AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #1 Skrevet 25. mars 2023 Vi vil kjøpe en klokke til sønnen vår og så blir vi litt usikre på hvilken stil man går for. Ville dere kjøpt en veldig klassisk og kjedelig ? klokke som man vil sette kanskje mer pris på når man blir eldre eller noe mer moderne som han vil bruke nå fremover men kanskje ikke når han blir gammel. Anonymkode: fb0be...40d
Thomasine Skrevet 25. mars 2023 #2 Skrevet 25. mars 2023 Jeg ville prøvd å fiske litt med poden…sjekk hva venner har, hør hva som selges mest til den alderen. En nøytral, en ganske klassisk ville nok jeg valgt. Og i denne stilen landet vi på: https://www.bjorklund.no/edifice-efs-s570db-2auef https://www.bjorklund.no/citizen-d-super-titan-m-l-eco-532292 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #3 Skrevet 25. mars 2023 IKKE gjør det!!!!!! Anonymkode: 510c6...456
Andro Skrevet 25. mars 2023 #4 Skrevet 25. mars 2023 Ene her ønsket seg klokke, og vi kjøpte en klassisk utseende med moderne funksjoner - og dykkertett.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #5 Skrevet 25. mars 2023 Rolex Neida, Apple watch Anonymkode: c11a2...20a
Brunello Skrevet 25. mars 2023 #6 Skrevet 25. mars 2023 En klokke til en gutt, kan ligge i samme prisklasse som en bunad til jente og være ment som en gave for livet. Det finnes en del bra klokker til rundt 40 000,-.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #8 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): IKKE gjør det!!!!!! Anonymkode: 510c6...456 Hvorfor ikke? Anonymkode: fb0be...40d
Thomasine Skrevet 27. mars 2023 #9 Skrevet 27. mars 2023 Brunello skrev (På 25.3.2023 den 20.52): En klokke til en gutt, kan ligge i samme prisklasse som en bunad til jente og være ment som en gave for livet. Det finnes en del bra klokker til rundt 40 000,-. Oi…da bør du vite smaken til konfirmanten! Surt å få en så dyr klokke og ikke like den…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #10 Skrevet 27. mars 2023 Du skriver "... kanskje vil sette pris på senere", og det er nettopp det. Kanskje. Sjansen for at en klassisk klokke kommer til å bli liggende i en skuff, er dessverre stor. Det finnes mange nøytrale og klassiske klokker, men er det noen her som liker alt som er klassisk og nøytralt? Det samme gjelder for smykker. Det blir et sjansespill. Selv bruker jeg aldri gavene jeg fikk til dåp (sølvtøy ...) og til konfirmasjonen (smykker som er klassiske, men ikke i min smak). Leit i grunnen, for det er heller ikke noe man nødvendigvis ønsker å selge. Jeg liker tanken på å gi noe varig, men en konfirmant kjenner ikke sin framtidige smak. Jeg ville derfor ha gitt noe han ønsker å bruke her og nå. Anonymkode: a8396...cc1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #11 Skrevet 27. mars 2023 Er det ikke litt risikabelt å kjøpe en slik klokke? Har inntrykk av at stadig flere går for smartklokker av ulik art, meg selv inkludert. Jeg bruker dessverre ingen av mine vakre og stilige analoge klokker lengre etter at jeg begynte med FitBit. Spesielt smartklokker har jo masse verdifull funksjonalitet, som bare blir mer aktuelt i fremtiden, når det kommer stadig mer avanserte funksjoner. Tror ikke mange ungdommer idag kommer til å bruke analoge klokker, bortsett fra når de av og til skal kle seg formelt kanskje? Anonymkode: 69404...454
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #12 Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 25.3.2023 den 19.48): Vi vil kjøpe en klokke til sønnen vår og så blir vi litt usikre på hvilken stil man går for. Ville dere kjøpt en veldig klassisk og kjedelig ? klokke som man vil sette kanskje mer pris på når man blir eldre eller noe mer moderne som han vil bruke nå fremover men kanskje ikke når han blir gammel. Anonymkode: fb0be...40d Har sønnen ytret noe som helst som kan minne om at han er opptatt av klokker e.l. og at han ønsker seg en? Mitt inntrykk nå til dags, er jo at det ikke er så mange som bruker klokke/armbåndsur.. Man bruker klokka på telefonen eller ser på sola, liksom Anonymkode: 54c2d...c50
