Gå til innhold

Jeg er så innadvent at det er plagsomt, men kun i edru tilstand


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det plager meg veldig! Jeg er så innadvent at jeg blir helt stille i sosiale settinger, tør ikke si noe, føler en fysisk sperre hvis jeg skal si noe, snakker lavt og ender bare med å se på folk eller ned i gulvet. Men! Dette er kun i edru tilstand. Når jeg har drukket, trenger ikke mer enn ett glass vin, så blir jeg utadvendt. Prater, ler, er sosial m.m. Da er jeg den personen jeg liker og skulle ønske jeg var hele tiden. Venner har tilogmed kommentert at jeg blir så utadvendt og sosial når jeg har fått i meg et glass, at jeg blir en mye livligere person. 
Hjelper ikke hvem jeg er sammen med, er like stille uansett om det er venner, familie eller svigerfamilie. Jeg føler de må tro jeg er kronisk sur og muggen.

Dette plager meg så mye at det frister å ta et glass vin før vi skal noe, men jeg vet jo at jeg ikke kan gjøre dette. Er i midten av 30-årene så er ingen fase eller noe jeg kommer over 😔

Anonymkode: 4de19...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

svartkatt skrev (Akkurat nå):

Det at du trenger alkohol er bare noe du tror. 

Nei, det er ikke det. Jeg drikker selvfølgelig ikke alkohol når vi skal noe som ikke er fest eller middag i festlig lag, men jeg vet godt nok hvordan jeg fungerer og vet at det ikke bare er noe jeg tror

Anonymkode: 4de19...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det er ikke det. Jeg drikker selvfølgelig ikke alkohol når vi skal noe som ikke er fest eller middag i festlig lag, men jeg vet godt nok hvordan jeg fungerer og vet at det ikke bare er noe jeg tror

Anonymkode: 4de19...7f2

Har du vært hos psykolog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartkatt skrev (Akkurat nå):

Har du vært hos psykolog?

Gikk psykolog i flere år som ung grunnet selvskading pga. mobbing og voldtekt. Men er 18 år siden jeg var hos psykolog sist.

Anonymkode: 4de19...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente meg igjen i innlegget ditt. Jeg er 36, og har det likt. Jeg har hatt mange forhold og har noen venner, men det hadde aldri skjedd uten alkohol. Uten er jeg innadvent og vanskelig å bli kjent med, folk har beskrevet meg som "kjedelig" og "prippen" når jeg er edru. Jeg er veldig sosialt klønete, sier feil ting til feil tid, skjønner ikke humoren til folk osv. Men: Så fort jeg har fått et par glass vin innabords derimot, er jeg supersosial og utadvendt og leser de sosiale kodene lettere - blir kjent med alle rundt meg osv. 

Kjæresteforholdene jeg har hatt, har startet med flørt i fylla, fortsatt med mer flørting i fylla, gått over til dating på byen med alkohol, før jeg gradvis har turt å møte dem edru. 

 

Anonymkode: 7c1c9...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kjente meg igjen i innlegget ditt. Jeg er 36, og har det likt. Jeg har hatt mange forhold og har noen venner, men det hadde aldri skjedd uten alkohol. Uten er jeg innadvent og vanskelig å bli kjent med, folk har beskrevet meg som "kjedelig" og "prippen" når jeg er edru. Jeg er veldig sosialt klønete, sier feil ting til feil tid, skjønner ikke humoren til folk osv. Men: Så fort jeg har fått et par glass vin innabords derimot, er jeg supersosial og utadvendt og leser de sosiale kodene lettere - blir kjent med alle rundt meg osv. 

Kjæresteforholdene jeg har hatt, har startet med flørt i fylla, fortsatt med mer flørting i fylla, gått over til dating på byen med alkohol, før jeg gradvis har turt å møte dem edru. 

 

Anonymkode: 7c1c9...2d8

På en måte godt å høre at flere har det slik, selvom jeg vet hvor kjipt du har det. Jeg har også fått høre at jeg er vanskelig å bli kjent med og det er som jeg har en mur rundt meg, men dette er kun som edru. Jeg har vært gift med mannen min i 14 år så skulle tro jeg klarte å prate med svigerfamilien uten alkohol innabords, men nei 🙄

Anonymkode: 4de19...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er likedan. Har hatt det slik i mange år. Med noen øl innabords blir jeg den mer morsomme og utadvendte personen jeg skulle ønske jeg kunne være. Prøver å herde meg selv med å utsette meg for mange sosiale situasjoner edru i hverdagen, men selv etter flere tiår er jeg fortsatt like stille håpløs. Noen øl senker skuldrene, øker kreativiteten og fjerner noen av de sosiale sperrene. Skulle ønske det var anderledes, men litt alkohol blir for meg en mulighet til å føle meg litt normal noen timer.

Anonymkode: 044df...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...