Gå til innhold

Komme i gang med trening etter sykdom

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har kronisk sykdom (bla fibromyalgi, fatigue og ibs) men har holdt dette under kontroll de siste årene med trening (slanket meg relativt mye å ble ganske sprek)

Så ble jeg syk i romjulen (influensalignende) å har siden da frem til starten av mars vært av å på syk/forkjølet og fatiguen har vært skikkelig trasig. Jeg har trent noe men rakk kanskje en økt eller to før jeg ble dårlig så fra midten av februar har jeg ikke løpt eller gjort noe særlig annet utenom jobb. 
Nå er helsa bedre men jeg evner ikke å finne motivasjon til å komme i gang. Jeg har abb på senter så kan løpe på mølle (men hater det, spes når formen er dårlig) men liker best å løpe ute.
MEN, hodet mitt sliter med at jeg har tapt kondisjon å trolig vil slite med å holde tempo og kontinuitet som før jeg ble syk. 

Hvordan komme i gang igjen ? 

Anonymkode: 2bb4f...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Først må du erkjenne at du ikke kan sprette tilbake til formen du hadde før jul. Trening er ferskvare. Jeg har hatt flere pauser selv i de årene jeg har trent pga sykdom eller skade, og man må alltid begynne litt på nytt. Det som er bra er at det likevel vil være lettere enn å trene seg opp fra et helt inaktivt utgangspunkt. Noe form har du bevart etter 3 måneder. 

Bare begynn i morgen. Gjør litt. Gjør litt mer neste gang. Nå er det vår, og siden du liker best å løpe ute så er det en perfekt tid å begynne igjen. 

Anonymkode: af550...f0b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Bestemte meg for at 1.april var dagen jeg skulle starte på igjen(det har vært iskaldt her de siste ukene). Så nå har jeg løpt (og gått litt) en tur. Gikk helt greit. Ikke fornøyd med at jeg ikke har gjort noe på 1 1/2 mnd å nesten ikke noe på 2 1/2 mnd men håper jeg er i gang igjen nå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Joggetur nr 2 i dag. Følte det fikk skikkelig treigt men det gikk bedre enn på lørdag om ikke annet.  

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...