AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #41 Skrevet 12. desember 2023 Brunello skrev (På 11.12.2023 den 12.54): Poenget er at den ikke er laget for å virke lenge. Virker den i mer enn 7-8 år, er det flaks. Kjøper du en klokke som er dyrere, vil den kunne vare langt lenger, og det vil være regningssvarende å bytte urverket når det går i stykker. Tøysete å si at analoge klokker for 2000 kr ikke er laget for å virke mer enn 8 år. Jeg har mange klokker i den prisklassen og fra sikkert tyve år tilbake. Datteren min bruker min gamle casio som jeg fikk til syv-årsdagen min, den er nå 36 år gammel og har kun bytter batterier og reim... Tviler sterkt på at den var dyr i sin tid🤣 Anonymkode: 8f102...6e8
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #42 Skrevet 12. desember 2023 Gå for noe klassisk. Broren min fikk en klassisk Breitling i samme prisklasse som bunaden jeg fikk til min konfirmasjon 😊 Tanken var den samme: dette er noe han kan bruke resten av livet. Anonymkode: 45e61...383
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #43 Skrevet 12. desember 2023 Brunello skrev (På 25.3.2023 den 20.52): En klokke til en gutt, kan ligge i samme prisklasse som en bunad til jente og være ment som en gave for livet. Det finnes en del bra klokker til rundt 40 000,-. Og ingen av dem man bør gi en 15-åring ansvar for å holde greie på. Det er enkelt nok å påføre en bunad store kostnader, men ikke så lett å faktisk miste den. En klokke, derimot kan både bli påført store kostnader og mistet. Ts: ønsker barnet seg en klokke? Kjøp en digital sak eller noe. Ønsker barnet seg ikke klokke? Ikke kjøp en klokke. Man kjøper det til folk som de ønsker seg, verken mer eller mindre. Om du ønsker å gi barnet noe av verdi? Sett penger tilsvarende verdien av en klokke på en fondskonto. Og invester tid og krefter i å få han interessert i investering. Anonymkode: 8e658...d16
Kjetil E Skrevet 12. desember 2023 #44 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tøysete å si at analoge klokker for 2000 kr ikke er laget for å virke mer enn 8 år. Jeg har mange klokker i den prisklassen og fra sikkert tyve år tilbake. Datteren min bruker min gamle casio som jeg fikk til syv-årsdagen min, den er nå 36 år gammel og har kun bytter batterier og reim... Tviler sterkt på at den var dyr i sin tid🤣 Anonymkode: 8f102...6e8 Man kan og få fine mekaniske ur i prissegmentet 5 til 10K. Både Tissot, Certina og Seiko har en hel del mekaniske ur i den prisklassen. Og de er jo alle vel annerkjente klokkemerker. Har selv en mekanisk Tissot som kostet drøye 5K. Veldig fin klokke.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #45 Skrevet 14. desember 2023 Brunello skrev (På 25.3.2023 den 20.52): En klokke til en gutt, kan ligge i samme prisklasse som en bunad til jente og være ment som en gave for livet. Det finnes en del bra klokker til rundt 40 000,-. Klokken jeg fikk til konfirmasjonen (for snart 25 år siden) ligger langt nedi en skuff og blir aldri brukt.. Nå til dags bruker jo de fleste smartklokker/treningsklokker. Anonymkode: 5da9b...0cd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå