Gå til innhold

Besøk på hytten i påsken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Min mann eier en hytte. Vi begge hadde barn når vi traff hverandre. Ingen felles barn.  I påsken kommer hans barn og barnebarn. Han har 3 sønner og 5 barnebarn. Hver påske avtale de mellom seg om når de skal på hytten. Så får vi beskjed. De kommer Fredag og blir til Tirsdag. Tirsdag kommer neste gruppe og de blir til Fredag. Fredag kommer de siste og blir til Mandag. Mannen min sier at det er greit. 

Jeg hadde ønsket seg noen dager alene på hytta i ferien. Blir veldig sliten av å lage mat å rydde. De gjør ingen ting. Mannen min ser ikke problemet. Men det er ikke han som må planlegge middager og mat for 10 dager. 

Er jeg urimelig som vil ha ett par dager å slappe av på? 

Anonymkode: 756a5...af7

Kan ikke du leie eller kjøpe en hytte og bruke den sammen med dine barn som helt sikkert har bedre folkeskikk enn ungene til mannen din?

#problemetløst

#sarkasmevarsel

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så du feirer aldri påske med egne barn? Kan ikke du reise til dem? Så kan de andre kose seg på hytten alene, og du slipper å være vertinne?

Anonymkode: ca2e3...1ae

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han bedt deg om å stå for alle måltider når dere er på hytta? Eller dette bare noe du gar gjort av deg selv?

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (1 time siden):

Jada, jeg gjør det jeg også. Spesielt oppgraderer jeg med bedre vin. Men det hadde jeg ikke giddet om en sur stemor hadde vært involvert.

Du mener stemoren i HI som er innstilt på å forberede og lage frokost og middag 10 dager på rad, til tre runder med besøk? Som bare letter hjertet her inne, og forhåpentligvis tar til seg rådene om å ha forventninger til andre i stedet for å føle seg forpliktet til å fikse alt selv? 

Anonymkode: aa4fc...acd

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du mener stemoren i HI som er innstilt på å forberede og lage frokost og middag 10 dager på rad, til tre runder med besøk? Som bare letter hjertet her inne, og forhåpentligvis tar til seg rådene om å ha forventninger til andre i stedet for å føle seg forpliktet til å fikse alt selv? 

Anonymkode: aa4fc...acd

Egentlig mener jeg de som har holdningene om at hun skal si at hun er syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Så du feirer aldri påske med egne barn? Kan ikke du reise til dem? Så kan de andre kose seg på hytten alene, og du slipper å være vertinne?

Anonymkode: ca2e3...1ae

Jo, de har vært på hytten i påsken noen år de også. Men i år går det ikke. Men i år går det ikke pga alle hans 3 barn med familie kommer. Før om årene har noen av de reist andre plasser, så da ble det plass til mine også. Men i år bestemte de at alle skal komme

Anonymkode: 756a5...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Noen år har min sønn også vært på hytten. Da har det vært ledig tid. I år ble det ikke sånn. De har snakket sammen og lagt planer for hele påsken 

Anonymkode: 756a5...af7

Så din mann inkluderer ikke din sønn, men forventer at du skal være den oppofrende gode stemor for hans barn??  Du må slutte å la deg behandle som en dørfille de kan tråkke på. I år hadde jeg satt ned foten og sagt i fra at nå få stebarn og mann stå for oppvartningen selv, om ikke blir du hjemme. Tror faktisk jeg hadde blitt hjemme uansett i år så kan de klare seg selv. 

Anonymkode: 2a0d4...427

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Brunello said:

Dette er prisen en må betale for å bli sammen med en som har barn fra før. Familiehytter brukes av familien.

Hilsen lat stedatter som aldri løfter en finger for andre. 

Anonymkode: 2a0d4...427

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hilsen lat stedatter som aldri løfter en finger for andre. 

Anonymkode: 2a0d4...427

Jeg er mann med gifte foreldre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jo, de har vært på hytten i påsken noen år de også. Men i år går det ikke. Men i år går det ikke pga alle hans 3 barn med familie kommer. Før om årene har noen av de reist andre plasser, så da ble det plass til mine også. Men i år bestemte de at alle skal komme

Anonymkode: 756a5...af7

Hva slags ekteskap er dette egentlig, TS? Du snakker om «mannens hytte» og at han og barna har bestemt hvordan påsken skal se ut (og at det ikke er plass til ditt barn). Men at det forventes at du skal være med og stå for all matlaging.

Ser du ikke at dette ikke henger sammen? Når du ikke blir tatt med på råd om hvordan ferien din skal være, så trenger du ikke å føle deg forpliktet til å være med i det hele tatt.(Langt mindre å fungere som hushjelp, men det er uakseptabelt uansett).

Bare si til mannen din at du er sliten og ikke orker hyttepåske i år. Men at han kan kose seg med barn og barnebarn mens du lader batteriene hjemme (eller et annet sted). God påske!

Anonymkode: e4ed1...083

  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok dette opp med han i dag. Han mente at det er ikke så ille som jetmg fremstille det. At de ofte spørr om de skal hjelpe med maten. Det har de gjort ett par ganger når middagen er nesten ferdig. 

