Gå til innhold

Menn med lite sexlyst. Kvinnens feil eller kan det være noe annet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Enig i Trolltungas innlegg, men vil legge til en ting.

Og det er at i ts sitt tilfelle så virker det som om ikke bare sexlivet, men kommunikasjonen i forholdet har gått i stå, at de lever mer side om side, ikke som par. Tenker da på det å se den andre, ha gode samtaler, at begge to tar ansvar for forholdet også utenfor senga. De har jo tydeligvis hatt det annerledes enn de har hatt det lenge. Og mannen sier han skal "skjerpe seg", skaper forhåpninger, men følger ikke opp. Om han er der at han absolutt ikke har lyst oftere og ikke ønsker det heller, da er det det han må formidle til ts - og så åpne for en dialog om hvordan de to sammen likevel kan få kjæresterelasjonen til å være god for begge to. Det er mange måter to kan skape nærhet og intimitet på, som ikke nødvendigvis involverer sex. Men når den generelle nærheten og intimiteten, det å se den andre og vise at man setter pris på partneren stopper opp, og man ikke greier å kommunisere ordentlig sammen, da er forholdet temmelig punktert, uavhengig av hvor mye sex de har.

Så jeg tenker de må snakke mer sammen, for å finne ut av hvordan de begge kan bli mer fornøyd i forholdet, at begge kan føle seg sett og satt pris på og føler omtanke fra den andre. Greier de det tror jeg hyppigheten på sexlivet blir mindre viktig for begge to. Men "bivirkningen" av å jobbe med forholdet ellers kan også bli at de får tilbake det sexlivet de en gang tidligere hadde (uten at det trenger å være et mål).

Anonymkode: 46e40...508

Takk for fint svar ❤️og ja alt du sier stemmer. Bare det å bli sett hjelper. Det har vært annerledes før og ting har endret seg. Men i løpet av mange år. Og jeg vil så gjerne ha det godt. At vi begge kan ta initiativ til en klem,holde rundt hverandre,altså bare nærhet og god kommunikasjon.  

Jeg har full forståelse for at sexlysten kan være forskjellig.  Og at det kan endre seg med alderen. Og at stress og en kjedelig hverdag kan gjøre at slike ting ikke blir optimalt. 

Det er bare den følelsen av å ikke virke " interessant " lenger. Der savner jeg. 

TS

Anonymkode: a3b25...9f1

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...