AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #21 Skrevet 28. mars 2023 Andro skrev (På 25.3.2023 den 20.47): Ene her ønsket seg klokke, og vi kjøpte en klassisk utseende med moderne funksjoner - og dykkertett. Bare vær obs på at "dykkertett" ikke nødvendigvis er dykkertett. Jeg kjøpte en "dykkertett" klokke for en tid tilbake, og spurte i butikken om den faktisk var det (fortalte at jeg dykker en del) og fikk til svar at ved mer enn bading/dusjing så burde den nok tas av og legges på land. Anonymkode: 09a3e...327 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #22 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ville aldri i verden gitt et armbåndsur/klokke til en tenåring i dag, med mindre ungdommen spesifikt har sagt at han ønsker seg det, og hvilket merke og type. En klokke vil med all sannsynlighet bli lagt i en skuff og aldri tatt i bruk. Vi bruker mindre og mindre klokke på armen i dagens samfunn. Det er bare eldre menn på 50+ i dag som kjøper dyre Rolex klokker o.l. for å bruke dem som dyre smykker. En tenåring i dag bryr seg ikke om klokker. Har du snakket med tenåringen om hva han ønsker seg? Skal du gi han klokke, la det bli en Apple Watch eller noe + penger ved siden av. Anonymkode: 9e524...92d Enig i at man ikke bør kjøpe klokke med mindre ungdommen har ønsket seg det, men at det kun er menn 50+ som er opptatt av, og bruker, armbåndsur er feil. Det er veldig populært her og så og si alle kompisene til min sønn har armbåndsur. Armbåndsur av typen klassisk, Apple watch er det ingen som bruker. De har riktignok ikke dyre Rolex'er, men de har fine klassiske armbåndsur som de bruker som et smykke. Anonymkode: 7c49d...a12 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #23 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Enig i at man ikke bør kjøpe klokke med mindre ungdommen har ønsket seg det, men at det kun er menn 50+ som er opptatt av, og bruker, armbåndsur er feil. Det er veldig populært her og så og si alle kompisene til min sønn har armbåndsur. Armbåndsur av typen klassisk, Apple watch er det ingen som bruker. De har riktignok ikke dyre Rolex'er, men de har fine klassiske armbåndsur som de bruker som et smykke. Anonymkode: 7c49d...a12 De fleste ungdommer er ganske merkebevisste. Det er det ingen tvil om. Jeg tror ikke et "klassisk" herreur av ukjent billigmerke kjøpt hos Bjørklund til 1490,- kr vil være like ettertraktet. Jeg nevnte Rolex som eksempel bare fordi det er et typisk ettertraktet merke. Men andre, som dette klassiske uret fra merket Tag Heuer, koster mindre enn Rolex med sin prislapp på 15 000, og er også ettertraktet: Anonymkode: 9e524...92d
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #24 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): De fleste ungdommer er ganske merkebevisste. Det er det ingen tvil om. Jeg tror ikke et "klassisk" herreur av ukjent billigmerke kjøpt hos Bjørklund til 1490,- kr vil være like ettertraktet. Jeg nevnte Rolex som eksempel bare fordi det er et typisk ettertraktet merke. Men andre, som dette klassiske uret fra merket Tag Heuer, koster mindre enn Rolex med sin prislapp på 15 000, og er også ettertraktet: Anonymkode: 9e524...92d Men nå er det faktisk slike fra Bjørklund de aller fleste har da. Maks 2000 kr fra Seiko el. 🤷🏼♀️ Anonymkode: 7c49d...a12
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #25 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): De fleste ungdommer er ganske merkebevisste. Det er det ingen tvil om. Jeg tror ikke et "klassisk" herreur av ukjent billigmerke kjøpt hos Bjørklund til 1490,- kr vil være like ettertraktet. Jeg nevnte Rolex som eksempel bare fordi det er et typisk ettertraktet merke. Men andre, som dette klassiske uret fra merket Tag Heuer, koster mindre enn Rolex med sin prislapp på 15 000, og er også ettertraktet: Anonymkode: 9e524...92d Akkurat denne fikk sønnen min til konfirmasjonen sin for to år siden. Han elsker den:) perfekt gave. Anonymkode: f655e...a0d
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #26 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Akkurat denne fikk sønnen min til konfirmasjonen sin for to år siden. Han elsker den:) perfekt gave. Anonymkode: f655e...a0d Og det var noe ala denne prisklassen alle vennene hans fikk. En bunad koster jo mye mer. Anonymkode: f655e...a0d
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #27 Skrevet 28. mars 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er mange under 50 som liker LP plater, retrobiler og sci-fi serier, også. Det betyr ikke at det er noe som appelerer til flertallet under 50. Anonymkode: 922ec...fdf Er ikke langt unna at flertallet av menn liker klokker Anonymkode: 63d08...cdd
