AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #41 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mens du som har følt deg fram til et anslag har derimot viktige innspill å komme med🙄 Flertallet både i Bergen og Vestland fylke har bokmål som hovedmål. De er et faktum. Det er udemokratisk å tvinge nynorsk på flertallet. Anonymkode: 8eb4c...91b Jeg har jo anslått et mindretall Og av alle ting jeg ikke merker i livet; om jeg leser bokmål, nynorsk, eller engelsk. Slutt å bli irritert over ting som egentlig er bagateller i livet Anonymkode: 5dbd2...494 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #42 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har jo anslått et mindretall Og av alle ting jeg ikke merker i livet; om jeg leser bokmål, nynorsk, eller engelsk. Slutt å bli irritert over ting som egentlig er bagateller i livet Anonymkode: 5dbd2...494 Vis til faktiske kilder på påstandene dine eller slutt å spre vranglære. Hvilke tall du har følt deg frem til forteller ingen noe som helst. Anonymkode: 8eb4c...91b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 20. mars 2023 #43 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Synes så synd på de stakkars bergenserne når jeg drar på besøk 😰 Anonymkode: 4ca5b...d82 Hvorfor det? Vi er da ikke analfabeter. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 20. mars 2023 #44 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Selv har jeg bokmål, men det er mange i Bergen som har nynorsk som hovedmål. Hilsen bergenser Anonymkode: ef6fe...b7a Om du bor i bygda Arna ja, ellers er det bokmål det går i 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #45 Del Skrevet 20. mars 2023 Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden): Hvorfor det? Vi er da ikke analfabeter. Nei. Vi er ikke analfabeter, men mange innvandrere og dyslektikere sliter ekstremt med nynorsken. Det er unødvendig og diskriminerende å presse et ekstra skriftspråk på folk som mange faktisk sliter med å forstå. Anonymkode: 8eb4c...91b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #46 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Mange bergensere er etterkommere av innflyttere fra gamle Sogn og Fjordane og Hordaland for generasjoner tilbake. De hadde dialekten med seg, men den ble utvannet etter hvert. Anonymkode: fe9ea...98c Link? Anonymkode: cf81d...b0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 20. mars 2023 #47 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei. Vi er ikke analfabeter, men mange innvandrere og dyslektikere sliter ekstremt med nynorsken. Det er unødvendig og diskriminerende å presse et ekstra skriftspråk på folk som mange faktisk sliter med å forstå. Anonymkode: 8eb4c...91b Jeg er både dyslektiker og utlending men ikke en analfabet av den grunn. Var det lett i starten, neida, men en kan jo spørre seg frem om en er usikker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #48 Del Skrevet 20. mars 2023 Fru Uperfekt skrev (1 time siden): Jeg er både dyslektiker og utlending men ikke en analfabet av den grunn. Var det lett i starten, neida, men en kan jo spørre seg frem om en er usikker. Aha. Så du er representativ for alle dyslektikere og minoritetsspråklige🙄 Anonymkode: 8eb4c...91b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #49 Del Skrevet 20. mars 2023 To ting er patetiske her ; det eine er voksne folk som trassig hevder at "jeg hater nynorsk" og det andre er å dytte innvandrere og dysletikere foran seg for å få lov å hate nynorsk. Anonymkode: 8aa32...7b0 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 20. mars 2023 #50 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Aha. Så du er representativ for alle dyslektikere og minoritetsspråklige🙄 Anonymkode: 8eb4c...91b Nei, har da ei sagt eller skrevet det. Så stråmennene får du la stå igjen i åkeren din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #51 Del Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 20.3.2023 den 20.01): To ting er patetiske her ; det eine er voksne folk som trassig hevder at "jeg hater nynorsk" og det andre er å dytte innvandrere og dysletikere foran seg for å få lov å hate nynorsk. Anonymkode: 8aa32...7b0 Men det er jo litt sant. Det er mange som sliter med språket i landet vårt. Å lære seg et skriftspråk til gjør det enda vanskeligere. Anonymkode: c1921...c37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #52 Del Skrevet 22. mars 2023 On 3/20/2023 at 10:10 AM, AnonymBruker said: Og hvor kommer norske dialekter fra? Du tror dialektene er oppfunnet fra ingenting? Anonymkode: e8809...47f Dialekter er jo lokale varianter av et språk. Anonymkode: 2ca9b...82d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #53 Del Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Men det er jo litt sant. Det er mange som sliter med språket i landet vårt. Å lære seg et skriftspråk til gjør det enda vanskeligere. Anonymkode: c1921...c37 Det går VELDIG mye på viljen. Anonymkode: 8aa32...7b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #54 Del Skrevet 22. mars 2023 Østlending her som er bosatt i Bergen. Tenker faktisk ikke over at ting er skrevet på nynorsk engang. Det bare er sånn. Litt som når du hører bergensdialekten, er du på besøk hører du den godt, men er du bosatt tenker du ikke over det engang. Anonymkode: fb63e...4dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #55 Del Skrevet 22. mars 2023 Flytta fra østlandet til vestlandet for ca 15 år siden. Bor i en nynorsk-kommune i gamle Sogn og Fjordane. Det går overraskende bra altså. Syns det var veldig fasinerende med alle de nynorske skiltene i begynnelsen. F.eks «parkering for røyrslehemma» 🙈 Lokalavisa er innbarka nynorsk hvor de leter fram alle de rare ordene og bruker dem flittig. Jeg har blitt så vant til det at jeg tenker ikke over det. Men, jeg skriver ikke nynorsk selv. Det blir bare tullball. Anonymkode: 50fc7...2fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #56 Del Skrevet 24. mars 2023 Det stusser jeg også over. På bussene står det også på nynorsk, jeg forstår ikke at bergenserne ikke reagerer på dette da bokmål er deres hovedmål. Hilsen østlending bosatt i Bergen. Anonymkode: b599c...3c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #57 Del Skrevet 24. mars 2023 On 3/22/2023 at 6:01 PM, AnonymBruker said: Østlending her som er bosatt i Bergen. Tenker faktisk ikke over at ting er skrevet på nynorsk engang. Det bare er sånn. Litt som når du hører bergensdialekten, er du på besøk hører du den godt, men er du bosatt tenker du ikke over det engang. Anonymkode: fb63e...4dd Denne østlendingen bosatt i Bergen tenker veldig mye på at det står på nynorsk! Har bodd på Voss også og der er det naturlig fordi det er en nynorsk kommune, men det er ikke Bergen. Anonymkode: b599c...3c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #58 Del Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Denne østlendingen bosatt i Bergen tenker veldig mye på at det står på nynorsk! Har bodd på Voss også og der er det naturlig fordi det er en nynorsk kommune, men det er ikke Bergen. Anonymkode: b599c...3c9 Kanskje du har et sterkere nynorsk-hat enn meg?😂 Anonymkode: fb63e...4dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #59 Del Skrevet 24. mars 2023 Nynorsk er noe av det jævligste jeg vet. Bygdenasjonalistisk, pretensiøst og shtøgt. Norge er vel det eneste i landet i Europa som oppfordrer til dialekter. Hvor ofte ser du noen på BBC som snakker bygdeengelsk? Aldri. Bort med dritten. Anonymkode: b921d...8a6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #60 Del Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 20.3.2023 den 9.45): Synes så synd på de stakkars bergenserne når jeg drar på besøk 😰 Anonymkode: 4ca5b...d82 Ikkje synd på oss, men heller synd på bokmålsfolket som ikkje får oppleva språkleg mangfald! Anonymkode: 05eba...902 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå