Gå til innhold

Gifte folk uten ring

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært gift kunne jeg ikke brukt ring på jobb. Men jeg kunne hatt den i et smykke rundt halsen, og det ville jeg nok hatt på jobb, og så tatt den på etter jobb.

Man er selvfølgelig like mye gift enten man bruker ring eller ikke. For meg vil det være et symbol som var viktig for meg.

Anonymkode: 44f8e...6c3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har som 27 åring ligget med en mann på 53 som jeg ikke visste var gift. Han tok på seg ringen etterpå i det han skulle dra. Aldri følt meg så brukt og kastet før. Det holdt for meg, men han fortsetter å kontakte meg enda, 1 år etterpå🤦‍♀️..

Foreldrene mine er gifte og begge bruker ring.

Anonymkode: a3bac...e6f

Hvordan klarer du å rote deg bort i en på 53 når du er 27? 

Anonymkode: b7822...de7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i helsevesenet og kan ikke bruke ring på jobb. Den blir som oftest liggende i lommeboken etter jobb også. Mannen min hater å gå med noen som helst form form smykker eller ringer,så han går uten. Forpliktelsene vi har for hverandre ligger da ikke i en ring....

Anonymkode: 1ead6...b64

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er gift på 17.året. jeg og mannen sluttet å gå med ring for ca.10år siden. Like gift, men liker ikke gå med ringer.

Anonymkode: 6bdcb...c6f

AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene mine kjøpte ringer først etter 30 års ekteskap. Faren min hadde kirkebryllup med hvit brud og stor fest(og gifteringer) i sitt første ekteskap, etter ønske fra sin første kone. Tror en del av det bød han i mot i mange år. Da de hadde vært gift i 30 år kjøpte de ringer etter hans initiativ.

Anonymkode: 4cb9c...407

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var gift, så brukte hverken jeg eller mannen min ringer. Ingen av oss liker å bruke ring.

Anonymkode: 820d7...c7c

Skrevet

Som du ser er det veldig mange gifte som ikke bruker ringer, av praktiske årsaker. 
Min svigerfar holdt på å miste fingeren på grunn av gifteringen. Han drev på med noe last og hang fast etter ringen som hadde satt seg fast i noe øverst på lasset. 
Min mann driver i likhet med faren på med mye manuelt arbeid, han har ringen i et kjede rundt halsen.

Selv jobber jeg i likhet med 1000-vis av andre innen pleie og omsorg. Vi har ikke lov å bruke ring på jobb og det er et styr å ta den av og på. Kan mistes. 

Og så er det jo slik da at når man ikke har brukt ringen i 10 år er det ikke sikkert at den passer, kroppen forandrer seg, mange får hovne ledd med åra osv osv. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Av og på med den hver gang MSN lager mat... Upraktisk! 

Anonymkode: 21e34...5bc

AnonymBruker
Skrevet

Passer ikke gifte ringen lenger. Får den på men ikke av. Ikke mer komplisert en  det.

Anonymkode: 3397a...d8a

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker ikke ring, hverken han eller jeg. Vi er bare ikke glad i å ha på ringer.
Jeg fikk en forlovelsesring da han fridde, den bruker jeg når jeg skal pynte meg. De ringene vi brukte under seremonien ligger i en eske i en eller annen skuff. Hans kostet 500 kroner, og min var en av konfirmasjonsgavene fra foreldrene mine.

Anonymkode: 10353...f68

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min har ikke ring fordi han ikke liker å gå med det. Derfor ble den aldri kjøpt, og det er ikke noe problem. Kjærligheten ligger ikke i en ring. 

Anonymkode: fee74...f4b

• Liker 1
Skrevet

Jeg er gift, går aldri med ring

liker ikke å ha ring på fingeren

Skrevet

Se der, ja. Det var overraskende mange som ikke liker å gå med ring :D

Jeg trodde jeg var sær :rulle:

Da jeg og mannen fortsatt datet og det ble såpass seriøst at jeg begynte å forvente frieri, var jeg redd for at han skulle kaste bort penger på en dyr og fin forlovelsesring som jeg ville vært nødt til å bruke.

