Gå til innhold

Skolen er tafatte, overbevise mannen min møte opp i uniform?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barnet blir mobbet og slått, og gruer seg til skolen.  Det er en 3-4 gjeng som er mobbere.  Skolen er utrolig tafatte. De har laget en ordentlig plan men mobbing har ikke sluttet.  

Min mann er politijurist. Bør jeg mase på han at han skal møte opp i uniform og sette skolen på plass?

Anonymkode: 39fed...943

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skolen tør ikke gjøre noe, fordi da kan mobbeforeldrene klage til fylkesmannen (eller hva f... det heter nå). Og han er alltid på mobbernes side.

Anonymkode: 248f3...b96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barnet blir slått jevnlig, så ville jeg anmeldt til politiet selv om det er barn som slår.

Anonymkode: 3794f...90a

  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det er ikke hans jobb å misbruke uniformen til nytte i private ærend. Det kommer til å se maktsykt ut, og det er neppe lovlig 

Anonymkode: 944ee...238

  • Liker 32
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du risikerer at han får en reprimande og i verste fall mister jobben. Han har ikke lov til å bruke uniform for å løse private saker. 

Anonymkode: ae4cb...63d

  • Liker 9
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du risikerer at han får en reprimande og i verste fall mister jobben. Han har ikke lov til å bruke uniform for å løse private saker. 

Anonymkode: ae4cb...63d

Ikke direkte, men han kan "kamuflere" det ved å komme til/fra jobb i jobbklær. Mange måter å omgås regler på.

Anonymkode: 1f426...54f

  • Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke direkte, men han kan "kamuflere" det ved å komme til/fra jobb i jobbklær. Mange måter å omgås regler på.

Anonymkode: 1f426...54f

Politiet skal vel skifte før de går noen annen plass? Selv som vekter måtte vi det, vi fikk ikke lov til å gå på butikken etter arbeidstid i uniform, fordi vi da utga oss for å være ' i ærend av selskapet', og utga oss for å ha en rolle vi ikke hadde, på privaten. Jeg tipper det gjelder for politiet også. 

Anonymkode: cc641...3c7

  • Liker 11
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ikke direkte, men han kan "kamuflere" det ved å komme til/fra jobb i jobbklær. Mange måter å omgås regler på.

Anonymkode: 1f426...54f

Oppnår jo ingen respekt med det. Det er jo bare "kult". Skal det virke må det ligge en "trussel" bak og ergo har man trådd over. 

Anonymkode: ae4cb...63d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke lov til å møte opp i uniform for private ærender

Anonymkode: 3be8a...5ed

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at de har en ordentlig plan, så da skjønner jeg ikke hva frykt skulle få dem til å gjøre annerledes. Frykt for politiet må i alle fall bare få dem til å følge reglene enda nøyere, og det tar jo ofte ganske lang tid. Jeg tror det er mye mer effektivt å gå til pressen. (Jeg har nå sett helt bort fra hvor ulovlig det er å bruke uniformen privat)

Anonymkode: c54fa...56f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dumt å si det. Men flytt barnet om det finnes flere skoler. 

Disse shitkidsa og foreldrene deres kan det ta lang tid å få kål på. Og skolen, joda de følger paragrafen men hvor mye mer skal barnet lide. Om dere flytter barnet kan det få det bra ganske snart. 

Anonymkode: bbd02...ec1

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær konsistent og gi beskjed hver gang det skjer , kontakt fylkesmannen, møt opp personlig på skolen og fortell hvor lite deres tiltak funker. 

Så deiligt det hadde vært og kunne utøvd eye for an eye

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville tatt direkte kontakt med alle foreldrene til mobberne. Og kanskje alle foreldrene i klassen, for eksempel kan du ta ordet på foreldremøte og fortelle hvordan barnet ditt har det. Da ville jeg latt være å navngi mobberne. 

Eller: Gå i direkte dialog med foreldrene til mobberne og spør om de kan snakke med barna sine og følge med fordi ditt barn har det veldig vanskelig pga en dynamikk som har utviklet seg. Fokuser på hva ditt barn opplever og unngå direkte beskyldninger.

Jeg vet at denne fremgangsmåten har sin egen risiko. Personlig har jeg erfaring med at det er effektivt. Jeg opplevde at det skjedde en endring og at dynamikken snudde fordi enkelte elever som hadde valgt å overse mobbingen begynte å gripe inn. Og en av de verste mobberne sluttet helt etter jeg snakket med moren hennes, uten å direkte beskylde hennes datter. Men hun skjønte tegningen.

Anonymkode: dbead...57b

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal sies at mitt barn ikke ble slått men psykisk mobbet og truet.

Jeg håper foreldrene kan ta tak. Hvem vil vel ha en spirende voldsforbryter til barn? Skolen har plikt til å ta ordentlig tak i det de også. Pga ditt barn selvsagt, men også fordi barn som mobber og slår skal korrigeres, ses, og oppleve konsekvenser. Og kanskje er det underliggende større problemer der som skolen må ta tak i!

Anonymkode: dbead...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor går det automatisk på foreldrene til barn som mobber. Det er greit at man har ansvar for sitt eget barn, men man sitter ikke å fjernstyrer barnet hjemifra til å ta dårlige valg. Det er mange faktorer til at barn behandler barn dårlig. Skolen har også er ansvar for miljøet. 
 

og nei, mannen din kan ikke misbruke uniformen sånn. Kreativt tenkt, men det er en dårlig løsning. 

Anonymkode: e36a0...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da får dere ta en samtale med skolen om at det opplegget de var laget ikke fungerer. Evt at dere tar saken videre høyere om det ikke fungerer. 

Mannen din skal selfølgelig ikke risikere jobben med å gå med uniformen på skolen. 

Anonymkode: 23df4...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken en uniform eller en mann er noe du «skal ta med deg», juristen kan vel vurdere neste skritt utmerket godt selv?

Mer truende og effektivt er vel noen saklige e-poster til skoleledelsen. 
Utdannede voksne har da mye mer respekt for juridisk embedseksamen enn en politi, hvorfor skulle en uniform liksom skremme. Statsforvalteren skremmer.  

Anonymkode: ed39b...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Skolen tør ikke gjøre noe, fordi da kan mobbeforeldrene klage til fylkesmannen (eller hva f... det heter nå). Og han er alltid på mobbernes side.

Anonymkode: 248f3...b96

Sånn går det når sosionomene styrer. Overgripere og mobbere er offer grunnet et eller annet. Sosionomene er helt uinteressert i vanlige barns skjebne.

Anonymkode: 86d63...a9a

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke lov å bruke uniform privat. 

Anonymkode: 3cdfc...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...