Gå til innhold

Nabo-par som har gått fra hverandre. Nå har mannen begynt å sende meg meldinger. Hvordan ville du tolket det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare vær unnvikende i svarene og svar sjeldnere og sjeldnere… Hvorfor skal du ha kontakt med han. Det er nå dama som er din nabo, så forhold deg til henne😉

Anonymkode: c0503...983

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du bestemmer deg for å gå tur med ham, så fortell det på forhånd til nabokona. Ikke spør om lov eller hva hun synes om det, bare informer henne. Holder du det hemmelig, så kan du være sikker på at dere støter på noen dere kjenner. Får hun høre det fra andre, så kan dere få et anstrengt forhold. 

Du trenger ikke å velge mellom dem, men ikke gjør det i skjul.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig fint at man vil være en støtte i en slik situasjon, men min erfaring er at det er en selv som til slutt blir stående midt i noe drama. Jeg ville vært litt lojal med den av dem du har best kontakt med, og slik jeg forstår det er det ekskona. Hvis hun får vite om dette i etterkant av turen kan hun føle seg sviktet. Det er masse vonde følelser i et brudd og alt er ikke like rasjonelt.

Det kan godt henne han trenger støtte, men er han ensom kan han godt ende med å legge mer i dette enn det du gjør. Så det er fort gjort å gå på en smell uansett. Dersom man opplever at det er så ille at det er fare på ferde og han ikke har noen, så ville jeg heller tatt det derfra og tydelig informert begge parter.

Anonymkode: af084...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok også antatt at han er ensom OG ønsker seg en ny kjæreste/ligg. 

Men uavhengig av det. Virker som om du har takket ja fordi du synes synd på han. Det er ikke så veldig ok det. Verken for han, eller for moder Theresa.. 

Anonymkode: 43e99...c52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.3.2023 den 11.06):

Ønsker heller ikke å være avvisende ovenfor nabomannen som har flyttet.

Akkurat det hadde ikke gjort meg noe. Det blir mye vanskeligere å være avvisende dess mer håp han får. Ettersom jeg er konfliktsky så det holder hadde jeg skygga banen her, for dette skriker drama lang vei. Og det tror jeg egentlig du vet, TS, ettersom du skriver her i motsetning til å fortelle det til nabokona.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg skal nevne det for naboen her neste gang jeg treffer henne. Så får jeg håpe at hun synes det er greit. Naboen har allerede fått ny kjæreste, så virker jo som hun er over bruddet. 

Anonymkode: 18953...51c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke sikkert han er interessert i en flørt. Det kan egentlig ingen av oss her inne vite. Ser at du har sagt ja til tur, jeg ville nok gjort det samme. Dersom han skulle prøve seg på en flørt er det bare å si at du ikke er interessert i noe slikt :) 

Anonymkode: f843d...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker du å ha han som en venn da? Sånn egentlig?

Anonymkode: ca542...634

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har GÅTT fra hverandre, hva tilsier da at trådstarter har meldeplikt til henne av den grunn? Hele konseptet med å gå fra hverandre er jo nettopp at de er to frie folk som ikke har bindinger til noen andre. 

Anonym90059005 skrev (På 19.3.2023 den 13.42):

Har du lyst å gå tur med han da? Hva er din motivasjon her, få en ny/nærmere venn?

99/100 tilfeller så er mannen i dette tilfellet interessert i deg. Beklager å si det, sjelden ute etter en turvenn/sjelevenn.

Det tror ikke jeg stemmer. Tror det handler mer om hvilket forhold du har til damer generelt. Noen menn er nok slik du skriver, andre kan fing ha jentevenner. 

Anonymkode: 1343b...bd3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

De har GÅTT fra hverandre, hva tilsier da at trådstarter har meldeplikt til henne av den grunn? Hele konseptet med å gå fra hverandre er jo nettopp at de er to frie folk som ikke har bindinger til noen andre. 

Det tror ikke jeg stemmer. Tror det handler mer om hvilket forhold du har til damer generelt. Noen menn er nok slik du skriver, andre kan fing ha jentevenner. 

Anonymkode: 1343b...bd3

TS har ikke meldeplikt overfor venninnen. Men det er sosialt lurt av henne, hvis hun ønsker å fortsette å ha et godt forhold til nabodama. I mange miljøer så er det god kotyme å ikke bli sammen med bestevennens ex. Når man har gått fra hverandre, så er det ikke akkurat nyedama til exen man vil ha som venn. 

Jeg har tolket det slik at TS er singel. Når denne mannen da tar kontakt for å etablere et vennskap som ikke har vært der fra før (det var nabodama som var turvennen, han bare hang på nå og da), så er det stor sannsynlighet for at det er mer enn vennskap han er ute etter. Han vil nok ha et forhold, eller noen som kan overvåk exen for ham.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...