Så var vi sammen med et vennepar ut på byen en kveld og venneparet var nylig forlovet. Hun viste stolt ringen hun hadde fått og jeg tenkte ''for en fantastisk mulighet å si ifra at jeg ikke vil ha forlovelsesring!''. Da sa jeg hvor fin hennes ring var og at hvis noen skulle fri til meg en dag, så håper jeg det ville vært uten ring. Alle lo da og så på mannen min som da var bare kjæreste og han svarte ''point taken!'' :nigo: Så kom frieri uten ring. 

Men da bryllupet nærmet seg tenkte jeg at kanskje ville det vært praktisk med en giftering som signaliserer at jeg er opptatt. Vi kjøpte matchende ringer, jeg fikk den på fingeren på bryllupsdagen og 3 dager senere var jeg såpass irritert på den at jeg tok den av, satt den tilbake i esken den kom i og så har den ligget der pent i alle disse årene :D Mannen hadde på sin i noen år, men jeg ser at han ''glemmer'' å ta den på oftere og oftere i det siste, så den gjør selskap til min i esken :) Han mener at det er blitt upraktisk og irriterende for ham å ha på ring og tilføyer at han er blitt som meg etter alle disse årene sammen. 

Det har aldri påvirket ekteskapet og forholdet mellom oss, folk har spurt oss i starten hvorfor vi ikke har på ringene, så jeg forstår hvis noen setter symbolikken i ringen høyere enn meg. Vi ser med humør på dette med ringer, men det er fordi vi er begge av samme oppfatning. Det ville vært kjipt hvis det var veldig viktig for den ene og uviktig for den andre. Jeg ville ikke likt å bli tvunget til å ha på meg ring når jeg ikke liker ringer. Øredobber derimot - det liker jeg :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har som 27 åring ligget med en mann på 53 som jeg ikke visste var gift. Han tok på seg ringen etterpå i det han skulle dra. Aldri følt meg så brukt og kastet før. Det holdt for meg, men han fortsetter å kontakte meg enda, 1 år etterpå🤦‍♀️..

Foreldrene mine er gifte og begge bruker ring.

Anonymkode: a3bac...e6f

Nemlig. Ring kan være jo være til bry,men den situasjonen du kommet bort i er verre.

Med ring på så kan man være hyggelig/sosialt uten å signalisere at man vil ha en flørt. 

Anonymkode: 122ce...365

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har vært gift i snart 20 år, ringen min er for trang.

Anonymkode: 3f954...3d8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvor uskyldig kan det være?

Jeg hadde blitt veldig fornærmet om det hadde vært min mann som gikk uten ring. 

Er det noen av dere som er gift og som av andre grunner ønsker ikke å gå med ring? 

Anonymkode: 122ce...365

Godt vi ikke er gift da.Jeg bruker ikke ring men har tattovert en ring etter vi giftet oss.

Anonymkode: fd197...523

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en skikkelig dyr giftering som jeg allerede har mistet engang, måtte kjøpe en ny. Jeg tar den av på natten når jeg legger meg. Siden jeg er så surrete så glemmer jeg å ta den på av og til på morgenen. 

Når jeg drar på jobbreise så legger jeg ringen igjen hjemme. Mannen min stoler heldigvis på meg, men jeg forstår jo at det kan virke litt suspekt. Men årsaken er at jeg er redd for å glemme den igjen på et hotell. 

Anonymkode: f7035...96c

AnonymBruker
Skrevet

Er det rart det er krig i verden? Er det mulig? De fleste jeg kjenner som er gifte bruker IKKE ring. Av forskjellige grunner. De fleste handler om praktiske grunner, som at den har blitt for trang, at de ikke kan ha ring på seg på jobb, og dermed ikke gidder å ta ringen av og på hele tiden. Noen har mista den.

Slutt å legg så mye i dette! Hvis dere seriøst tror at partneren ikke bruker ring fordi han/hun ønsker å være utro, så bør dere jobbe med dere selv og egne tanker.

Anonymkode: 75016...e98

• Liker 1
Skrevet

Helt uskyldig (skyldig) i å ikke bruke ringem/er både mannen og meg selv.. Har aldri falt meg inn at andre skal ha en mening om det? 

Skrevet

Min mann ville ikke ha ring. Betyr ikke noe for min del. Han er jo like mye gift. 
Dog fikk jeg en dyrere ring når vi giftet oss 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...