler om å forlate denne verden.  Dette er mennesker som ofte bor i bemannet bolig/omsorgsbolig og som har tilsyn.  Folk ringer boligen når de selv har presset vedkommende så langt inn i et hjørne, at de hyler og skriker. Da er det plutselig ikke greit å true, snakke eller presse frem følelsene sine. Da skal boligen ringes. 

Det er nok mange av disse tiktokerne som ikke burde sitte på tiktok. Men det er nok av voksne folk som burde la være å starte en mobbekampanje. 

I helgen kom jeg borti mange Live sendinger på tik tok av unge jenter. Mange født i 09.. det er mobbing,. Snakker stygt til hverandre. Jentene kler seg utfordrende.

Jeg er ikke prippen altså.. men synes mange av de er alt for unge

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...