Jeg spurte om 2 av hans barn kan komme samtidig og sånn at vi får noen dager alene på slutten.av påsken. Det gikk ikke sa han. Da sa jeg at jeg blir på hytten i 1 uke og at jeg reiser hjem på langfredag. Da får jeg 3 dager hjemme for å slappe av på før jobb og en travel hverdag begynner igjen. Han ble sur og gikk ut i bila og kjørte på trening 

Anonymkode: 756a5...af7

  • Liker 5
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tok dette opp med han i dag. Han mente at det er ikke så ille som jetmg fremstille det. At de ofte spørr om de skal hjelpe med maten. Det har de gjort ett par ganger når middagen er nesten ferdig. 

Jeg spurte om 2 av hans barn kan komme samtidig og sånn at vi får noen dager alene på slutten.av påsken. Det gikk ikke sa han. Da sa jeg at jeg blir på hytten i 1 uke og at jeg reiser hjem på langfredag. Da får jeg 3 dager hjemme for å slappe av på før jobb og en travel hverdag begynner igjen. Han ble sur og gikk ut i bila og kjørte på trening 

Anonymkode: 756a5...af7

Bra start. Neste trinn nå er at du tilbyr deg å lage en av middagene, og så får mannen din og barna hans ta seg av resten når set gjelder planlegging og matlaging.

Anonymkode: e4ed1...083

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tok dette opp med han i dag. Han mente at det er ikke så ille som jetmg fremstille det. At de ofte spørr om de skal hjelpe med maten. Det har de gjort ett par ganger når middagen er nesten ferdig. 

Jeg spurte om 2 av hans barn kan komme samtidig og sånn at vi får noen dager alene på slutten.av påsken. Det gikk ikke sa han. Da sa jeg at jeg blir på hytten i 1 uke og at jeg reiser hjem på langfredag. Da får jeg 3 dager hjemme for å slappe av på før jobb og en travel hverdag begynner igjen. Han ble sur og gikk ut i bila og kjørte på trening 

Anonymkode: 756a5...af7

Så bra at du tok det opp og at du har satt en grense. Dersom min samboer gruet seg til ferie med familien min hadde jeg jo ville ha visst det. At han reagerer barnslig er ikke sin feil. 

Hvis det stemmer som han tror at de hjelper til mye så går det jo bra for de at du reiser hjem også da.

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra TS ❤️ Heier på deg.

Han har ingen grunn til å bli sur. Håper han får tenkt seg om på trening. 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.3.2023 den 18.26):

Min mann eier en hytte. Vi begge hadde barn når vi traff hverandre. Ingen felles barn.  I påsken kommer hans barn og barnebarn. Han har 3 sønner og 5 barnebarn. Hver påske avtale de mellom seg om når de skal på hytten. Så får vi beskjed. De kommer Fredag og blir til Tirsdag. Tirsdag kommer neste gruppe og de blir til Fredag. Fredag kommer de siste og blir til Mandag. Mannen min sier at det er greit. 

Jeg hadde ønsket seg noen dager alene på hytta i ferien. Blir veldig sliten av å lage mat å rydde. De gjør ingen ting. Mannen min ser ikke problemet. Men det er ikke han som må planlegge middager og mat for 10 dager. 

Er jeg urimelig som vil ha ett par dager å slappe av på? 

Anonymkode: 756a5...af7

Hallo? Selvsagt blir du sliten av å drive hotell i hele påsken. Utrolig hvis det er som du sier, at mannen din ikke ser problemet! Du må sette foten ned, og si at første del av påsken feks.helt ok at fam. bytter på  kommer på besøk annenhvert år. Resten vil dere ha fri/uten besøk og nyte slappe av.☀️🐇🐣🐥

Endret av Rødstrupa
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødstrupa skrev (58 minutter siden):

Hallo? Selvsagt blir du sliten av å drive hotell i hele påsken. Utrolig hvis det er som du sier, at mannen din ikke ser problemet! Du må sette foten ned, og si at første del av påsken feks.helt ok at fam. bytter på  kommer på besøk annenhvert år. Resten vil dere ha fri/uten besøk og nyte slappe av.☀️🐇🐣🐥

Han skjønner ikke hvor mye planlegging det er med mat og skifting på senger og alt må hjem etterpå for å vaskes. 

Anonymkode: 756a5...af7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Han skjønner ikke hvor mye planlegging det er med mat og skifting på senger og alt må hjem etterpå for å vaskes. 

Anonymkode: 756a5...af7

Hvorfor har du påtatt deg ansvaret for det?  

Anonymkode: 73b0b...1a3

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Han skjønner ikke hvor mye planlegging det er med mat og skifting på senger og alt må hjem etterpå for å vaskes. 

Anonymkode: 756a5...af7

Men da tenker jeg at han kan få stå for det denne påsken, så kanskje han skjønner det.

 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (23 timer siden):

Bli "syk" rett før avreise. Også blir du hjemme med formaninger om at han selvfølgelig må dra og kose seg på hytta. Også tar dere praten noen dager etter at han kommer hjem. Etter ti dager med kokkelering og oppvartning:)

Kjempeidé 🥳☝️

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor har du påtatt deg ansvaret for det?  

Anonymkode: 73b0b...1a3

Det er min..Hans barn likte ikke meg da vi ble sammen, så jeg gjorde sikkert for mye for at de skulle like meg. Men jeg har sagt flere ganger at de må hjelpe til. Men ingen tilbyr seg å handle eller lage mat. Eller ta med sengetøy hjem å vaske 

Anonymkode: 756a5...af7

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...