Gå til innhold

Litt usikker på venninnes kjøreferdigheter...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du sier det som det er. «Vet du, jeg synes det er skummelt å sitte på med deg. Du holder på med mobilen og alt annet mens du kjører. Jeg må flere ganger si at det kommer bil eller andre ting for du ser det ikke. Du blir sur hver eneste gang jeg nevner noe, og det synes jeg er skikkelig kjipt. Alt jeg ønsker er at jeg og deg har en fin tur, at vi ler og koser oss mens vi kjører bil, at vi kommer oss trygt frem og ikke kræsjer eller kjører på andre. Kan du ikke bare konsentrere deg om kjøringen og drite i alt det andre som andre folk? Så har vi det gøy!» 

Og hvis hun blir sur så sier du igjen at du synes det er dritkjipt at hun blir sur, at det må gå an å snakke sammen som venninner. Ordne dette på en fin måte for begge to. Du kan fortelle henne om ulykken i din familie, at du vet hvor lite som skal til og det kan skje med alle. 
 

Du kan ikke sitte på med henne hvis holdningen hennes er sånn. 

Anonymkode: e1665...71f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lemlestelse og død er ikke grunn god nok? 

Anonymkode: 5ca81...c1f

Jojo herlighet, ikke det jeg mente. Jeg mente mer at hun på en måte ikke kan bli sur på meg for at jeg ikke stoler på henne. Det var ikke meningen det skulle komme ut sånn

TS

Anonymkode: 321c0...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapp deg med å skaffe deg eller henne en erfaren kjæreste med stor fin bil sånn at han kan kjøre dere. Feks mann(42) fra Hummelvik 😉

Anonymkode: a966b...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du sier det som det er. «Vet du, jeg synes det er skummelt å sitte på med deg. Du holder på med mobilen og alt annet mens du kjører. Jeg må flere ganger si at det kommer bil eller andre ting for du ser det ikke. Du blir sur hver eneste gang jeg nevner noe, og det synes jeg er skikkelig kjipt. Alt jeg ønsker er at jeg og deg har en fin tur, at vi ler og koser oss mens vi kjører bil, at vi kommer oss trygt frem og ikke kræsjer eller kjører på andre. Kan du ikke bare konsentrere deg om kjøringen og drite i alt det andre som andre folk? Så har vi det gøy!» 

Og hvis hun blir sur så sier du igjen at du synes det er dritkjipt at hun blir sur, at det må gå an å snakke sammen som venninner. Ordne dette på en fin måte for begge to. Du kan fortelle henne om ulykken i din familie, at du vet hvor lite som skal til og det kan skje med alle. 
 

Du kan ikke sitte på med henne hvis holdningen hennes er sånn. 

Anonymkode: e1665...71f

Tusen takk, dette var genuint et veldig godt tips. Jeg setter utrolig pris på dette svaret. jeg tror faktisk det er akkurat det jeg kommer til å gjøre/si:)

Hilsen TS❤️

Anonymkode: 321c0...fcd

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjapp deg med å skaffe deg eller henne en erfaren kjæreste med stor fin bil sånn at han kan kjøre dere. Feks mann(42) fra Hummelvik 😉

Anonymkode: a966b...f59

Jeg er 17. Jesus. 

Anonymkode: 321c0...fcd

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ø

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tusen takk, dette var genuint et veldig godt tips. Jeg setter utrolig pris på dette svaret. jeg tror faktisk det er akkurat det jeg kommer til å gjøre/si:)

Hilsen TS❤️

Anonymkode: 321c0...fcd

Dette. 

Hvis hun ikke tar til seg, så ikke sitt på. Ta buss eller tog. Si det til foreldrene dine. Jeg hadde vært så stolt av deg som fortalte og hadde glatt kjørt deg var du min datter. 

Ta vare på deg selv. 

Anonymkode: 8ca35...199

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ø

Dette. 

Hvis hun ikke tar til seg, så ikke sitt på. Ta buss eller tog. Si det til foreldrene dine. Jeg hadde vært så stolt av deg som fortalte og hadde glatt kjørt deg var du min datter. 

Ta vare på deg selv. 

