Gå til innhold

Har du tillit til politiet?


Bælfeit

Har du tillit til politiet?  

165 stemmer

  1. 1. Har du tillit til politiet?

    • Ja
      58
    • Nei
      107


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg regner med at de som fortsatt har tillit til politiet er de som ikke har hatt behov for dem. Praktisk talt alt blir jo henlagt nå om dagen. Politifolk generelt har jeg stort sett tillitt til, men i likhet med i Forsvaret virker toppledelsen som en mafia som er mer opptatt av å beskytte hverandre enn samfunnet. De med moral blir presset ut. Politikere gjør verken noe med det eller den altfor store ressursmangelen som gjør at ikke de kan ta tak i kriminalitet.

Endret av Enda
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig liten tillit, nesten null.

Ikke etterforsker de vold, voldtekt og overgrep, de klarer ikke å etterforske drap riktig og har fått dømt uskyldige folk til fengsel for ting de ikke har gjort, de har utført menneskerettighetsovergrep mot minoriteter i Norge, de fryser ut folk i politiet som varsler om ulovlige ting, politibetjenter som har drept folk blir ikke straffet for det og får gå fritt omkring i samfunnet, holdninger i politiet har vist seg å være ganske ekstreme hva gjelder kvinner og minoriteter og jeg kunne ha fortsatt langt ut i neste uke om alt som gjør at jeg ikke har tillit til politiet....

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10

Jeg har tillit til de. At de ikke har resurser nok er ikke deres feil og går selvsagt utover antall henleggelser, feil osv. Det vil alltids finnes noen råtne epler blant dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au au...det kommer an på. Men stort sett ikke imponert over norsk politi

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjelden imponert jeg også. Det virker heller som en del blir litt kvikkere i knotten så fort de kommer seg ut av den etaten..

Endret av PITTY
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, jeg har ikke tillit. Det på bakgrunn av håndtering og måten de opererer ovenfor mennesker. De fleste innen politi burde gått på service skole først.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er så få, og så spredt, at jeg heller har balltre i gangen. Aldri i verden om de når fram hit om jeg trenger dem.

Kompetansen til lokalt politi er forbløffende lavt i smalere områder, som hatkriminalitet.
Jeg opplever dem imidlertid som flinke i situasjoner der de er vakt, som når jeg tar imot pasienter som er farlige.

Satser generelt på å greie meg uten dem.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett nok eksempler på overtramp og lovbrudd fra politiet til at den tilliten er tynnslitt, tror de fleste ville blitt overrasket over hva som faktisk foregår der ute 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som fremdeles har tillit til politiet må jo ha levd under en stein det siste året.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken ja eller nei, men tja. Har ikke 100% tillit, men heller ikke 100% mistillit. Jeg syns det er syns med alle sakene som blir henlagt grunnet dårlig/manglende etterforskningsarbeid for eksempel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Avstemningen burde vært mer gradert enn ja eller nei, men siden det var et ja/nei-spørsmål må svaret dessverret bli nei for min del. Jeg har mindre enn 50% tillit til politiet som institiusjon og jeg er også svært skeptisk til mange poltifolks motiv for å gå inn i yrket.

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Made4u

Vil hevde at min tillit til politiet er ganske stor. Synes Norsk politi er veldig flinke og gjør en god jobb.

Nå kan jeg være sterkt uenig i enkelte saker, men det endrer jo ikke mitt helhetslige syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, har vel tillit, men dessverre finnes det personer i politiet som ikke burde være der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen personlig erfaring, men den tilliten har blitt meget tynnslitt etter diverse saker i mediene må jeg si.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...