Gå til innhold

Sove dårlig sammen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet jammen ikke hva jeg skal gjøre. Vil høre om noen har opplevd lignende...?

Når han har sovet hos meg, så har jeg sovet veldig godt. Har aldri lagt meg på gjesterommet. Men har skjedd at han snorker så jeg dultet litt i han. Alt i alt så har jeg hatt grei søvnkvalitet. 

Når jeg har sovet hos han har søvnkvalitet vært noe dårligere fordi han har hatt ei dårlig seng. Men likevel ok minus. Ikke sånn helt ille, men noe dårligere enn vanlig. 

Nå har vi flyttet sammen, og jeg har aldri sovet så fælt noen sinne. Jeg bare forstår det ikke og ber om råd.

Vi kjøpte ei ny fantastisk seng til å ha på soverommet. Dersom jeg sover der alene sover jeg godt. Men når jeg sover sammen med han er søvnkvalitet ille. Jeg kan ligge våken i timesvis. Han snorker noe, men ikke verre enn tidligere. Og dessuten skjer det ofte at jeg våkner av at han snorker, ber han om å snu seg, han slutter å snorke, men jeg får likevel ikke sove. 

Det er altså ikke snorking som gjør at jeg ikke får sove. Men nesten nærværet hans!? 

Jeg våkner av han snorker, han snur seg, slutter og snorke. Jeg ligger likevel og vrir meg i timesvis uten å sovne. Dersom han går på gjesterom, eller jeg, så sovner jeg med en gang. Men får altså ikke sove noe med han ved siden av meg. Jeg blir aldeles gal.... 

Noen med råd, eller forslag? 

Anonymkode: 10065...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han må få hjelp til snorking for begges del 

Anonymkode: 349cd...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje det er snorkingen.. du våkner kanskje ikke av det hver gang, eller merker det bevisst, men.. også kan det hende du ubevisst spenner deg og venter på at det skal skje .

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med deg. Våkner selv hele tiden av min kjæreste fordi han må tisse fire ganger per natt. Det går svært utover livskvaliteten å ikke få nok søvn. Mine tips vil være:
1. Han tar tak i snorkeproblematikken. Få profesjonell veiledning hva han bør gjøre
2. Du prøver med ørepropper evt white noice - dette hjalp meg da jeg bodde i et bråkete kollektiv i London
3. Dere bytter på å ta ei natt på gjesterom inntil videre

Anonymkode: 0f900...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor ikke sammen og sover godt hver for oss. Jeg sover best alene. Så slik er det bare. Vi er kjærester for det. Eget rom må være perfekt. 

Anonymkode: 55e6b...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Snorkingen er ikke veldig ille. Men han snorker litt når han sover på ryggen. Hvis jeg ber han legge seg på siden slutter det. Han er ikke overvektig, så er ikke det heller. Tidligere var det kun snorkingen som plaget meg, og gjorde at jeg våknet. Men nå er det bare som om hele hans nærvær gjør meg våken. 

Jeg sover nok ganske lett. Og slappet kanskje mer av når vi sov hjemme hos meg før. Men nå våkner jeg plutselig midt på natta, enten av usikker grunn eller snorking. Og jeg får ikke sove igjen når han ligger ved siden av meg. Selv om han ikke snorker altså. Så selv om han bare ligger der, puster og sover vanlig så får jeg ikke sove igjen.. Men, som sagt, hvis en av oss går på gjesgerommet så sovner jeg kjapt. 

Jeg sover nok litt lett. Og kanskje det er rett hva en av dere skriver at jeg nærmest bare venter på at han skal snorke igjen.  At det er psyken det ligger i..  

Jeg har prøvd ørepropper i flere varianter men det fungerer dårlig. Jeg har prøvd å ha litt musikk på en radio. 

Blir smågal og utrolig sliten av dette. Vi sover endel på gjesterommet nå, en av oss, i ukedagene. Helgene er likevel tøffe. Si vi er i seng litt etter midnatt, og jeg bare vrir meg og ligger halvvåken hele natta. Når kl nærmer seg 8 så står jeg gjerne opp. Orker ikke mer. Også er jeg dødssliten og helt kaputt.

 

Hilsen ts.

Anonymkode: 10065...bc4

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi bor ikke sammen og sover godt hver for oss. Jeg sover best alene. Så slik er det bare. Vi er kjærester for det. Eget rom må være perfekt. 

Anonymkode: 55e6b...548

Ja, jeg vurderer litt å bare ha hvert vårt rom fast. Men det er litt trist og vanskelig og. En ting er hjemme, men bare det å reise på ferie eller bo på hotell.

Sist vi bodde på hotell i høst holdt jeg på til å bli smågal. Jeg blir i manko på søvn, sliten, sur, trøtt, vanskelig og urimelig. Skikkelig solstråle altså 😂

Anonymkode: 10065...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har dere vært sammen?