Brunello Skrevet 28. mars 2023 #28 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er en klokke. Den skal vise hva klokken er. En klokke til 100,- gjør susen. Anonymkode: 2b244...f4a En klokke er et av få smykker en mann bærer. Da er det fint med en pen klokke. 1
Brunello Skrevet 28. mars 2023 #30 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men nå er det faktisk slike fra Bjørklund de aller fleste har da. Maks 2000 kr fra Seiko el. 🤷🏼♀️ Anonymkode: 7c49d...a12 Det er noe av poenget med å gi en fin klokke. Da får sønnen en klokke han kan bruke hele livet. Samtidig et minne fra konfirmasjonen og fra foreldrene. En klokke til 2 000,- er laget for å Hilde 5-8 år. Dersom den virker etter 10 år, er det en feil. 1
Honey Dew Skrevet 28. mars 2023 #31 Skrevet 28. mars 2023 Brunello skrev (14 minutter siden): Det er noe av poenget med å gi en fin klokke. Da får sønnen en klokke han kan bruke hele livet. Samtidig et minne fra konfirmasjonen og fra foreldrene. En klokke til 2 000,- er laget for å Hilde 5-8 år. Dersom den virker etter 10 år, er det en feil. Eller at en må bytte batteri. 😄 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #32 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Men vet du at han ønsker seg klokke? Jeg tror ikke jeg kjenner en eneste person under 50 som bruker klokke lenger, med unntak av smart-klokker. Har selv en dyr Taghauer som bare har ligget i en skuff i nesten 20 år nå. Anonymkode: 922ec...fdf Guttungen kjøpte selv. Er in med klokker på gutter nå, om de skal være litt kule. Til ts. Ta med byttelapp, så har han mulighet til å bytte til en han vil ha. Evnt si dere skal kjøpe en , ta han med å la han velge selv. Da får dere også vite om han ønsker seg en. Anonymkode: 66a0e...82a 1
Brunello Skrevet 28. mars 2023 #33 Skrevet 28. mars 2023 Honey Dew skrev (11 minutter siden): Eller at en må bytte batteri. 😄 Nei, batteriklokker lages ikke for å holde lenge. I alle fall ikke de billige. 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #34 Skrevet 11. desember 2023 Brunello skrev (På 28.3.2023 den 17.38): Det er noe av poenget med å gi en fin klokke. Da får sønnen en klokke han kan bruke hele livet. Samtidig et minne fra konfirmasjonen og fra foreldrene. En klokke til 2 000,- er laget for å Hilde 5-8 år. Dersom den virker etter 10 år, er det en feil. Er en klokke til 2000 kr for simpel? Også om det ikke er til konfirmasjonen? Anonymkode: 4c3dc...bc9
Brunello Skrevet 11. desember 2023 #35 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er en klokke til 2000 kr for simpel? Også om det ikke er til konfirmasjonen? Anonymkode: 4c3dc...bc9 Poenget er at den ikke er laget for å virke lenge. Virker den i mer enn 7-8 år, er det flaks. Kjøper du en klokke som er dyrere, vil den kunne vare langt lenger, og det vil være regningssvarende å bytte urverket når det går i stykker. 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #36 Skrevet 12. desember 2023 Kjøp en Apple Watch. Anonymkode: 3595c...2b5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #37 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 28.3.2023 den 13.50): De fleste ungdommer er ganske merkebevisste. Det er det ingen tvil om. Jeg tror ikke et "klassisk" herreur av ukjent billigmerke kjøpt hos Bjørklund til 1490,- kr vil være like ettertraktet. Jeg nevnte Rolex som eksempel bare fordi det er et typisk ettertraktet merke. Men andre, som dette klassiske uret fra merket Tag Heuer, koster mindre enn Rolex med sin prislapp på 15 000, og er også ettertraktet: Anonymkode: 9e524...92d Denne fikk sønnen min for 3 år siden. Han bruker den fortsatt hver dag og elsker den. Anonymkode: f655e...a0d
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #38 Skrevet 12. desember 2023 Til konfirmasjonen fikk poden en klassisk klokke, type klokke som aldri går av moten og som er fin til dress osv. Apple watch kjøpte han seg selv for penger, den er dyr men det er en duppeditt som er utrangert om få år. Den klassiske klokka kan han ha livet ut. Anonymkode: 8f102...6e8
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #39 Skrevet 12. desember 2023 patek philippe er klokker med fint utseende og som neppe taper seg i pris. Anonymkode: 2adb0...82e
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #40 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 25.3.2023 den 19.48): Vi vil kjøpe en klokke til sønnen vår og så blir vi litt usikre på hvilken stil man går for. Ville dere kjøpt en veldig klassisk og kjedelig ? klokke som man vil sette kanskje mer pris på når man blir eldre eller noe mer moderne som han vil bruke nå fremover men kanskje ikke når han blir gammel. Anonymkode: fb0be...40d Dere bør kjøpe han en gave som han vil sette pris på fra mottakelsen. Anonymkode: 01ea6...1cf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå