Solar Nebula Skrevet 20. mars 2023 #21 Del Skrevet 20. mars 2023 Har vært i 12 + mitt eget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #22 Del Skrevet 20. mars 2023 34 minutter siden, AnonymBruker said: Når man leser her inne så fremstår det som alle har vært i 10-20 + bryllup minst og at det er 2-4 bryllup hver sommer. Men hvor vanlig er det egentlig? Har det gått så langt at man kan "skryte" på KG at man har vært i bryllup? Linker? Og at noen bekymrer seg for at de ikke lever opp til sosiale mediers forventninger i denne sammenheng? Nærmer meg 70 og har ikke vært i bryllup. Plager meg ikke, snarere tvert imot. Anonymkode: af0b5...482 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #23 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg synes egentlig ikke det er så mange. Glemte å nevne at jeg er i 40årene. Vil ikke si at vi har unormalt stor krets. Men vi har begge to søsken, og en handfull søskenbarn vi har kontakt med. Vi har begge flyttet bort fra hjemstedet, studert i en annen by, og også bodd i utlandet en periode, så da blir jo kretsen naturlig større. Og ikke minst, som jeg allerede poengterte, vi har vært to personer i 20 år. Da blir jo antallet invitasjoner automatisk det dobbelte. Om de fleste gifter seg? Nei. Kanskje 50%. Veldig mange av mine venninner er samboere, og fornøyd med det. Når det gjelder KG har jeg inntrykk av at mange smører litt tykt på for å få frem et argument. Jeg ser så mye idioti rundt antrekk, skikker, gaver, sorte kjoler, med mer, at det er tydelig at de 10 bryllupene de mener å ha vært i enten er innenfor samme sekt, eller reint oppspinn. Anonymkode: f474a...c4f Om du ikke synes 20+ er mange hva tenker du da om meg på ca 35 som har vært i ett? Jeg har også god kontakt med søsken og søskenbarn, på begge sider (12 mennesker) men ingen er gift. Har kanskje ikke så mange venner som jeg har tenkt, men flere orker jeg ikke. Kanskje det har noe med måten man er sosial på? Jeg tenker hvordan vedlikeholde nære relasjoner til 20+ mennesker? Altså, naturligvis tenker ikke det må "være noe feil" med meg, selv om jeg skulle ønske jeg hadde vært i flere bryllup. Men jeg blir litt undrende rundt hvordan jeg lever livet og hvordan det er annerledes/likt andre. Alle burde gjøre det som er bra for dem, men jeg tenker er det kanskje noe som gjør at 7 nære venner er mer enn nok for meg, kanskje det finnes andre måter å være gode venner på som koster mindre energi? Ts Anonymkode: a7319...7fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #24 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Har det gått så langt at man kan "skryte" på KG at man har vært i bryllup? Linker? Og at noen bekymrer seg for at de ikke lever opp til sosiale mediers forventninger i denne sammenheng? Nærmer meg 70 og har ikke vært i bryllup. Plager meg ikke, snarere tvert imot. Anonymkode: af0b5...482 Tror nok ikke de skryter, heller bare deler fra sine erfaringer. Tror definitivt at noen ser det som en sammenligningspost og at man ikke strekker til eller "hva er det med meg som gjør at jeg aldri har vært i bryllup". Formålet er ikke å sammenligne. Mange lever gode liv, på mange forskjellige måter. Men jeg synes å lære om hvordan man gjør det er interessant. Kanskje ikke måten jeg er venner på faktisk ikke er den optimale for meg, men vanskelig å teste ut noe annet når man ikke vet hvordan andre gjør det. Kan du si noe om hva som gjør at du tvert i mot gleder deg over å ikke ha vært i bryllup? Ts Anonymkode: a7319...7fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #25 Del Skrevet 20. mars 2023 Ett. Bryllupsforumet på kg har skremt meg. Anonymkode: 80f77...e62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #26 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ett. Bryllupsforumet på kg har skremt meg. Anonymkode: 80f77...e62 Fra å dra i bryllup eller hva mente du? Anonymkode: a7319...7fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #27 Del Skrevet 20. mars 2023 9 bryllup. Første når jeg var ca 7. siste når jeg var 38 Anonymkode: 2e1d7...94e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #28 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Om du ikke synes 20+ er mange hva tenker du da om meg på ca 35 som har vært i ett? Jeg har også god kontakt med søsken og søskenbarn, på begge sider (12 mennesker) men ingen er gift. Har kanskje ikke så mange venner som jeg har tenkt, men flere orker jeg ikke. Kanskje det har noe med måten man er sosial på? Jeg tenker hvordan vedlikeholde nære relasjoner til 20+ mennesker? Altså, naturligvis tenker ikke det må "være noe feil" med meg, selv om jeg skulle ønske jeg hadde vært i flere bryllup. Men jeg blir litt undrende rundt hvordan jeg lever livet og hvordan det er annerledes/likt andre. Alle burde gjøre det som er bra for dem, men jeg tenker er det kanskje noe som gjør at 7 nære venner er mer enn nok for meg, kanskje det finnes andre måter å være gode venner på som koster mindre energi? Ts Anonymkode: a7319...7fa Jeg tenker aldri noe om andre, hva fører det til? Mulig derfor jeg heller ikke reflekterer så mye over "mye", "lite", "normalt", eller "unormalt når det kommer til meg selv. Og jeg har i alle fall aldri tenkt at det er noe feil verken med meg selv eller andre. Vi er rett og slett bare ulike. På enkelte områder kan jeg være veldig lik andre, på andre området skiller jeg meg veldig mye fra venninner, slik er livet. Anonymkode: f474a...c4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #29 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ett. Bryllupsforumet på kg har skremt meg. Anonymkode: 80f77...e62 Om du lever livet ditt etter KG så må det være ganske ensomt og bittert 