AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #1 Del Skrevet 18. mars 2023 Var så stolt når klarte 9k sammenhengende, men får høre av min søster at det er ikke spes god tid og at det klarer jo folk som ikke trener også. Jeg har jobbet mye for å klare det så piffen gikk litt ut av meg. Anonymkode: d6c14...ac7 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #2 Del Skrevet 18. mars 2023 Å løpe en time sammenhengende er bra! Din søster er en dust. Folk som ikke trener løping vil selvfølgelig ikke klare å løpe 1 time sammenhengende, de vil nå sin makspuls lenge før det og dermed måtte gi seg.. Fortsett med løpingen og slutt å snakk med din søster om det, skriv det heller her på KG så skal vi andre juble med deg når du er fornøyd med det du har klart🥳 Anonymkode: f56a1...345 39 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #3 Del Skrevet 18. mars 2023 Jeg syntes at det å løpe 9 km sammenhengende er kjempebra jeg 👏 Anonymkode: 62277...850 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #4 Del Skrevet 18. mars 2023 Det er kjempebra jobbet, gratulerer så mye! Det høres ut som du har gjort en god jobb med å bygge opp et godt grunnlag, ikke la søsteren din ta fra deg gleden og stoltheten. Anonymkode: afcac...5c9 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bithiah Skrevet 18. mars 2023 #5 Del Skrevet 18. mars 2023 Altså..hæ? Det var da en lite støttende kommentar? 🤔 9 km på en time er bra det! Du skal jo ikke sammenligne deg med proffe? Kjempebra jobba! Husker jeg i starten slet (mest mentalt) med å løpe 10 min i strekk. Det var liksom så leeeeeenge 😂 så da var det helt surrealistisk å når jeg løp en hel time 🥳 holder ofte ca samme fart som deg! Min 13-åring er i bedre form enn meg. Han driver med ballsport inkl en del styrke. Ganske mange treninger i uka. Han er både raskere og sterkere enn meg. Men om vi jogger sammen, så går han tom lenge før meg. For han har aldri trent på å løpe langt. Må gi seg etter 3 km. Jeg har løpt halvmaraton. Man blir bedre på det man trener på 🤷♀️ jeg er kjempefornøyd med å kunne løpe lenge (til meg å være, var over 35 år første gang jeg begynte å løpe), men kan jo ikke sammenligne meg med masse andre. Viss noen skulle fortalt meg at det ikke er «så bra» hadde jeg blitt satt ut og litt hissig 😂 for det ER bra! Dritbra faktisk!!! Ikke til å vinne konkurranser med, men utviklingen og fremgang fra utgangspunktet 💪💪💪 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #6 Del Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): og at det klarer jo folk som ikke trener også. Det stemmer overhodet ikke. Hun vet ikke hva hun snakker om! Du har hatt gjennomsnittsfart på 9 km/t. Det er veldig bra. Ikke la hun fortelle deg noe annet. For framtiden, ikke snakk løping med henne. Hun er uvitende og nedlatende. Anonymkode: 9ff9c...e33 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiin Skrevet 18. mars 2023 #7 Del Skrevet 18. mars 2023 Det er knallbra! Bare det å klare å løpe 9 km er bra, og å klare det på en time er helt supert!! Heia deg! 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #8 Del Skrevet 18. mars 2023 Synes det er bra jeg Og så tenker jeg at det viktigste er at du setter deg egne mål og er stolt over at du har fremgang og så er det ikke så viktig hva andre mener er bra og ikke bra Anonymkode: b7355...700 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #9 Del Skrevet 18. mars 2023 Syntes du er knallflink jeg! Jeg klarer maks 5-6 km. Bruker rundt 40 min på det, og er råstolt av meg selv når jeg er ferdig Anonymkode: 0a93a...edc 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #10 Del Skrevet 18. mars 2023 Åå tusen takk😭 jeg må da bare lære meg å heve meg over henne. Hun er min søster og jeg er jo glad i henne, men hun har visst veldig behov for å "sette meg på plass". TS Anonymkode: d6c14...ac7 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 19. mars 2023 #11 Del Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 18.3.2023 den 9.10): Var så stolt når klarte 9k sammenhengende, men får høre av min søster at det er ikke spes god tid og at det klarer jo folk som ikke trener også. Jeg har jobbet mye for å klare det så piffen gikk litt ut av meg. Anonymkode: d6c14...ac7 Gratulerer med sterk innsats. Det er absolutt ikke dårlig, men du kommer til å forbedre tiden en god del etter hvert som du trener mer. Søstre kan være ganske plagsomme. Tren litt mer, få med henne på ut, og løp så fort at du må stoppe og vente på henne. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 19. mars 2023 #12 Del Skrevet 19. mars 2023 (endret) Jeg synes det var en meningsløs kommentar fra din søster. Spør du meg så er det bra. Jeg tviler på om en gjennomsnittsnordmann klarer å løpe 9 km sammenhengende. Samtidig er det en del med naturlige forutsetninger som på kort tid kan klare å løpe like fort som deg. Sånn er det bare. Det må du ikke henge deg opp i. Absolutt alle, enten man heter Tjukke- Rolf eller Jacob Ingebrigtsen, må sette seg mål i forhold til eget utgangspunkt. Endret 19. mars 2023 av Isambard 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 19. mars 2023 #13 Del Skrevet 19. mars 2023 HAHAHAHA DET klarer IKKE folk som ikke trener. Er hun rusa eller? Det er bra gjort! 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elysian Skrevet 19. mars 2023 #14 Del Skrevet 19. mars 2023 Jeg syns det er kjempebra! Så imponert over de som orker å løpe så lenge 😊🌻 Stå på! Gi faen i henne (prøv i hvertfall). Du er rå! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #15 Del Skrevet 19. mars 2023 9 km på en time er svært sakte. Men alt er relativt, noen klarer ikke å løpe i det hele tatt. Anonymkode: 309b7...3b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 19. mars 2023 #16 Del Skrevet 19. mars 2023 Kommer vel an på hvor mye man trener, ikke så mange utrente som klarer 9 km på 1 time Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #17 Del Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 9 km på en time er svært sakte. Men alt er relativt, noen klarer ikke å løpe i det hele tatt. Anonymkode: 309b7...3b5 Svært sakte? Det er en god joggerunde med en fart på 9 km/t. Ikke løping men heller ikke lett jogg (sakte for ultraløpere eller Ingebrigtsen ja sikkert, men for mannen i gata et fint driv vil jeg si) du er litt som søstra du. Anonymkode: d6c14...ac7 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #18 Del Skrevet 19. mars 2023 "Søstra mi" Jeg reagerte mest på det at hu mente "det kan hvem som helst" gjøre. Jeg er ingen sprinter, men svært sakte er for meg gå tempo. Anonymkode: d6c14...ac7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #19 Del Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Svært sakte? Det er en god joggerunde med en fart på 9 km/t. Ikke løping men heller ikke lett jogg (sakte for ultraløpere eller Ingebrigtsen ja sikkert, men for mannen i gata et fint driv vil jeg si) du er litt som søstra du. Anonymkode: d6c14...ac7 Et tempo som tilsvarer 20 minutter på en 3 km er selvsagt utrolig sakte. Et tempo på 6.40 pr. km er i nærheten av rask gange. Men som sagt, alt er relativt. Anonymkode: 309b7...3b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #20 Del Skrevet 19. mars 2023 Altså, det å løpe 9 km på 60 minutter kan være en imponerende prestasjon for noen, men for mange løpere vil dette regnes som en relativt sakte fart. Det er flere grunner til at dette kan være tilfelle. For det første er det viktig å huske på at løping er en konkurranseidrett, og at det er mange løpere som er i stand til å løpe mye raskere enn dette. På høyt nivå kan man for eksempel se at de beste løperne i verden er i stand til å løpe en 10 km på under 27 minutter, noe som tilsvarer en hastighet på over 21 km/t. Selv på et mer moderat nivå kan man se at mange løpere vil være i stand til å løpe 9 km på betydelig kortere tid enn en time. For det andre kan man se på gjennomsnittshastigheten til en person som løper 9 km på en time. Dette tilsvarer en gjennomsnittshastighet på 9 km/t, noe som er betydelig langsommere enn gjennomsnittshastigheten til en person som går raskt. For å sammenligne, går en person som går i et moderat tempo vanligvis rundt 5 km/t, og selv en person som går raskt vil vanligvis ikke klare å oppnå en hastighet på over 7 km/t. Dette betyr at det å løpe 9 km på en time, selv om det kan være en god trening, ikke er spesielt imponerende fra et farts perspektiv. Til slutt er det viktig å huske på at løping, som alle andre former for trening, er en personlig reise. Mens noen mennesker kan være fornøyde med å løpe 9 km på en time, kan andre ha som mål å løpe raskere eller lengre distanser. Det viktigste er å finne en trening som fungerer for deg og å sette realistiske mål basert på dine egne evner og ambisjoner. Så selv om det å løpe 9 km på en time kan være en god prestasjon for noen, vil det for mange løpere regnes som relativt sakte. Det er viktig å huske på at løping er en personlig reise, og at det viktigste er å finne en trening som fungerer for deg og å sette realistiske mål basert på dine egne evner og ambisjoner. Anonymkode: 309b7...3b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå