Gå til innhold

Hvordan vite om noen har høy iq

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Maatte_ha_konto
AnonymBruker skrev (På 26.3.2023 den 14.55):

Jeg har veldig høy IQ. Jeg skal ikke nevne score, for det provoserer bare fram trollene.

Men du ville ikke merket det på meg før du hadde tilbragt lang tid med meg. Men når du først gjør det, ville du ikke vært i tvil. Det er som å se lyset for første gang. Det er vanskelig å beskrive, men når man først ser det så er det ingen tvil.

Anonymkode: 9fb39...9e9

Til deg som er slik:

Tror «dere» på guder og Jesus-alt slikt som det er så mye skriving om pga påsken og alt som skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.3.2023 den 14.55):

Jeg har veldig høy IQ. Jeg skal ikke nevne score, for det provoserer bare fram trollene.

Men du ville ikke merket det på meg før du hadde tilbragt lang tid med meg. Men når du først gjør det, ville du ikke vært i tvil. Det er som å se lyset for første gang. Det er vanskelig å beskrive, men når man først ser det så er det ingen tvil.

Anonymkode: 9fb39...9e9

På hvilken måte mener du at du er intelligent?

Anonymkode: 22e15...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Emosjonell intelligens, kreativ eller musikalsk intelligens imponerer meg mest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Studier er ikke for alle og ikke lett å velge rett studium heller. Angående dette med livserfaring. Ikke alle er modne nok til å studere heller som 18 åringer, men kanskje de hadde gjort det fantastisk om de studerte når de hadde fått noen år til å  modnes. 

Folk er jo også forskjellige. Du gikk lei da du fikk pensumliste og karakterer, mens andre ønsker kun å lese om noe er på pensumlista og man får karakterer. 

Anonymkode: bf84d...edf

I motsetning til mange andre så har jeg fortsatt å studere etter studiene for meg selv. Nå er jeg snart 50, og fortsatt like interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hvilken type intelligens sikter du til? Logisk/matematisk, slik den man måler i Mensa. Eller språklig intelligens? Rom/spatial intelligens?  Kroppskinestetisk intelligens? Musikalsk intelligens? Interpersonell intelligens? Naturalistisk intelligens? Emosjonell intelligens? Eksistensiell intelligens? Kreativ intelligens? Samarbeids intelligens? 

Du kan like gjerne stille spørsmålet "hvor stor er en sky?"

Mensa medlemmer skårer høyt på kun en type intelligens. Det imponerer meg ikke.

Gardner er bare vissvass.

Anonymkode: 4eaf3...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Adhd makes sense da det ofte medfører evne til å hyperfokusere og å kunne ha mange "tabs" åpne (mentalt). Jeg har ikke Mensa-level IQ, men har sterk intellektuell nysgjerrighet.  Jeg merker om andre scorer høyt på "åpenhet" på Big Five personlighetstest. De er gjerne interessert i alt mulig og leser vidt forskjellige ting og kan diskutere det meste med glød og interesse. Men sånn ren matematisk logikk greier er jeg ikke noe spes god. Sklei gjennom grunnskolen. Skjønte det meste lett til tross for en ekstremt krevende barnevernsoppvekst (mange blir pøbelbarn av langt mindre), men sleit etter det. Trodde høyere utdanning ning skulle være like lett....Men måtte faktisk gjøre en innsats. Er like nysgjerrig som voksen. Leser og hører på podkaster om alt mulig. Orker ikke tv, syns det er mye dumt og dårlig. Har en fosterbror som er ekte Mensa medlem og matematisk geni. Merker at han fungerer på et helt annet nivå enn meg. Vi har alltid hatt lett for å diskutere fordi vi begge har bredt interessefelt, men jeg henger overhodet ikke med når han skal diskutere String-teori eller andre veldig tekniske teorier. 

Anonymkode: 84fe9...d2d

Jeg er ikke veldig god i matematikk jeg heller, men klarer ikke fokusere på ting som ikke er spennende. For meg ble universitetet mye lettere enn ungdomsskolen 😅 bra vi er forskjellige! Ikke utelukkende positivt med høy IQ. Noen ganger skulle jeg ønske jeg vokste opp uten interesser, drømmer og høy IQ. Må sikkert være deilig å være fornøyd med tingenes tilstand. Er vel en grunn til at nordmannen som scorer høyest selger lydanlegg. 

Endret av Majer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dere som scorer 130 og 140 på iq test, er det ukebladtesten da eller? 

Da vil jeg si at vi alle scorer høyt der. 

Anonymkode: caa4a...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 4/4/2023 at 10:16 PM, AnonymBruker said:

Jeg har møtt min andel mennesker med høy iq. Det sikreste tegnet for meg er når samtalen flyter og temaene skifter fort, samtidig som alle henger med og bidrar. 

Anonymkode: 53ee2...0c6

On 4/5/2023 at 8:37 PM, AnonymBruker said:

Huff da, glemte å utelate detaljen som er innlysende for meg.  Joda, vi diskuterer fysikk, psykologi, sosiale relasjoner, historie, kjærlighet,  filosofi, etikk, politikk, osv.

Stemmer at ikke alle samtaleemner er egnet til å bedømme andre. Og så klart, ingen regler uten unntak, men står ved at det er en god indikasjon.

Anonymkode: 53ee2...0c6

Poenget til de som beskylder deg for å ha funnet en syklubb er nok at det ikke holder å ha høy IQ for å ha kunnskaper om alle mulige temaer. Man må jo faktisk ha lest seg opp på temaet også. Og de færreste med høy IQ har store kunnskaper om alt fra fysikk til historie til etikk. 

Anonymkode: bf84d...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maatte_ha_konto skrev (På 10.4.2023 den 21.06):

Til deg som er slik:

Tror «dere» på guder og Jesus-alt slikt som det er så mye skriving om pga påsken og alt som skjer?

Ikke meg du spør, men svarer likevel (for meg)

nei, selvfølgelig ikke

AnonymBruker skrev (På 10.4.2023 den 21.08):

På hvilken måte mener du at du er intelligent?

Kan du ikke lese?

AnonymBruker skrev (På 10.4.2023 den 22.07):

Dere som scorer 130 og 140 på iq test, er det ukebladtesten da eller? 

Da vil jeg si at vi alle scorer høyt der. 

Anonymkode: caa4a...f47

Tok fysisk mensatest på rådhuset

Anonymkode: f7ed2...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...