Gå til innhold

Oskar Westerlin

Havnefogden

Anbefalte innlegg

Han har leilighet et steinkast unna her, er fra bydelen jeg bor i og har gått på samme skole som Ungen har gått på. Han er ikke en med godt rykte hjemme for å si det sånn 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MarianneE skrev (2 timer siden):

Han har leilighet et steinkast unna her, er fra bydelen jeg bor i og har gått på samme skole som Ungen har gått på. Han er ikke en med godt rykte hjemme for å si det sånn 

Hva mener du med dette? Det var veldig vagt skrevet? Eller?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dårligbrukernavn skrev (2 timer siden):

Hva mener du med dette? Det var veldig vagt skrevet? Eller?

Vagt = hun vet med andre ord ingenting 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes han var noe av det som gjorde Forræder verdt å se denne gangen. De andre var jo gørr kjedelige. Utover det så kjenner jeg ikke nok til ham at jeg kan dømme ham ene eller andre måten. Tomme rykter gidder ikke jeg følge med på. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiominMio skrev (1 time siden):

Syntes han var noe av det som gjorde Forræder verdt å se denne gangen. De andre var jo gørr kjedelige. Utover det så kjenner jeg ikke nok til ham at jeg kan dømme ham ene eller andre måten. Tomme rykter gidder ikke jeg følge med på. 

enig! Han gjorde faktisk denne sesongen..😂👏🏻 Elsket at han turte å gå hardt ut og drite litt i å følge resten av «saueflokken»..håper å se flere som er litt sånn i neste sesong🙋‍♀️

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/3/2023 at 9:18 AM, MarianneE said:

Han bor vel i Oslo nå....men om jeg ikke husker helt feil er han oppvokst i Porsgrunn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I disse tider hvor mange sliter med økonomien og ser mørkt på jula så synes jeg det er så smakløst og arrogant når han (og Sophie) nesten hver dag er innom en kafé  og filmer bakstverk samtidig som de kritiserer og kommer med ufine kommentarer om hvert enkelt produkt inntil de finner «det perfekte»

Tror ikke de reflekterer over engang hvor privilegerte de er som kan starte dagen med kaffe og fersk bakst på kafé mens de mange andre enten baker brød selv eller kjøper det billigste brødet og rimelig pålegg, samt billig kaffe på rema som de trakter hjemme for så å spise frokost hjemme og smøre matpakke til lunsj.

Det er nettopp det jeg reagerer på når han driver å tester ut dyre og eksklusive restauranter som andre bare kan drømme om å oppsøke; trykker innpå maten, slafser og spytter ut. Ikke snakk om å kose seg med maten og nyte. Det blir bare kvalmt og viser ei ovenfra og ned-holdning. 

• Liker 17
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne_Toholt

Man skal visst mene mye om hva andre gjør med livet sitt. Westerlin har jobbet hardt og målrettet. Han kjører sin stil, take it or leave it. Å kritisere andre har jeg aldri skjønt meg på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

h/k skrev (14 timer siden):

OW gav SS en kanin i en eske i bursdagsgave. På byen. 

Fra sophie sin insta story:

IMG_20231210_202444.jpg

Fy fan.

Dyr er ikke gaver, og hvertfall ikke ute på byen!!

• Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (På 5.12.2023 den 14.30):

I disse tider hvor mange sliter med økonomien og ser mørkt på jula så synes jeg det er så smakløst og arrogant når han (og Sophie) nesten hver dag er innom en kafé  og filmer bakstverk samtidig som de kritiserer og kommer med ufine kommentarer om hvert enkelt produkt inntil de finner «det perfekte»

Tror ikke de reflekterer over engang hvor privilegerte de er som kan starte dagen med kaffe og fersk bakst på kafé mens de mange andre enten baker brød selv eller kjøper det billigste brødet og rimelig pålegg, samt billig kaffe på rema som de trakter hjemme for så å spise frokost hjemme og smøre matpakke til lunsj.

Det er nettopp det jeg reagerer på når han driver å tester ut dyre og eksklusive restauranter som andre bare kan drømme om å oppsøke; trykker innpå maten, slafser og spytter ut. Ikke snakk om å kose seg med maten og nyte. Det blir bare kvalmt og viser ei ovenfra og ned-holdning. 

Men andre kan ikke slutte og leve fordi mange har det tøft. Skal jeg be min datter slutte og gå på byen og spise,feste å legge ut dette på sin IG fordi noen har det vanskelig?  

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (På 5.12.2023 den 14.30):

Så de som er priviligerte skal ikke "få lov" til å legge ut på some at de har råd til å kose seg? Det blir for dumt. De som har råd til dette må få lov til å dele like mye som de som ikke har råd og som deler at de sliter. Ja, det er synd på de, men det er noe med å unne de som har råd til det også. Det blir stadig tatt opp at man må tenke på de som sliter. Hvorfor må man sette de opp mot hverandre. Det har alltid vært fattig og rik, bare at nå er det flere som sliter pga regjeringen. La folk dele at de koser seg, uavhengig av penger på konto.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (1 time siden):

Så de som er priviligerte skal ikke "få lov" til å legge ut på some at de har råd til å kose seg? Det blir for dumt. De som har råd til dette må få lov til å dele like mye som de som ikke har råd og som deler at de sliter. Ja, det er synd på de, men det er noe med å unne de som har råd til det også. Det blir stadig tatt opp at man må tenke på de som sliter. Hvorfor må man sette de opp mot hverandre. Det har alltid vært fattig og rik, bare at nå er det flere som sliter pga regjeringen. La folk dele at de koser seg, uavhengig av penger på konto.

Ikke bestandig du og jeg er enig om ting🙈 men her er jeg enig med deg. Vi kan ikke slutte og spise fordi det er sult i deler av verden. Om folk ikke liker å se att Oskar og co koser seg så.slitt og følg de. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sharp75! skrev (På 11.12.2023 den 12.16):

Det er ikke det at de er ute å spiser hver dag jeg kritiserer; les hva jeg skriver.

Det jeg synes er usmakelig er at både Oscar og Sophie så og si hver dag går innom en kafé og tar bilde  hvert enkelt bakstverk som ligger utstilt og kommenterer negativt/stygt om dette. Feks tar bilde av en skillingsbolle og kommer med en negativ beskrivelse av hvordan den ser ut, tar deretter bilde av en skoleboller og kommenterer negativt, deretter følger det kommentarer om resten av det som ligger ute til salg.

Dette uten at de faktisk kjøper det og spiser det. Hadde de spist en skillingsbolle som var rå inni og ikke god; helt i orden at de hadde kommentert det. Eller om de er på en restaurant der maten ikke var god

Men det er den daglige «dissingen» av mat de ikke kjøper engang jeg synes er kvalm og viser ei ovenfra og ned-holdning. Mange har ikke økonomi til å prioritere et kafébesøk, og disse to privilegerte unge menneskene går rundt å filmer bakstverk  med 🤮 og andre uttrykk. Sikkert veldig lite kjekt for de aktuelle kaféene å få publisert produktene sine negativt på to store kanaler også ……. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (På 11.12.2023 den 12.04):

Men andre kan ikke slutte og leve fordi mange har det tøft. Skal jeg be min datter slutte og gå på byen og spise,feste å legge ut dette på sin IG fordi noen har det vanskelig?  

Det var ikke dette jeg skrev, slutt å vri på ting, 

Jeg skrev ikke at folk skal slutte å spise ute, feste på byen osv og legge ut bilder av det.

Orker ikke repetere det jeg svarte Sharp75, men du kan prøve å lese på nytt og se om du forstår konteksten da. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (3 timer siden):

Men det er den daglige «dissingen» av mat de ikke kjøper engang jeg synes er kvalm og viser ei ovenfra og ned-holdning.

Veldig enig i dette! Jeg synes det er frekt og utidig at dette gjøres. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ikke problemet med den kaninen. Blir en bedre kaningryte på Bygdøy om det ikke går veien. De hadde spist kylling uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (På 11.12.2023 den 12.16):

Det er ikke snakk om at folk ikke skal «få lov» (veldig barnslig måte å formulere det på) til å spise og bruke penger på hva de vil. Kritikken går ut på hva man selv velger å publisere, fokusere på og fremstille seg som på SOME. Det må være lov å kritisere. For på lik linje som det er usmakelig når folk ikke klarer å «read the room» i enkelte settinger så virker det nå som om Oscar og Sophie ikke klarer å «lese samfunnet». På samme måte som hadde reagert hvis en fjern slektning eller familievenn hadde sittet i en begravelse og sett på tiktok med høy lyd og ledd mens nær familie gråt og var i sorg, så er det naturlig at man reagerer på umusikalsk oppførsel i digitale rom. Det betyr ikke at folk ikke kan leve så lyxig og overdådig, men velger de å flashe det så må de forvente reaksjoner.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest noen innlegg her. men han kommer jo opp på snapp. Titter innom en gang i blandt i mangel på noe bedre å gjøre.
Det er jo drekking og drekking hele tia. Utrolig teit mtp fansa hannes er så unge 😮
Lurer også på hvordan i alle dager han klarer å poste så sykt mye iløpet av en dag, han lever i telefonen og ikke i nuet, det er  i hvert fall sikkert.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...