Gå til innhold

Hun insisterte på å låne meg penger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For 3 måneder siden fikk jeg problemer med ei tann. Hadde smerter, men ikke råd til å fikse det. Ei venninne sa at hun kunne låne meg 3000 kr. Jeg sa nei. Jeg fikser tanna nør jeg får feriepenger sa jeg. Har ikke vondt hele tiden. Men hun vippset meg selv om jeg sa nei. Hun har penger sånn at hun klarer seg sa hun. Jeg takket og sa at jeg betaler tilbake i Juni.

Siden da har jeg fått mange meldinger om at hun ikke har penger. F eks: hun hadde vært ei helg i Paris. Brukt mye penger, så hadde ikke penger til mat. 

Hun hadde kjøpt ei ganske dyr jakke. Var blakk og får ikke lønn før om 1 uke.

Hun hadde ordnet neglene, så nå hadde hun ikke penger til en regning 

Etter hver melding så får jeg dårlig samvittighet. Jeg spørre om jeg skal vippse henne litt. Men hun vil ha tilbake alt på en gang. Men det vet hun at jeg ikke kan før i Juni.

Har lyst å utsette regning og betale henne. Hva hadde du gjort? 

Anonymkode: e8396...bde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde betalt henne tilbake så fort som mulig bare for å slippe å høre så mye klaging. Vippser hun deg en annen gang vippser du de rett tilbake. 

Anonymkode: cff9d...a5b

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cisco skrev (3 timer siden):

Har du ikke 3k på konto?

Ganske mange som ikke har det.

Anonymkode: 6bdb9...5b1

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun sagt hvorfor hun stadig vekk skriver at hun ikke har penger?
Prøver hun å hinte om at hun trenger de pengene hun vippset til deg?

Hun får slutte å dra til Paris, slutte å kjøpe dyre klær og slutte å betale unødvendig mye penger for neglstell, da.
Eventuelt slutte å låne bort penger hun ikke har råd til å låne bort.

Om du ikke har penger til å betale tilbake nå, er det vel bare å betale tilbake når du får feriepengene - slik dere har avtalt.

Men ja, tilbake til spørsmålet ditt: Jeg hadde ventet til feriepengene tikket inn på konto.

Anonymkode: 5ba50...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cisco skrev (4 timer siden):

Har du ikke 3k på konto?

Ble du så sjokkert over dette at du måtte spørre?

Anonymkode: e326e...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde faktisk lånt penger fra noen andre (foreldre?) og betalt henne. Aldri, aldri låne penger. Hun ville bare føle seg snill uten å være det

Anonymkode: d27d6...89a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cisco skrev (4 timer siden):

Har du ikke 3k på konto?

Ai ai ai. Den kommentaren var du ikke heldig med.

Anonymkode: 2e3c1...461

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde funnet en måte å vippse henne tilbake på men hadde sagt noe om at når hun lånte meg pengene sa jeg at jeg ikke kunne betale tilbake før jeg fikk feriepengene mine og da sa hun det var greit. Nå setter hun meg i en vanskelig situasjon siden jeg må prioritere å betale henne fremfor mine regninger 😊 siden hun driver på med sånt for å gi deg dårlig samvittighet kan du gjøre akkurat det samme tilbake samtidig som du bare få betalt henne og blitt kvitt henne. 

Anonymkode: 65b9d...39a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde betalt tilbake litt og litt.. så mye som mulig hver gang. Hvis hun kunne vippse deg når du sa nei, kan du betale tilbake som du vil. Forøvrig er vel de fleste tannleger behjelpelig med nedbetaling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ai ai ai. Den kommentaren var du ikke heldig med.

Anonymkode: 2e3c1...461

Det er faktisk også vanlig å vanke i kretser der det er relativt sjokkerende å høre om folk som drar til Paris uten å ha råd til mat, og som bruker penger på negler og klær samtidig som de maset om penger de har lånt bort. Blir mer imponert over impulskontrollen til treåringen min. TS høres dog fornuftig ut - jeg skjønner at folk kan havne i vanskelige situasjoner med begrensede midler. Det er dyrt å være fattig 

Anonymkode: 7805e...5c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...