AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #41 Del Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg reiser på ferie med min familie og har ikke råd til å bruke flere tusen på bryllup. Er ikke min feil at renten steg, strøm, mat, bensin og alt annet. 1 natt på hotell koster 2500 kr i høysesong. Beklager jeg ikke er så rik som deg selh om jeg jobber fullt. Anonymkode: 89ade...a9a Stusser på at du har tatt deg råd til ferie da... siden alt er så "dyrt". Anonymkode: 3e40d...9fd 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #42 Del Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ferie er hellig? 😂 noe så på bånn. Anonymkode: 3e40d...9fd Ja, jeg legger ikke opp til masse pliktoppgaver i ferien min. Ferien er til for å kose seg, ikke stresse til ting man føler man må dra på. Anonymkode: 81db4...f1e 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MizzVic Skrevet 19. mars 2023 #43 Del Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): . Synes bare det et litt merkelig at mannen sin familie prioriterer og har råd til å komme, mens egen familie ikke gjør det. Ts Anonymkode: 3766e...079 For familien til mannen, som kommer fra ett annet land, blir det ikke bare brullyp, men en ferie til Norge. For nordmenn blir det bare inn til Oslo, som ødelegger en ferie.... 19 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #44 Del Skrevet 19. mars 2023 13 minutter siden, Grüner said: Ja, i stedet for å kjøre egotripp og farte land og strand i sommerferien, som jeg i utgangspunktet kunne gjort hvert år, hadde jeg av respekt for dette familiemedlemmet prioritert å gå i bryllupet og heller hatt hjemmeferie ellers. Egotrip er vel og ha bryllup i fellesferien i Oslo vel? 🙈 Anonymkode: 583fc...32b 25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #45 Del Skrevet 19. mars 2023 Jeg skal på flere bryllup i år. Alle involverer fly og hotellutgifter. Det er ikke noe problem. Bryllup midt i fellesferien er et problem. Anonymkode: acb83...dd8 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mousj Skrevet 19. mars 2023 #46 Del Skrevet 19. mars 2023 16 minutter siden, AnonymBruker said: Så frekt å legge opp til bryllup der de må betale både reise, overnatting, gave og ta ferie....Dette er så egoistisk. Så lenge man ikke er rik selv og kan spandere hele bryllupet på alle så er det fullt forstålig i dagens dyre samfunn at mange takker nei. Er det festen du gifter deg for eller kjærligheten?? Du kan tone det ned med bare de nærmeste. Jeg er antibryllup med slike storslåtte samlinger der folk må punge ut flere tusen kroner på å feire andre folk. Anonymkode: 89ade...a9a Klarer ikke helt å avkode om du er ironisk eller seriøst mener dette svadaet? TS skriver at de spanderer gildet. Jeg tror nok at det er kostbar reise og allerede lagte planer som er problemet. Ikke at man ikke skulle ønske å delta. Og med så mange så blir 50 stk, beklager- men kan ikke, overveldende. Men nærmere 50 personer kommer, det vil bli en flott dag og feiring! Gratulerer til dere<3 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #47 Del Skrevet 19. mars 2023 Grüner skrev (19 minutter siden): Det er høysesong for bryllup 😉 Det er ikke min erfaring etter mange år med en mann som spiller i bryllup. Mai, juni og august ja, men han har veldig sjelden spillejobber i juli, unntaket var i fjor etter korona. Forstår du er skuffet, TS, men det er nok ferieprioriteringer som stopper dem. Kos deg med de som kommer🙌 Anonymkode: 8d694...9a5 13 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #48 Del Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Stusser på at du har tatt deg råd til ferie da... siden alt er så "dyrt". Anonymkode: 3e40d...9fd Ferie er noe man velger selv. Hvor man drar, hva man gjør og hvor mye det skal koste. I et bryllup, slik det er forklart i HI, er tid og sted allerede bestemt og ikke noe man nødvendigvis har budsjett til. Om man må velge mellom ferie og bryllup så vinner vel oftest ferien. Man kan få mye ferie for samme prisen som en helg i Oslo midt i fellesferien. Anonymkode: 81db4...f1e 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #49 Del Skrevet 19. mars 2023 MizzVic skrev (2 minutter siden): For familien til mannen, som kommer fra ett annet land, blir det ikke bare brullyp, men en ferie til Norge. For nordmenn blir det bare inn til Oslo, som ødelegger en ferie.... Og lenger sør i Europa er fellesferien i August, så de får en fin helg i Norge uten å ødelegge sommerferien. Anonymkode: acb83...dd8 16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #50 Del Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Flere som ikke har kommet med grunn, og kun takket nei. Vi krever ingenting, ikke gave heller står til og med for alkoholen... ts Anonymkode: 3766e...079 Fly og hotell midt i fellesferien i Oslo blir nok altfor dyrt for mange nå. Anonymkode: 82abf...b3c 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danseskjørt Skrevet 19. mars 2023 #51 Del Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, jeg legger ikke opp til masse pliktoppgaver i ferien min. Ferien er til for å kose seg, ikke stresse til ting man føler man må dra på. Anonymkode: 81db4...f1e Spesielt. Bryllup er jo noe av det koseligste som fins. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #52 Del Skrevet 19. mars 2023 Danseskjørt skrev (1 minutt siden): Spesielt. Bryllup er jo noe av det koseligste som fins. Ikke midt i fellesferien. Anonymkode: 81db4...f1e 20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #53 Del Skrevet 19. mars 2023 Folk skal ha ferie, derfor takket de nei. Må enten være veldig tidlig juli eller midt august. Anonymkode: c80c8...784 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #54 Del Skrevet 19. mars 2023 Alt har faktisk blitt sykt dyrt nå. Googlet kjapt at flybilletter fra Kirkenes til Oslo koster rundt 4000kr i juli. Så kommer hotel på et par tusenlapper, antrekk, mat, gave osv. Anonymkode: 4e51e...520 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #55 Del Skrevet 19. mars 2023 Grüner skrev (33 minutter siden): Jeg synes det er en dårlig grunn til å takke nei. Dårlig grunn? Hva om man ikke har råd, eller må velge mellom ferietur for familien og dette bryllupet? Det er jo mange som sier de må droppe ferie i år pga økonomi. Anonymkode: 956f3...fcc 20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #56 Del Skrevet 19. mars 2023 Jeg er litt der at jeg tenker over relasjoner ben og kvaliteten på den, er relasjonen sterk nok til å være villig til å gjøre ett offer? Altså, hvis folk fra mannens side takker ja så tenker jeg at kanskje det er noe med ts og hennes relasjon til folk. Er hun den de er villige til å gjøre ett offer for? Jeg ville slitt med å takke ja i utgangspunktet, altså sabotere/låse ferien, pga tidspunktet betale ekstra mye for å bo på hotell og for å reise. Om ts var en person som ikke tenker stort lenger enn på seg selv så ville jeg selvsagt ikke gjort offeret. Anonymkode: 25d3f...c9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #57 Del Skrevet 19. mars 2023 Alle som mener man må droppe egen ferie for bryllup, husk at mange blir bedt i flere bryllup hver sommer. Da ville de aldri fått ferie om de alltid skulle takket ja. Anonymkode: a77c1...012 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 19. mars 2023 #58 Del Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Så frekt å legge opp til bryllup der de må betale både reise, overnatting, gave og ta ferie....Dette er så egoistisk. Så lenge man ikke er rik selv og kan spandere hele bryllupet på alle så er det fullt forstålig i dagens dyre samfunn at mange takker nei. Er det festen du gifter deg for eller kjærligheten?? Du kan tone det ned med bare de nærmeste. Jeg er antibryllup med slike storslåtte samlinger der folk må punge ut flere tusen kroner på å feire andre folk. Anonymkode: 89ade...a9a Det skjønner jeg så gjerrig som du høres ut. Kos deg hjemme alene med pengene dine. 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #59 Del Skrevet 19. mars 2023 Jeg forstår at dere legger feiringen til Oslo, siden det er et enkelt sted for alle å komme seg til. Samtidig tenker jeg egentlig at dere nok har tilrettelagt mer for hans familie (som må reise uansett, når dere gifter dere i Norge.) enn for din familie (som nok i større grad bor samlet et sted i Norge, selv om de altså bor spredt.) Spesielt når dere legger bryllupet til fellesferien. Da tilrettelegger dere for de som skal reise fra utlandet til Norge, og kanskje gjerne gjør reisen til ferien dette året. Mens de som bor i Norge kanskje ikke opplever det som så eksotisk å ta årets sommerferie i Oslo. I tillegg er jo Oslo kjempedyrt i fellesferien i juli. Mange har nok "planer" for ferien sin, selv om de ennå ikke har lagt konkrete planer. De kan jo fint ha blitt enige om at i år reiser de 2 uker "til syden", selv om de ikke har bestilt ennå. Og du vet heller ikke når de har fått ferie. (Det er ikke alle som selv kan styre når de får sommerferien sin. Ikke alle får ferie i fellesferien.) Om de da har fått 3 uker ferie i fellesferien i juli, og deres bryllup er 1 uke inn i ferien deres, så gjør det at de kanskje ikke kan reise 2 uker sammenhengende. De får bare til 1 uke i syden. Noen planlegger jo også lengre ferie om sommeren enn både 1 og 2 uker. Og igjen andre sparer opp en del av sommerferien sin til type fotballcup med barna eller andre aktiviteter der det trengs voksne med. Dermed trenger de fellesferiedagene sine for å faktisk ha ferie sammen. I mine øyne har dere ved å sette den datoen dere har gjort, og lagt bryllupet til Oslo, valgt at mange i din familie ikke kan komme. For dette burde dere tenkt på. (Eller noen rundt dere burde rådet dere til å sette en annen dato.) Du skal ikke se bort ifra at det ville vært mer eksotisk for hans familie med bryllup i Nord-norge, og billigere for resten av familien. Spesielt hvis dere hadde valgt en sommerhelg utenom fellesferien. Evt. kunne dere jo funnet et sted å ha bryllupet der det var mulig for alle å overnatte billig. (Jeg har vært i den typen bryllup også, der alle gjestene faktisk fikk gratis/veldig billig overnatting, slik at det kun var tiden, gaven, reisen og antrekket som kostet noe. Jeg synes det er hyggelig med familiegreier jeg, altså. Men jeg synes ofte det er "pes" også. Så om det hadde kostet meg mye penger, så ville jeg lett valgt det bort. Det er ikke alle som synes bryllup er det koseligste som finnes. Mange synes faktisk det er ganske slitsomt å gå i bryllup og måtte forholde seg til masse ukjente folk. (For selv om brudeparet kjenner alle, så er det oftest veldig mange som bare kjenner noen få i et bryllup.) Anonymkode: d1598...2af 19 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #60 Del Skrevet 19. mars 2023 Hvilken dato? Om det er midt i juli, er det sikkert grunnen. + at det er svindyrt m fly for tiden. Anonymkode: 22b5b...2b5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå