Gå til innhold

Hvor mange bryllup har du vært i?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når man leser her inne så fremstår det som alle har vært i 10-20 + bryllup minst og at det er 2-4 bryllup hver sommer. Men hvor vanlig er det egentlig? 

I min krets har ingen venninner giftet seg. Jeg har vært i 1 bryllup i slekta og jeg er godt opp i 30-åra. 

Samboer har vært i 3, og han kom til og med fra en bygd der mange gifter seg. Men før min tid. 

Det er jo også snakk om mange ensomme, hvordan får man da til så mange bryllup? 

Anonymkode: a7319...7fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bortsett fra mine tre egne så har jeg vært i to andre. 

Har takket nei til flere. Og min alder er godt over femti. 

Anonymkode: 214e2...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bortsett fra mine tre egne så har jeg vært i to andre. 

Har takket nei til flere. Og min alder er godt over femti. 

Anonymkode: 214e2...d38

Får du inntrykk av at færre gifter seg? Og er det eventuelt noen få supersosiale som har så mange de drar i bryllup til? Det går ikke opp for meg at man har så mange bryllup å dra i gjennom livet. 

Hvor mange takket du nei til da? 

Eller det jeg som er mer "ensom" enn jeg tror? 

Anonymkode: a7319...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. Men husker ikke det første, for det var foreldrene mine og jeg var bare 1 år når de giftet seg. Og skilte seg da jeg var 4 , så husker omtrent ikke at de har vært sammen 😄 Har vært i et bryllup i voksen alder.

Anonymkode: 93ec7...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre utenom mitt eget, hilsen K62

Anonymkode: 0c293...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har mistet tellingen, men er 20++. Halvparten som "følge" da jeg traff mannen tidlig. Men nå er nok alle ferdig gift, neste bølge blir nok nevøer/nieser på begge sider, med mindre venninner/mannens kompiser går på en ny runde. 

Hvem? Mine venninner, mannens venner, noen nære kollegaer, egne søsken, mannens søsken, en handfull nevøer og nieser. Ingen religion eller noe slik. 

Jeg har kun takket nei til ett. Da var det en studievenninne jeg ikke hadde møtt på mange år, og heller ikke så noen videre relasjon med. 

Anonymkode: f474a...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som voksen har jeg vært i 4 bryllup. 

Anonymkode: ea8e6...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært forlover fire ganger men husker ikke helt hvor mange bryllup jeg er har vært utenom. Kanskje 15.

Er midt i 50 årene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 10 stk, alle som voksen. Er i starten av 30-årene. Her går det i rykk og napp, året vi giftet oss (2021) var vi fire par i omgangskretsen vår, ingen i fjor, og i år er det tre par.

Anonymkode: 86e8c...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Null. Ser ut til at det blir første bryllupet til sommeren, faren min på 67 som skal gifte seg.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har mistet tellingen, men er 20++. Halvparten som "følge" da jeg traff mannen tidlig. Men nå er nok alle ferdig gift, neste bølge blir nok nevøer/nieser på begge sider, med mindre venninner/mannens kompiser går på en ny runde. 

Hvem? Mine venninner, mannens venner, noen nære kollegaer, egne søsken, mannens søsken, en handfull nevøer og nieser. Ingen religion eller noe slik. 

Jeg har kun takket nei til ett. Da var det en studievenninne jeg ikke hadde møtt på mange år, og heller ikke så noen videre relasjon med. 

Anonymkode: f474a...c4f

Har du veldig stor krets, eller noen tanker om hva som gjør at du har vært i så mange? 

Når jeg leser svarene jeg får ser jeg at min erfaring er mer utbredt enn din, men på kg ellers får jeg inntrykk av at de fleste er som deg, men i min krets og av svarene virker det som det er vanlig med få. 

Da blir jeg nysgjerrig på hva som gjør at bryllup for noen er noe som skjer støtt, mens for andre en sjelden gang. 

Ts

Anonymkode: a7319...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tre stk i løpet av 32 år. 
 

Fetter, fetter og kusine. 
 

Har veldig liten omgangskrets, så kommer nok ikke til å bli invitert i noen andre heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har 10+ er dere en veldig sosial krets, stort nettverk, gifter de fleste seg? 

Jeg bare lurer på hva som gjør det så forskjellig. Har alltid tenkt jeg har greit med venner, en del gifte men ble kjent med den etter de gifta seg, og mine venner fra barndommen sverger alle til samboerskap. Er det kanskje bare tilfeldig... 

Hva er det som gjør at noen kretser har mer bryllup enn andre? 

Ts

Anonymkode: a7319...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dere som har 10+ er dere en veldig sosial krets, stort nettverk, gifter de fleste seg? 

Jeg bare lurer på hva som gjør det så forskjellig. Har alltid tenkt jeg har greit med venner, en del gifte men ble kjent med den etter de gifta seg, og mine venner fra barndommen sverger alle til samboerskap. Er det kanskje bare tilfeldig... 

Hva er det som gjør at noen kretser har mer bryllup enn andre? 

Ts

Anonymkode: a7319...7fa

Stort nettverk og mange venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du veldig stor krets, eller noen tanker om hva som gjør at du har vært i så mange? 

Når jeg leser svarene jeg får ser jeg at min erfaring er mer utbredt enn din, men på kg ellers får jeg inntrykk av at de fleste er som deg, men i min krets og av svarene virker det som det er vanlig med få. 

Da blir jeg nysgjerrig på hva som gjør at bryllup for noen er noe som skjer støtt, mens for andre en sjelden gang. 

Ts

Anonymkode: a7319...7fa

Jeg synes egentlig ikke det er så mange. Glemte å nevne at jeg er i 40årene. 

Vil ikke si at vi har unormalt stor krets. Men vi har begge to søsken, og en handfull søskenbarn vi har kontakt med.  Vi har begge flyttet bort fra hjemstedet, studert i en annen by, og også bodd i utlandet en periode, så da blir jo kretsen naturlig større. 

Og ikke minst, som jeg allerede poengterte, vi har vært to personer i 20 år. Da blir jo antallet invitasjoner automatisk det dobbelte. 

Om de fleste gifter seg? Nei. Kanskje 50%. Veldig mange av mine venninner er samboere, og fornøyd med det.

Når det gjelder KG har jeg inntrykk av at mange smører litt tykt på for å få frem et argument. Jeg ser så mye idioti rundt antrekk, skikker, gaver, sorte kjoler, med mer, at det er tydelig at de 10 bryllupene de mener å ha vært i enten er innenfor samme sekt, eller reint oppspinn. 

Anonymkode: f474a...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...