😅 Her skrives det så uendelig mye rart fra de som kun har opplevd ytterpunktene. Anonymkode: f474a...c4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #30 Del Skrevet 20. mars 2023 Ett. Eller to hvis man regner et der jeg bare var i kirka. Bestevenninna mi er den eneste av mine venner som har gifta seg, og vi er i starten av førtiåra. Vi skulle egentlig gifte oss, men det ble ikke noe av pga en familietragedie etterfulgt av covid. Brudekjolen henger i skapet i tilfelle vi ombestemmer oss. Anonymkode: b4921...6d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #31 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg tenker aldri noe om andre, hva fører det til? Mulig derfor jeg heller ikke reflekterer så mye over "mye", "lite", "normalt", eller "unormalt når det kommer til meg selv. Og jeg har i alle fall aldri tenkt at det er noe feil verken med meg selv eller andre. Vi er rett og slett bare ulike. På enkelte områder kan jeg være veldig lik andre, på andre området skiller jeg meg veldig mye fra venninner, slik er livet. Anonymkode: f474a...c4f Ja, der misforstod jeg deg. Tenkte du mente at du tenkte at det ikke var mye, mens du mente mer at du tenkte ikke over om det var mye eller lite. Av og til tror jeg at jeg skulle ønske jeg hadde større nettverk som det var mer lek og latter med i stedet for dype nærende vennskap med mye prat. Det er vel en slags mangel i meg som gjør at jeg reflekterer en del over om det jeg har er "lite". Poenget må vel egentlig heller være at det er ikke det jeg ønsker meg. Ts Anonymkode: a7319...7fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #32 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Om du lever livet ditt etter KG så må det være ganske ensomt og bittert 😅 Her skrives det så uendelig mye rart fra de som kun har opplevd ytterpunktene. Anonymkode: f474a...c4f Du virker vis og reflektert. Hva ville ditt livsråd være da? Anonymkode: a7319...7fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #33 Del Skrevet 20. mars 2023 13 minutter siden, AnonymBruker said: Fra å dra i bryllup eller hva mente du? Anonymkode: a7319...7fa Ja. Det bryllupet jeg var i var avslappet med enkel servering og ingen stivpynt. Men etter noen års lesing på kg med bridezillaer og fjorten retter og atten taler og dokurver og partyleker og splitting av par og gaver som må koste minst 7000 og denslags så har jeg aldri blitt fristet igjen. Anonymkode: 80f77...e62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #34 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, der misforstod jeg deg. Tenkte du mente at du tenkte at det ikke var mye, mens du mente mer at du tenkte ikke over om det var mye eller lite. Av og til tror jeg at jeg skulle ønske jeg hadde større nettverk som det var mer lek og latter med i stedet for dype nærende vennskap med mye prat. Det er vel en slags mangel i meg som gjør at jeg reflekterer en del over om det jeg har er "lite". Poenget må vel egentlig heller være at det er ikke det jeg ønsker meg. Ts Anonymkode: a7319...7fa Forstår, det var absolutt ikke relativt ment som i at det er normalen, men absolutt for meg, om det gir mening. Føler det jevnt har vært drypp av bryllup, alle der vi har føltes som naturlige gjester, gjennom 20 år. Små nettverk kan være vel så verdifulle som store. Jeg har opplevd begge deler, for eksempel i det jeg flyttet til ny studentby, og da vi bodde i utlandet. Det jeg imidlertid har lært av livet er at det er veldig lett å fokusere på hva andre har, og tro at det er bedre. Og da mister man gleden i eget liv på en måte, man glemmer å se at andre kanskje misunner deg for det du har. Anonymkode: f474a...c4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 20. mars 2023 #35 Del Skrevet 20. mars 2023 6 eller 7 tror jeg, pluss eget. Er i midten av 30-åra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #36 Del Skrevet 20. mars 2023 Jeg har vært i 6 + mitt eget. Disse har giftet seg: Mor - bror - kusine - kusine - kusine - kusine Anonymkode: cf97f...588 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #37 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Forstår, det var absolutt ikke relativt ment som i at det er normalen, men absolutt for meg, om det gir mening. Føler det jevnt har vært drypp av bryllup, alle der vi har føltes som naturlige gjester, gjennom 20 år. Små nettverk kan være vel så verdifulle som store. Jeg har opplevd begge deler, for eksempel i det jeg flyttet til ny studentby, og da vi bodde i utlandet. Det jeg imidlertid har lært av livet er at det er veldig lett å fokusere på hva andre har, og tro at det er bedre. Og da mister man gleden i eget liv på en måte, man glemmer å se at andre kanskje misunner deg for det du har. Anonymkode: f474a...c4f Ja, nå forstår jeg bedre hva du mente. Det er et veldig godt poeng jeg skal ta med meg videre. Og noe er nok også tilfeldig hvor man ender opp, og mange type liv kan være gode liv. Målet for meg er vel litt å se tydelig hva jeg ønsker og gå mot det, samtidig nettopp se hva man har på godt og vondt og finne takknemlighet for det livet man har fått. Anonymkode: a7319...7fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #38 Del Skrevet 20. mars 2023 3 stk, er 18. En onkel, en tante, en venn av mamma. Når jeg var 8, 12, og 14 Anonymkode: bbe24...e44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 20. mars 2023 #39 Del Skrevet 20. mars 2023 To, tror eg 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #40 Del Skrevet 20. mars 2023 Jeg er 45 år og har vært i 10 bryllup som jeg husker sånn på rappen. Skal i tillegg i to bryllup i sommer Anonymkode: ffffa...b63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå