Gå til innhold

Kuppe en bolig før visning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Megler skal videreføre alle bud som har frist tidligst kl. 12:00 dagen etter sist annonserte visning. 

Skal man få budaksept før dette, må man henvende seg direkte til selger. 

Anonymkode: fe66f...e2d

Dette er riktig 

Anonymkode: ba7ff...3ec

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

 

Jo megler skal og er forplikting videreformidle alle bud uansett om det er før, under eller etter visning

Anonymkode: cd9fd...8e7

Du kan ikke kuppe via megler, man må gå direkte til selger. 

Anonymkode: b119c...34e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på om du får kuppet boligen til prisantydning. Vår bolig ble forsøkt kuppet til 400 000 over prisantydning. Det takket vi nei til. Fikk da bud 800 000 over, som vi takket ja til. Dette var utenfor Oslo og allerede høyt priset. Satt prisrekord, men likevel angrer jeg litt nå...😂 All kommunikasjon måtte gå direkte mellom oss og kjøper.

Anonymkode: 17bc7...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi solgte vår bolig i januar i fjor, så var vår megler ekstremt tydelig på å ikke godtta noen bud levert direkte til oss uten å prate med han først, og det er jeg glad for. Vi fikk ett bud på litt over prisantydning før budrunde, men solgte for 200 tusen over takst på budkrig etterpå. 

Anonymkode: 124d2...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller ha lagt inn hemmelig bud f.eks. 200K over prisantydning, etter visning. 

Jeg kuppet min leilighet 400K over. Prøvde først med 200K, selgere sa nei. Megler mente jeg måtte hvertfall 600K opp. Landet på 400K.

Anonymkode: fd6f5...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg opplevde kupping før visning sentralt i Oslo nylig, 400 over prisantydning. 

Anonymkode: b67ae...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.3.2023 den 21.49):

 

Jo megler skal og er forplikting videreformidle alle bud uansett om det er før, under eller etter visning

Anonymkode: cd9fd...8e7

Nei. Privat bud utenom visning går rett til selger og ikke via megler. 

Anonymkode: ee063...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.3.2023 den 20.55):

En annen storby på Østlandet :)

Anonymkode: bf0b4...706

Ville nok likevel tenkt sannsynligvis ikke.

Sjekk hva de siste tilsvarende boligene i bydelen ble solgt for siste måneder :) 

Men klart det er lov å prøve seg 🤷‍♀️

Anonymkode: aad7b...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Kupping skulle vært forbudt. Folk kjøper i blinde fordi de tror de må på toget NÅ eller aldri. Meglere skulle hatt forbud mot uttalelser som driver prisene opp. Arghhh

Anonymkode: ee1fb...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.3.2023 den 20.41):

En leilighet vi har veldig lyst på har fellesvisning nesteuke.  Vurderer å legge inn bud på prisantydning i morgen. I disse tider, har vi god mulighet til å kuppe det uten budrunde da? 

Anonymkode: bf0b4...706

Det avhenger nok mye av hvor det er, og hva slags bolig det er. Vi "kuppet" nylig et hus for 100 000 kr over takst, men dette var på bygda på vestlandet. Det er et godt vedlikeholdt, ca. 20 år gammelt hus.

 

AnonymBruker skrev (På 26.3.2023 den 20.55):

En annen storby på Østlandet :)

Anonymkode: bf0b4...706

Storby på Østlandet?? 🤣 Norge generelt har ikke en eneste storby. Det nærmeste vi har en ordentlig by er Oslo, men også Oslo er mikroskopisk sett i Europisk (og internasjonal) sammenheng. Jeg lurer veldig på hvilken by på Østlandet du mener er en "storby"!

Anonymkode: f1b68...507

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Storby på Østlandet?? 🤣 Norge generelt har ikke en eneste storby. Det nærmeste vi har en ordentlig by er Oslo, men også Oslo er mikroskopisk sett i Europisk (og internasjonal) sammenheng. Jeg lurer veldig på hvilken by på Østlandet du mener er en "storby"!

Anonymkode: f1b68...507

Her og? Oslo er faktisk det nærmeste har til en storby vi har i Norge

Anonymkode: ea6a6...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kupping skulle vært forbudt. Folk kjøper i blinde fordi de tror de må på toget NÅ eller aldri. Meglere skulle hatt forbud mot uttalelser som driver prisene opp. Arghhh

Anonymkode: ee1fb...66b

La folk kuppe.

Anonymkode: 3ef79...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv. Markedet er tregt, og utenfor oslo er det ikke mye som går over prisantydning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokormsen skrev (1 minutt siden):

Prøv. Markedet er tregt, og utenfor oslo er det ikke mye som går over prisantydning. 

Bor på et lite tettsted på Vestlandet over en time og ei ferge unna nærmeste lille by, her har de fleste eneboliger gått rundt 500 000 over prisantydning siste året, selv med stort oppussingsbehov 🥲 Men ja, man må jo selvsagt bare prøve seg, har ikke noe å tape.

Anonymkode: e6cae...894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare prøv vel? Du har ingenting å tape!

Anonymkode: 9c2a4...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

La folk kuppe.

Anonymkode: 3ef79...306

Helt enig. La folk kuppe.

Anonymkode: 19bd8...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Kupping skulle vært forbudt.

Anonymkode: ee1fb...66b

Enig!

Det var en avisartikkel om dette for noen år siden, og vi opplever noe tilsvarende her jeg bor.

Det er et stort problem at noen selger sine dyre små leiligheter i Oslo eller andre større byer, og enten kupper eller driver opp prisene på boliger i mindre byer og tettsteder utenfor de større byene.

Det hadde ikke vært noe særlig stort problem dersom de hadde tatt med sin arbeidskraft til kommunen samtidig som de flyttet dit, men det gjør de ikke.  De fortsetter å jobbe i byene selv om de bor en time eller to utenfor, og unge mennesker som vil jobbe innenfor kommunen blir presset til å enten betale overpris for den boligen de ønsker, eller å søke jobb og bolig utenfor kommunen.

Resultatet får vi se om 20 år når de allerede etablerte går av med pensjon, de tilflyttede jobber i Oslo, og de yngre er borte.


Lokalbefolkningen har ingen muligheter til å henge med, og blir presset ut av det lokalmiljøet de ønsker å bo og jobbe i.

Anonymkode: 32cad...3d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.3.2024 den 18.35):

Bare prøv vel? Du har ingenting å tape!

Anonymkode: 9c2a4...5de

Det er nettopp det du har! Folk strekker strikken altfor langt.

Anonymkode: ee1fb...66b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...