Gå til innhold

Hvordan takle sure familiemedlemmer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fått en kvass melding fra tanta mi som ikke er invitert i konfirmasjon til mitt barn. Vi har valgt å ha de nærmeste, altså konfirmantens tanter, onkler, besteforeldre og søskenbarn, og ikke våre egne. Dette opplever den ene tanta mi tydeligvis som helt krise, og jeg synes hele situasjonen er skikkelig ubehagelig. 
 

Hva svarer man egentlig slike familiemedlemmer? Jeg hater konflikt og vil bare unngå drama, men samtidig plager dette meg. Det er ikke aktuelt å invitere henne selv om hun er sur, så jeg må jo bare stå i det.. 🥲

Anonymkode: 347ad...c9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skyld på dårlig råd, gjerne gråt litt også. Gi samvittighet til frekke tante. 

Anonymkode: 6935d...53e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat den samme utfordringen, jeg har bare svart høflig akkurat det du skriver,beklaget at vi måtte bestemme oss for hvor langt ut i slekt vi skulle gå,og at vi desverre ikke har råd eller plass til å invitere alle grandtanter og onkler. Hvis dette ikke kan eller vil forstås, så får de bare bli sure. Men vi har EN grandtante som blir invitert til alle, fordi hun er barnløs,og har vært som en bestemor for barna våre hele veien. Men en kan ikke gjøre alle til lags.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt vanlig å avgrense på den måte du beskriver. Du har ikke gjort noe galt, og trenger ikke forholde deg til det dersom hun forsøker å skape drama rundt det.

Du kan bare svare akkurat det du skriver. «Vi har valgt å ha de nærmeste, altså konfirmantens tanter, onkler, besteforeldre og søskenbarn». Følger hun opp med mer sutring behøver du ikke svare.

Livet er for kort for drama og tull. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar at det er synd hun føler det sånn, men sånn blir det. 

 

Anonymkode: 80125...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik dere har gjort det er jo helt vanlig! Med mindre man her ekstremt liten familie så stopper man ved tante og onkler til konfirmanten.

Anonymkode: a4541...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...