Gå til innhold

Treningsøvelser som skal vare 1min?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lyst å komme i gang med trening igjen, men har ikke så mye tid. Har vært på gruppetimer før hvor vi har gjort ulike øvelser i ca 1min, for så å bytte til neste øvelse. Vet ikke hva denne typen trening kalles? 

Har dere forslag til øvelser slik hele kroppen blir trening i løpet av en økt? Tenker 30min, oppvarming utenom.

Anonymkode: ff957...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Planke, knebøy, utfall, push ups, sit ups, rygghev, 

Anonymkode: 62911...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TABATA er en type intervall-trening, iallfall. Fins mange sånn videoer på youtube og lignende

Anonymkode: 923dd...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirkeltrening, EMOM, Tabata, HIIT(høgintervallstrening)... kjært born 😉 Gode øvelsar for heile kroppen: knebøy gjerne med vekter eller evt hopp, utfall, russian twists, push-ups, sit-ups, markøft, strak markøløft, burpees, kettlebellsving, skulderpress... Søk opp på instagram så får du mange gode brukarar med gode økter 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du oftest hører om det som sirkeltrening eller HIIT som nevnt over. Tabata er et annet ord for det, men da bruker man gjerne 20/10- eller 40/20-intervaller tatt fra en misforstått studie av professor Izumi Tabata :) Forslag til øvelser som passer fint i slike sirkeløkter der du ikke trenger utstyr (søk opp navn på Google for å finne beskrivelse):

Reverse Lunge Knee Drive
Wrist To Ankles
Heisman
123 Heisman
Skaters
High Knees
High Knee Punches
Tuck Jumps
Squat Turn 90
Squat Turn 180
360 Squat Jumps
Roll Up Jumps
Butt Kicks
Squat Jumps
Lunge Jumps
Knee Up T Jack
Plank to Squat
Football Sprints
Crab Toe Reaches
Plank Jacks
Plank Knee Tucks
Plank Mountain Climbers
Plank Cross Mountain Climbers
Crab Walks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...