Gå til innhold

Gifte folk uten ring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor uskyldig kan det være?

Jeg hadde blitt veldig fornærmet om det hadde vært min mann som gikk uten ring. 

Er det noen av dere som er gift og som av andre grunner ønsker ikke å gå med ring? 

Anonymkode: 122ce...365

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke gift selv, men de fleste på jobb går uten ring hele tiden, fordi de ikke orker ta den av og på hele tiden. Noen bruker den i helger/ferier/fest, men de aller fleste bruker den ikke på hverdager.

Anonymkode: 85c07...633

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Tjah, kan faktisk være mistet. Som jeg har gjort.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er akkurat like gift både med og uten ringen. Bruker den kun ved spesielle anledninger, kanskje 3-4 ganger i mnd? Bruker den som pynt mer enn noe symbolsk. 

Anonymkode: 7dd2c...50d

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg er ikke gift selv, men de fleste på jobb går uten ring hele tiden, fordi de ikke orker ta den av og på hele tiden. Noen bruker den i helger/ferier/fest, men de aller fleste bruker den ikke på hverdager.

Hvis du har en kontorjobb så kan ikke ringen være så mye i veien? 

Skjønner hvis du jobber som kokk eller som baker. 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg er akkurat like gift både med og uten ringen. Bruker den kun ved spesielle anledninger, kanskje 3-4 ganger i mnd? Bruker den som pynt mer enn noe symbolsk. 

Anonymkode: 7dd2c...50d

Og det er helt i orden for din ektefelle? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det noen av dere som er gift og som av andre grunner ønsker ikke å gå med ring? 

Jeg.

Jeg liker ikke å ha på meg ringer.

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du har en kontorjobb så kan ikke ringen være så mye i veien? 

Skjønner hvis du jobber som kokk eller som baker. 

Jeg jobber på kontor i industri hvor vi ikke har lov til å bruke noe form for smykker. Vi som jobber på kontor går også inn i produksjon, og da må vi av med alt hver eneste gang vi skal gå inn i ren sone.

Men spørsmålet er ikke rettet mot noen form for yrke heller, bare hvorfor folk ikke ønsker gå med ring. Jeg har dyre ringer, som jeg ikke tar sjansen på å ta av og på flere ganger om dagen, jeg er redd for å miste dem. Det samme om jeg hadde vært gift.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Klippet av meg ringen for 10 år siden, ikke blitt reparert. Lever som godt gift. Mannen bruker ikke ring pga av yrket sitt i næringsmiddelindustri. Måtte klippe ringen pga hevelser.

Anonymkode: 3322e...a88

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var gift og brukte ring sporadisk. Er somlete, så jeg var rett og slett redd for å rote den bort. Exen min gikk ikke med ring, hadde ikke ring en gang. Hvis vi skulle bruke ring måtte det være for oss, og det var rett og slett ikke viktig for oss. Jeg trenger ikke signalisere slikt til fremmede, og stoler såpass på partneren min at det går helt fint. En liten ring har heller ikke hindret drøssevis av utroskap tidligere, så...

Anonymkode: 5af0e...cd9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er gift og verken har eller bruker ring. Sliter med eksem på hendene og det forverres ved bruk av ringer. Mannen min synes det er litt leit, men han er forståelsesfull. Vi utvekslet heller ikke ringer under seremonien ( i rådhuset under korona uten gjester). Mannen min har kjøpt seg en ring i ettertid som han bruker.

Anonymkode: 4c948...f89

• Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke brukt min på mange år. Mannen kan ikke bruke sin på jobb, men tar den som regel på om han skal noe utenom jobb, utenfor huset. 

Jeg likte den ikke, og så ble den litt for trang. Har mange andre, fine ringer jeg heller bruker. Mye arv, og noen finere diamantringer jeg har fått fra mannen, som ikke passer sammen med en enkel gullring. 

Vi har vært lykkelig gift i 15 år :)

Anonymkode: 0f6fe...415

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen liker ikke å bruke ring, det kan være så enkelt. Jeg likte ikke å bruke ring før jeg ble forlovet, jeg bare fiklet med den konstant og følte den var i veien. Jeg vendte meg heldigvis til å bruke ring, men skjønner godt at ikke alle gjør det. 

Anonymkode: 42534...1df

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har som 27 åring ligget med en mann på 53 som jeg ikke visste var gift. Han tok på seg ringen etterpå i det han skulle dra. Aldri følt meg så brukt og kastet før. Det holdt for meg, men han fortsetter å kontakte meg enda, 1 år etterpå🤦‍♀️..

Foreldrene mine er gifte og begge bruker ring.

Anonymkode: a3bac...e6f

• Hjerte 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får eksem. I tillegg jobber jeg i helsevesenet, der er det ikke lov å bruke smykker. 

Anonymkode: 8b4ba...0ee

• Liker 2
Annonse
Skrevet

Jeg og mannen har ikke gifteringer. Vi er ikke noe smykkemennesker.

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har aldri hatt gifteringer. Gift i 8 år. 

Anonymkode: 997b1...4ad

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker ikke min. Har lagt på meg en del de 25 årene som har gått siden bryllupet og jeg får ikke ringen på lenger. Utvidet den en gang for mange år siden, men da den ble for trang igjen, ble den lagt bort. Kona går med sin, men tror ikke hun tenker så mye over at jeg ikke bruker min. Hun forstår jo hvorfor.

Anonymkode: e8430...842

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi har aldri hatt gifteringer. Gift i 8 år. 

Anonymkode: 997b1...4ad

Ikke vi heller. 

Anonymkode: 23f51...541

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gift, og ingen av oss har ring. Heller ikke forlovelsesring. Jeg spesielt er ikke glad i disse forlovelse- og bryllupstradisjonene. Kjole, blomster og brudemarsj gir meg grøssninger. Andre må gjerne, jeg vil ikke.

Jeg ville egentlig ikke gifte meg i det hele tatt, avleggs tradisjon. Men så møtte jeg en mann fra et annet land og eneste måten vi kunne være sammen var å gifte oss. Så vi signerte papirene med to fremmede vitner og det var det. 

Kan være mange grunner til at folk ikke går med ring. I min gamle jobb i pleie kunne jeg ikke brukt den uansett, kollega liker ikke ringer osv.

Tenker at om ringbruk make or break et forhold er det neppe liv laga. Såpass trygghet bør man ha til hverandre eller bare la være å gifte seg i det hele tatt.

Anonymkode: 1de21...16a

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...