Jeg slet med det samme første året med typen. Dette skyldtes at jeg ikke kjente han godt nok til at jeg slappet av rundt han. Var forelsket og nervøs, og nervene sto i spenn. Er mye tankespinn og inntrykk som må fordøyes som nyforelsket

Hvordan er forholdet deres ellers? Føler du deg trygg på han?

Hvis alt annet er bra og dere har vært sammen en stund, kan det skyldes at du har kommet i en vond spiral, der du forventer at du skal sove dårlig rundt han, noe som blir en selvoppfyllende profeti.

Anonymkode: 3be32...22f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det hende at du følte deg mer hjemme i din forrige bolig som var bare din? At det var derfor du også sov godt med han ved siden av? At du føler det som at du er gjest i hans soverom?

Ellers så tror jeg vi er mange som trenger egentid når vi skal sove. Min mann snorker, og jeg flyttet permanent inn på gjesterommet etter noen måneder. Det var ikke bare snorkingen. Men jeg sliter med å sovne når det er lyder ved siden av meg, og spesielt hvis den andre er våken! Våkner også lett om natten når han hoster eller må på do, og det kan ta tid før jeg sovner igjen. På gjesterommet (nå MITT rom) kan jeg lukke døren og sovne helt i fred i visshet om at jeg kan sove helt uforstyrret til JEG skal opp! Og hvis jeg ikke får sove, så kan jeg se film uten å være redd for å vekke noen. Nå får begge godt med søvn, vi har en kosestund i sengen før jeg går på rommet. Med eller uten sex. Og dagsformen og humøret er myyye bedre. Jeg fungerte jo ikke på jobb når jeg sov så dårlig.

Anonymkode: 739a0...496

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Snorkingen er ikke veldig ille. Men han snorker litt når han sover på ryggen. Hvis jeg ber han legge seg på siden slutter det. Han er ikke overvektig, så er ikke det heller.

Anonymkode: 10065...bc4

Den vanligste årsaken til snorking når det er normalvekt, er allergi eller neseproblemer.

Anonymkode: 349cd...a60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok kommet inn i en vond sirkel, og så baller problemet på seg. Etter som tiden går vil du venne deg mer til ham, og han til deg.

Men, det kan være en løsning å ha en seng klar på gjesterommet, og så går du og legger deg der. På ferieturer er det verre å få gjort noe med, da må dere i tilfelle betale for hvert deres enkeltrom. Går fint an å ha det kos, og så gå hver til sitt. Du kan jo ikke bli så sliten at du ikke får noe ut av ferien.

I tillegg bør han kanskje oppsøke fastlege og en øre/nese/hals-spesialist for å få råd angående snorkingen.

Anonymkode: c3ed3...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg har hjerte til å fortelle kona dette, men min søvn- og livskvalitet ble veldig mye bedre når kona begynte å klage på snorking, og jeg gradvis flyttet til annet soverom. I starten følte jeg meg litt forvist, men ganske snart oppdaget at det ble et stort pluss for meg selv. Slipper konas nattelesning, mobilbruk og annet støy. Så nå har jeg det beste av to verdener, vi avtaler elskovstreff støtt og stadig hos henne på hovedsoverommet og jeg sover over der en og annen gang. Resten på eget rom. Holder fortsatt på med å si synd og trist at vi ikke får sovet mer i lag, men i virkeligheten er det blitt slik at jeg ALDRI kan tenke meg å gå tilbake slik det var. 

Anonymkode: f2478...42e

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

 

Noen med råd, eller forslag? 

Anonymkode: 10065...bc4

Du har nevnt løsningen selv.

Separate soverom er nyyyyydelig😍

 

Anonymkode: bec0e...7ae

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ja, jeg vurderer litt å bare ha hvert vårt rom fast. Men det er litt trist og vanskelig og.

Anonymkode: 10065...bc4

Finnes ingen grunn til at det skal være trist! 
 

Flytt inn på eget rom. Du vil ikke angre😀👌🏼😴😴😴🛏️

Anonymkode: bec0e...7ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som tror at separate soverom kun er for forhold hvor man ikke elsker hverandre lenger. Men det er vanligere enn man tror, og det er også en fin løsning for oss som er kjempeforelsket i partneren vår, men sliter med å sove med andre pga at man er var for lyder. Snorkingen er lett å skylde på 😊

Anonymkode: 739a0...496

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det på samme måte. Klarer ikke å sove skikkelig sammen med kjæresten.. vi har vært sammen i 3 år, så burde blitt vant til han nå. Han snorker heller ikke mye, men tror jeg bare sliter med å slappe av når der ligger noen, sover så mye bedre aleine! 

Anonymkode: 15e53...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror ikke vi kommer til å dele soverom om vi flytter sammen. Vi kan heller ha hans rom som gjesterom om vi får besøk, for vi klarer ei natt eller to ilag. 

Anonymkode: 349cd...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...