Gå til innhold

Gifte folk uten ring

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min mann velger, av sikkerhetsmessige hensyn, å ikke bruke ringen på jobb. Han har den i kjede rundt halsen. Det er over tid blitt en vane, så han har den permanent på kjedet. Jeg vet ikke engang om han fremdeles passer den på fingeren...

Selv bruker jeg å ta av ringen når jeg trener hunder som har problemer med overslagshandlinger eller som ellers har problemer med å ikke nappe i fingrene under trening. Vil ikke ha ødelagt ring eller brukne tenner på hunden. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor uskyldig kan det være?

Jeg hadde blitt veldig fornærmet om det hadde vært min mann som gikk uten ring. 

Er det noen av dere som er gift og som av andre grunner ønsker ikke å gå med ring? 

Anonymkode: 122ce...365

Vi har aldri hatt ringer, og det er ikke noe jeg tenker over i hverdagen. Har aldri pleid å gå med ring, syntes det er upraktisk. 

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde nettopp fått barn og drev og sparte opp penger til hus da vi giftet oss. Ingen av oss ønsket å sløse bort penger på ringer når vi hadde så mye annet å bruke kronene på. 10 år senere har vi fremdeles ikke følt at det var noe vi ønsket å prioritere å bruke penger på. Så enkelt igrunnen.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Mannen min sluttet å bruke ringen sånn to uker etter bryllupet, han er absolutt ikke noe smykkemenneske! Av frykt for å se ut som en gift kvinne som hang med en annen mann til stadighet sluttet jeg å bruke min og 😆 

Lykkelig gift i over 30 år

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har vært gift i mange år (22 år) forlovet noen år før det. Gikk med ring de første årene men pga div ble jeg lei av å ta den av og på, hadde den så en periode i kjede rundt halsen. De siste 10 (?) årene lå den i skapet. 

Hvis min nye mann frir til meg vil jeg nok trolig gå med ring igjen 🫶🏻💍

Anonymkode: 884c6...b07

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det noen av dere som er gift og som av andre grunner ønsker ikke å gå med ring? 

Jeg går stort sett uten ringene mine (kvinne). Jeg har både hobbyer og jobb som kan ødelegge/skade ringene. (Vektløfting) Bruker de stort sett kun på fritiden/til pynt. 

Har faktisk vurdert å kjøpe en lenke i hvitt gull å ha iallefall gifteringen rundt halsen 😅

Nå er jeg gravid i tillegg, så har ikke brukt de på flere mnd pga tykkere fingre 🤣.

Mannen bruker sin ring hele tiden, men tar den av når han gjør tungt arbeid som kan skade den. 

Anonymkode: b3a1e...ce8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hverken jeg eller mannen går med ring... eller.  Jeg tar på meg forlovelsesringen når jeg føler det er behov å vise at jeg er gift ...😅

Anonymkode: 3c7ed...4bc

• Liker 1
Skrevet (endret)

Min mann gikk aldri med ringen pga jobben han hadde. Den hadde bare blitt ødelagt, eller kunne potensielt ført til at han fikk skadet fingeren om den satte seg fast.

Tok det aldri på noen måte personlig. Vi var like mye gift selv om han ikke brukte et smykke. Hvordan kan noen ta det ille opp? Det er bare et smykke!

Endret av Million
  • Liker 3
Skrevet

Har ring, men eksemproblemer gjør at den går litt av og på. Mest av.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går også uten ring,ingen spesiell grunn. Mannen har sin på. Lykkelig gift i 9 år. 

Anonymkode: 0c2e4...f89

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker ikke ring. Er ikke mindre gift av den grunn.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jar lagt på meg på fingrene. Har Inger i hvit og gult gull, koster en formue å vide de ut. Liker generelt ikke å bruke smykker heller, så da gidder jeg ikke bruke penger på det. Mannen har motsatt problem

Anonymkode: 5ace2...bec

AnonymBruker
Skrevet

Kvinne, går uten ring. Sliter med hevelser så kan ikke ha noe rundt fingrene. Mannen min bruker, men hadde ikke gjort meg noe om han gikk uten. Trenger ikke stå gift i panna vår så lenge vi stoler på hverandre :)

Anonymkode: d89ed...575

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker ringer og jeg elsker å se mannen min med ring. Tar kun av meg min når jeg trener.

Anonymkode: 97d4a...707

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går i hovedsak uten forlovelse- og gifteringen - har aldri likt å gå med ringer. Men skal jeg noe ubehagelig, som på jobbintervju eller holde presentasjon, tar jeg de på meg fordi det føles trygt. Mannen går med sin giftering hele tiden.

Anonymkode: 25ca6...40d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

jeg glemmer ofte å gå med den siden vi ikke har lov å ha den på på jobb. Man er like mye gift selv uten ringen på så jeg bryr meg ikke nevneverdig

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde heller ikke ring da jeg var gift. Vi trivdes ikke å gå med ring, så valgte å la være.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Min eks brukte ikke ring. Han jobbe t med ett yrke hvor ringen hang seg fast rett som det var, så droppet han det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av oss liker å gå med ring. 

Anonymkode: 9be34...515

Skrevet

Har ringen i et kjede rundt halsen, pga på kjøkkenet jeg jobber er det ikke lov å ha ring på fingen, samtidig  så sveller hendene mine opp av håndsprit, så jeg må ta allergitabletter og da er ringen vond om jeg har den på fingen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...