Majer Skrevet 21. mars 2023 #41 Del Skrevet 21. mars 2023 (endret) Folk har ulike utgangspunkt. Vi har ulike hovedegenskaper. De kan eks deles inn i styrke, spenst, fart og utholdenhet. Man kan ikke være like god i alle egenskapene og man starter gjerne med ulikt utgangspunkt. Noen som aldri har trent før har eks bedre fart enn en utrent Hussein Bolt hadde hatt, men de vil aldri kunne bli like gode med trening. Noen responderer også raskere på ulik trening enn andre. Jeg kunne løpt 3 km på 12 minutter etter kun tre uker med trening, men det betyr ikke at jeg blir verdensmester i det. Sliter masse med å komme meg under 9. Noen som responderer mye tregere kan ha bedre anlegg. Jeg responderer derimot svært dårlig på hurtighet og vil trenge mye trening for å bli helt ok. Endret 21. mars 2023 av Majer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #42 Del Skrevet 22. mars 2023 Syns du er flink Hvor mye løper din søster? Anonymkode: d7b4c...6af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myMa Skrevet 22. mars 2023 #43 Del Skrevet 22. mars 2023 Jeg synes du er flink jeg! Grattis 👏👏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milla29 Skrevet 22. mars 2023 #44 Del Skrevet 22. mars 2023 Absolutt ikke dårlig i det hele tatt! Det å løpe 9 km er det mange mange som ikke klarer, så bare DER er du jo kjempeflink! Enten er søsteren din en superløper som løper et maraton uten å mukke og liker å trykke andre ned for å vise hvor god hun er, eller så er hun bare misunnelig og må komme med unødvendig stikk når du faktisk løper. Med mindre målet ditt er å vinne et løp, og ikke kun gjør det for mosjonen og helsen sin del, så er det MER enn bra nok. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ytdhd Skrevet 7. april 2023 #45 Del Skrevet 7. april 2023 Se heller på det som at du har gjort god progresjon! Nå kan du sette deg mål om å løpe 10 på en time 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #46 Del Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (På 18.3.2023 den 9.13): Å løpe en time sammenhengende er bra! Din søster er en dust. Folk som ikke trener løping vil selvfølgelig ikke klare å løpe 1 time sammenhengende, de vil nå sin makspuls lenge før det og dermed måtte gi seg.. Fortsett med løpingen og slutt å snakk med din søster om det, skriv det heller her på KG så skal vi andre juble med deg når du er fornøyd med det du har klart🥳 Anonymkode: f56a1...345 AnonymBruker skrev (På 19.3.2023 den 14.29): Altså, det å løpe 9 km på 60 minutter kan være en imponerende prestasjon for noen, men for mange løpere vil dette regnes som en relativt sakte fart. Det er flere grunner til at dette kan være tilfelle. For det første er det viktig å huske på at løping er en konkurranseidrett, og at det er mange løpere som er i stand til å løpe mye raskere enn dette. På høyt nivå kan man for eksempel se at de beste løperne i verden er i stand til å løpe en 10 km på under 27 minutter, noe som tilsvarer en hastighet på over 21 km/t. Selv på et mer moderat nivå kan man se at mange løpere vil være i stand til å løpe 9 km på betydelig kortere tid enn en time. For det andre kan man se på gjennomsnittshastigheten til en person som løper 9 km på en time. Dette tilsvarer en gjennomsnittshastighet på 9 km/t, noe som er betydelig langsommere enn gjennomsnittshastigheten til en person som går raskt. For å sammenligne, går en person som går i et moderat tempo vanligvis rundt 5 km/t, og selv en person som går raskt vil vanligvis ikke klare å oppnå en hastighet på over 7 km/t. Dette betyr at det å løpe 9 km på en time, selv om det kan være en god trening, ikke er spesielt imponerende fra et farts perspektiv. Til slutt er det viktig å huske på at løping, som alle andre former for trening, er en personlig reise. Mens noen mennesker kan være fornøyde med å løpe 9 km på en time, kan andre ha som mål å løpe raskere eller lengre distanser. Det viktigste er å finne en trening som fungerer for deg og å sette realistiske mål basert på dine egne evner og ambisjoner. Så selv om det å løpe 9 km på en time kan være en god prestasjon for noen, vil det for mange løpere regnes som relativt sakte. Det er viktig å huske på at løping er en personlig reise, og at det viktigste er å finne en trening som fungerer for deg og å sette realistiske mål basert på dine egne evner og ambisjoner. Anonymkode: 309b7...3b5 Helt latterlig av søsteren din å si det ja. Jeg har nylig begynt å trene meg opp etter flere år med alvorlig sykdom, og jeg klarer nå to av fire intervaller i 9 km/t. De er fire minutter lange, og jeg er kjempestolt. For 2 mnd siden da jeg startet klarte jeg knapt 6,5 km/t i fire min. ❤️ Anonymkode: 4f9fa...fe5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #47 Del Skrevet 15. april 2023 Jeg løper jevnt og trutt og har holdt på med det noen år. Jeg synes tida di er bra jeg! Jeg løper ikke noe fortere enn deg på trening. Hvis jeg melder meg på mosjonsløp, klarer jeg å presse meg til å springe litt fortere, det gjør sannsynligvis du og TS. Mener ikke at du må det, sier det bare for å understreke at treningsfart og konkurransefart er to forskjellige ting ofte. Anonymkode: 39d56...23a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 19. april 2023 #48 Del Skrevet 19. april 2023 9 km joggetur med så godt fart som 9km/t?!! Det er jo kjempebra! Jeg er fornøyd med fart på 6-7km/t og jeg har aldri løpt så langt som 9km🙈. Gått ja, men ikke jogget/løpt hele strekninga Vær stolt av egen innsats 🤗 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #49 Del Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (På 20.3.2023 den 18.09): Du løper ikke kjempefort. Jeg går 10 km på 1 time og 15-20 minutter liksom, men jeg synes å løpe 1 time sammenhengende er en svært imponerende bragd i seg selv. Godt jobba! Anonymkode: 99ef5...d88 Da har du enormt laaaange bein i så fall. Jeg går powerwalk på treningen og der klarer jeg max 7 km/t på litt stigning. Da går jeg FORT. Beina klarer rett og slett ikke gå raskere, for da hadde jeg måttet løpe/småtrippe. Går du en hel mil på bare 1 time og 15 min så må du jo ha en gjennomsnittsfart på ca 8 km/t. Det vil jo si at du kanskje periodevis går raskere enn det også. Å løpe 1 time sammenhengende i den farta viser at du har god utholdenhet, TS. Anonymkode: 8532e...3a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå