Gå til innhold

Frekt å invitere noen 2 mnd før bryllupet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen gamle venner som har uttrykt at de ville komme i bryllupet, men de ble prioritert vekk da vi ikke kunne ha så mange. Viser seg at vi kan få «plass» til de likevel, er snakk om en vennegjeng på 7-8 stk. Er det frekt å invitere de 2 mnd før bryllupet og bedre å bare droppe det?

Anonymkode: 31ff7...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns ikke det er frekt å spørre. To måneder er fortsatt ganske god tid. 

Anonymkode: 3605c...975

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frekt er det vel ikke, men med bare to måneder igjen kommer de selvsagt til å forstå at de var reserve. Hvis du lever greit med det er det bare å invitere i vei. :) 

Anonymkode: ccb0b...0b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært reservegjest. Ble veldig glad de spurte, og gikk i bryllupet. Ingen sure miner fra min side. 😊

Venninnen min fikk tilsvarende behandling, og var superfornærmet. 😅

Anonymkode: 9a796...a05

  • Liker 8
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom noen blir fornærma for at de blir invitert sent/reserve, så blir antakelig de samme folka enda mer fornærma om de ikke blir invitert overhode....

Uansett, null stress og ikke frekt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har vært reservegjest. Ble veldig glad de spurte, og gikk i bryllupet. Ingen sure miner fra min side. 😊

Venninnen min fikk tilsvarende behandling, og var superfornærmet. 😅

Anonymkode: 9a796...a05

Jepp, helt riktig - folk reagerer vidt forskjellig. Jeg hadde også dratt om det hadde passet seg slik og jeg hadde hatt lyst, kunne ikke falt meg inn å bli fornærmet. Jeg skjønner jo at man må sette en strek ett sted.

Anonymkode: 6b717...ef3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg syntes det er dritfrekt med «reserveinvitasjoner». Det blir det samme som å si: «Vi ønsket egentlig ikke å ha deg der, men vi fikk et avbud så da kan vi jo invitere for å fylle plassen og få en ekstra gave». 

Anonymkode: 767f3...845

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvakkekyllingen

Jeg er sent ute med invitasjoner. Men enda 3 måneder igjen. Folk begynner å stresse allerede. Det gjør meg stresset 🤣 Har sendt ut noen nå da, og flere blir det snaart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, jeg syntes det er dritfrekt med «reserveinvitasjoner». Det blir det samme som å si: «Vi ønsket egentlig ikke å ha deg der, men vi fikk et avbud så da kan vi jo invitere for å fylle plassen og få en ekstra gave». 

Anonymkode: 767f3...845

Du er sær du. 😊

Selv ville jeg tenkt motsatt,  at de ønsket meg der, men at de måtte prioritere hardt. Og at det etter litt opptelling nå er plass, og at de håper at jeg kan komme og feire dagen. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, jeg syntes det er dritfrekt med «reserveinvitasjoner». Det blir det samme som å si: «Vi ønsket egentlig ikke å ha deg der, men vi fikk et avbud så da kan vi jo invitere for å fylle plassen og få en ekstra gave». 

Anonymkode: 767f3...845

Nei så trist å ha en så negativ tankegang! 
 

Anonymkode: 8fd4d...0f0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som viste mest glede ved å komme i bryllupet vårt var et par vi inviterte en måned før. De måtte til og med FLY og bo på HOTELL! :fnise:

Heldigvis er ikke livet alltid som på Kvinneguiden. Kast deg på telefonen og inviter dem! :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.3.2023 den 19.04):

Ja, jeg syntes det er dritfrekt med «reserveinvitasjoner». Det blir det samme som å si: «Vi ønsket egentlig ikke å ha deg der, men vi fikk et avbud så da kan vi jo invitere for å fylle plassen og få en ekstra gave». 

Anonymkode: 767f3...845

Mens jeg hadde hatt full forståelse for at man ikke kan invitere alle, så kunne ikke tenkt tanken på at det var dritfrekt. 

Men hadde takket nei uansett, siden jeg ikke orker sånne selskaper. 

Anonymkode: 85a7d...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både respektløst og merkelig å invitere noen 2 mnd før bryllupet, dersom alle andre gjester ble invitert «i tide». Da blir det litt sånn; vi er desperate etter gaver og oppmerksomhet på vår store dag, vi ga beng i å invitere deg tidligere, men nå har noen hoppet av og da er du god nok som gjest…😂😅👍

Anonymkode: a499c...d2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har droppet å invitere 2 av 7-8 i en vennegjeng på ordinær invitasjon?

Vel….

Det er jo litt vanskelig fordi man da har signalisert at «dere to var de minst nære av oss - nå fikk dere vite det». 
 

Når man så inviterer i siste liten skjønner jo alle man bare er gave/stolfyll. Med mindre det var alle/alle utenom 1 for eksempel fra samme gjeng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (44 minutter siden):

Du har droppet å invitere 2 av 7-8 i en vennegjeng på ordinær invitasjon?

Vel….

Det er jo litt vanskelig fordi man da har signalisert at «dere to var de minst nære av oss - nå fikk dere vite det». 
 

Når man så inviterer i siste liten skjønner jo alle man bare er gave/stolfyll. Med mindre det var alle/alle utenom 1 for eksempel fra samme gjeng. 

Neinei, har ikke splittet noen vennegjeng, er snakk om å invitere en vennegjeng på 7-8 personer 2 mnd før bryllupet

Anonymkode: 31ff7...973

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Neinei, har ikke splittet noen vennegjeng, er snakk om å invitere en vennegjeng på 7-8 personer 2 mnd før bryllupet

Anonymkode: 31ff7...973

Kjør på!

Anonymkode: 7ec0a...504

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, inviter. :) 

Har dere hatt en dialog om dette tidligere, der dere har sagt at dere måtte prioritere dem bort? Eller har dere bare ikke sendt invitasjon tidligere? 
Uansett, si at dere har ønsket å ha dem med, og måtte vente til dere var garantert å få plass til hele gjengen før dere inviterte, og nå er kjempeglade for at det ordnet seg. Alle (ok, de fleste) forstår at man har plassbegrensning eller økonomisk begrensning på antall gjester i bryllup. 

Anonymkode: 72a74...a06

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja, inviter. :) 

Har dere hatt en dialog om dette tidligere, der dere har sagt at dere måtte prioritere dem bort? Eller har dere bare ikke sendt invitasjon tidligere? 
Uansett, si at dere har ønsket å ha dem med, og måtte vente til dere var garantert å få plass til hele gjengen før dere inviterte, og nå er kjempeglade for at det ordnet seg. Alle (ok, de fleste) forstår at man har plassbegrensning eller økonomisk begrensning på antall gjester i bryllup. 

Anonymkode: 72a74...a06

Har ikke sagt at vi har prioritert dem bort nei, har bare ikke sendt invitasjon. Har ikke så mye kontakt med de i det daglige, men er alltid veldig koselig når vi treffes så kunne tenkt meg å ha de der:)

Anonymkode: 31ff7...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Neinei, har ikke splittet noen vennegjeng, er snakk om å invitere en vennegjeng på 7-8 personer 2 mnd før bryllupet

Anonymkode: 31ff7...973

Åååkei, ja - det tenker jeg er innafor om alle inkluderes :) 

Bare skriv noe som «beklager sen invitasjon, det tok lang tid å avklare kapasitet i lokalet»

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
On 3/28/2023 at 7:04 PM, AnonymBruker said:

Ja, jeg syntes det er dritfrekt med «reserveinvitasjoner». Det blir det samme som å si: «Vi ønsket egentlig ikke å ha deg der, men vi fikk et avbud så da kan vi jo invitere for å fylle plassen og få en ekstra gave». 

Anonymkode: 767f3...845

Uenig! De fleste har begrensninger på hvor mange man kan invitere i et bryllup og de fleste har også et nogenlunde realistisk forhold til hvor de står i «rekken» hos egne venner. Feks venner jeg har fått i voksen alder, hvor begge i paret har store familier med nevøer og nieser + store vennegjenger som består av par. Da har jeg forståelse for at jeg ikke kan bli prioritert. 

Anonymkode: e6ed1...462

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...