Anonymkode: 8ca35...199

Takk❤️

TS

Anonymkode: 321c0...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dine bekymringer er høyst berettiget. Hvis du absolutt på denne turen, kan dere lage en avtale om at du er "co-pilot" med ansvar for alt som har med mobilen å gjøre? Du bytter låt på spotify, sjekker kart, leser meldinger høyt osv. Når på døgnet er det minst trafikk? lag en "forsinkelse" slik at dere kjører når det er tryggest. Fortell henne at politiet mye oftere enn ellers har kontroller rundt påske, at både din far og onkler har fått bøter i fjor på akkurat den dagen, bløff om politiets mange skjulte kameraer som hun først får vite om når boten på 50 000 ligger i postkassa (finn riktig nivå av overdrivelse)

Anonymkode: a966b...f59

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Høres ut som dine bekymringer er høyst berettiget. Hvis du absolutt på denne turen, kan dere lage en avtale om at du er "co-pilot" med ansvar for alt som har med mobilen å gjøre? Du bytter låt på spotify, sjekker kart, leser meldinger høyt osv. Når på døgnet er det minst trafikk? lag en "forsinkelse" slik at dere kjører når det er tryggest. Fortell henne at politiet mye oftere enn ellers har kontroller rundt påske, at både din far og onkler har fått bøter i fjor på akkurat den dagen, bløff om politiets mange skjulte kameraer som hun først får vite om når boten på 50 000 ligger i postkassa (finn riktig nivå av overdrivelse)

Anonymkode: a966b...f59

Ofte er det kontroll mot Oslo også! Så er ikke helt feil å si at det mest sannsynlig er kontroll!

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville som en nevner over her, sagt at på grunn av historikken er du ikke komfortabel med å sitte på med henne. Faktisk ville jeg gått så langt som å si at jeg kun sitter på dersom mobilen henner ligger på lydløs i bagasjerommet. 

Anonymkode: 74041...265

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal du si i fra, si du blir kun med dersom hun forplikter seg til å holde seg unna mobilen mens hun kjører.

Ferdig snakka

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke sagt fra om at det kommer bil i rundkjøringer. La hun bli påkjørt.

 

Anonymkode: 6bc3f...240

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri satt meg inn i en bil med henne. Sjekk muligheter for kollektivtransport ts, du vil vel overleve turen?

Anonymkode: c0dcf...496

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg prøvde å si dette til henne bare noen dager etter bøtesatsene økte. Da sa hun bare "herregud, du trenger ikke kommentere sånn". Og ble tydelig sur... 

Men tusen takk for svar, kan prøve å ta det med henne igjen😊

TS

Anonymkode: 321c0...fcd

Jeg ville ha sagt det til henne! Rett ut. 

"Jeg føler meg ukomfortabel når jeg sitter på med deg, fordi jeg ser at du er uoppmerksom når du kjører, jeg stoler rett og slett ikke på kjøreegenskapene dine " Så kan hun bare bli så sur hun bare vil. 

Dette er DITT liv, og det er ikke for henne å leke med! Påsketrafikken er jo en av de store høytider der ALLE skal ut på veien og til fjellet, og hvert eneste år går der liv. 

Jeg sa selv i fra da jeg var ung, på fart og farlig kjøring. Ble vel ikke den mest populære og har dessverre mistet mange venner og familie i trafikken i Norge i mine yngre dager. Jeg har venner og familie som har tatt liv i trafikken, hun vil heller ikke være en av de. 

Er du redd, vær så snill å ikke sitt på med henne! ❤️ 

Anonymkode: 4c863...4a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er en fare for alle i trafikken. Du må ikke sitte på med henne igjen. Tror flere og flere unge er som henne, og er rett og slett avhengig av mobilen sin. Skummelt!

Anonymkode: 2db8e...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det der høres livsfarlig ut. Nye sjåfører som bruker mobil er idioti! 

Jeg hadde unngått å kjøre bil med henne. Selv om du ikke skulle dø eller bli skadet i en krasj, så vil du selv kunne bli en reddere sjåfør. Du vil ikke starte din egen kjørekarriere med en nylig bilkrasj, det setter spor

Anonymkode: 7628d...2f5

Erfarne sbåfører som bruker mobil er også idioti. 

Anonymkode: f8f83...980

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Venninnen din er en av de som er grunnen til at bøtene trengs... just saying. Bare vent til hun får sin første bot. Om hun ikke slutter da kan du sende inn en anonym bekymringsmelding til legen. Kanskje hun tar det til seg om legen forklarer alvorligheten i å være en uforsvarlig sjåfør?

Anonymkode: 3235a...6fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...