Brunello Skrevet 27. mars 2023 #13 Skrevet 27. mars 2023 Thomasine skrev (53 minutter siden): Oi…da bør du vite smaken til konfirmanten! Surt å få en så dyr klokke og ikke like den… Det er nok konfirmanter som liker klassiske klokker som får det. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #14 Skrevet 28. mars 2023 Men vet du at han ønsker seg klokke? Jeg tror ikke jeg kjenner en eneste person under 50 som bruker klokke lenger, med unntak av smart-klokker. Har selv en dyr Taghauer som bare har ligget i en skuff i nesten 20 år nå. Anonymkode: 922ec...fdf 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #15 Skrevet 28. mars 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Men vet du at han ønsker seg klokke? Jeg tror ikke jeg kjenner en eneste person under 50 som bruker klokke lenger, med unntak av smart-klokker. Har selv en dyr Taghauer som bare har ligget i en skuff i nesten 20 år nå. Anonymkode: 922ec...fdf Mange under 50 som liker klokker, men er jo som alt annet folk er forskjellige Anonymkode: 63d08...cdd
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #16 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mange under 50 som liker klokker, men er jo som alt annet folk er forskjellige Anonymkode: 63d08...cdd Det er mange under 50 som liker LP plater, retrobiler og sci-fi serier, også. Det betyr ikke at det er noe som appelerer til flertallet under 50. Anonymkode: 922ec...fdf
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #17 Skrevet 28. mars 2023 Brunello skrev (På 25.3.2023 den 20.52): En klokke til en gutt, kan ligge i samme prisklasse som en bunad til jente og være ment som en gave for livet. Det finnes en del bra klokker til rundt 40 000,-. Det er en klokke. Den skal vise hva klokken er. En klokke til 100,- gjør susen. Anonymkode: 2b244...f4a
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #18 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er en klokke. Den skal vise hva klokken er. En klokke til 100,- gjør susen. Anonymkode: 2b244...f4a Tja, ikke nå om dagen. Min ungdom ønsket seg klokke. Et klassisk armbåndsur. Den er ment som en smykke, ikke for å se hva klokken er. Det bruker han telefonen til. Hvis klokka er fin så holder det selvfølgelig med en til 100 kr, men de varer gjerne ikke så lenge da. Den vi endte opp med kostet vel rundt 1800 kr. Fra Seiko. Ikke noe svindler greier det heller, men det er det det koster. Anonymkode: 7c49d...a12
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #19 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tja, ikke nå om dagen. Min ungdom ønsket seg klokke. Et klassisk armbåndsur. Den er ment som en smykke, ikke for å se hva klokken er. Det bruker han telefonen til. Hvis klokka er fin så holder det selvfølgelig med en til 100 kr, men de varer gjerne ikke så lenge da. Den vi endte opp med kostet vel rundt 1800 kr. Fra Seiko. Ikke noe svindler greier det heller, men det er det det koster. Anonymkode: 7c49d...a12 Det var ikke til konfirmasjon han fikk denne klokken da. Han kom på etter konfirmasjonen at han ønsket seg klokke. Anonymkode: 7c49d...a12
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #20 Skrevet 28. mars 2023 Jeg ville aldri i verden gitt et armbåndsur/klokke til en tenåring i dag, med mindre ungdommen spesifikt har sagt at han ønsker seg det, og hvilket merke og type. En klokke vil med all sannsynlighet bli lagt i en skuff og aldri tatt i bruk. Vi bruker mindre og mindre klokke på armen i dagens samfunn. Det er bare eldre menn på 50+ i dag som kjøper dyre Rolex klokker o.l. for å bruke dem som dyre smykker. En tenåring i dag bryr seg ikke om klokker. Har du snakket med tenåringen om hva han ønsker seg? Skal du gi han klokke, la det bli en Apple Watch eller noe + penger ved siden av. Anonymkode: 9e524...92d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå