Gå til innhold

Hva er grunnen til at jeg må tvinges til å se på ubeskrivelig mange videosnapper?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bruker ikke sosiale media noe særlig. Jeg fatter ikke at så mange av vennene mine på snapchat sender meg hundretusen videoer.

En og annen videosnap er grei men jeg sliter med å forholde meg til ti videosnapper annenhver halvtime når det forventes at jeg faktisk skal ha ork eller tid til å følge med nok til å svare.

Hvorfor sender ikke folk en vanlig snap? jeg får det og men jeg blir skikkelig irritert når jeg får snap etter snap med videoer av samme person hundre ganger om dagen. Jeg bruker å la dem ligge et par timer. Svarer jeg med bilde kan du banne på at jeg etter fire sekunder får ti videoer til… hvordan forholde meg til dette? Noen andre med erfaring som kan fortelle meg hvordan jeg kan gi klart signal om at jeg ikke ønsker å spammes?

Anonymkode: 00b8b...e3b

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I snappene snakker de forresten om alt mulig rart men det er så presist at jeg ikke kan gjøre annet enn å følge med for å svare….

Anonymkode: 00b8b...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BAre lar være å se på. Gidder ikke åpne snap hver gang den gjør lyd ut av seg. Bruker lite tid på slikt selv, er mer opptatt av å leve eget liv enn å se på tull andre bruker livet på. Så bare dropp å sjekke før du har lyst. Og du må ikke se videoene heller, er jo bare å avbryte også.

Anonymkode: f6a9c...dee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tvinges jo ikke til å se på de. Jeg har bare sluttet å åpne snapper og sier til vennene mine når de klager på manglende respons på snap når vi møtes at jeg ikke bruker snap lenger fordi jeg orker ikke så mange videoer fra alle mulig folk. Sier ikke spesifikk de 

Anonymkode: 7d7da...331

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trykker bare videoene bort, orker ikke sitte å følge med på hva folk sier. Om de spør hvorfor, så sier jeg bare at jeg får så mange videosnapper at jeg trykker de bort siden jeg ikke orker å følge med, da kommer det litt færre..

Anonymkode: fa23d...e27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg gjør det samme. Er lei av mas hele tiden. Hvorfor skal man liksom være tilgjengelic hele tia??

Anonymkode: 00b8b...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snapper åpner jeg når det passer meg. Og snap krever ikke svar, da er det noe spesielt.

Videoer bare kutter du etter to sekunder, du trenger ikke se hele.

Selv har jeg tatt av varslene på snapper fra visse mennesker. Dette er lett å styre i appen.

Anonymkode: e0c79...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvinger deg? Fjern appen eller brukeren(e) da om det er så mye bry.

Anonymkode: 63412...4fc

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Tvinger deg? Fjern appen eller brukeren(e) da om det er så mye bry.

Anonymkode: 63412...4fc

Du vet jo godt du også at det ikke bare er å fjerne venner, det er ikke dårlige vennskap bare på grunn av at jeg ikke orker å sitte gjennom titalls minutter med videobabbel. 

Anonymkode: 00b8b...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner snapchat såpass masete at jeg har mutet varsel fra appen. Åpner bare når jeg føler for det, kanskje hver tredje dag. Folk ser ut til å akseptere/respektere det. Skulle noen reagere på det, er det uansett ikke mitt problem. Anbefaler deg å slå av varslene ✌️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar som oftest være med å svare. Har en ufør venninne som poster i ett kjør hele dagen. Jeg har ikke tid til å se snapper av husarbeid, middagslaging, andres unger og Gud vet hva.

Anonymkode: 3c1c2...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slett snapchat. Det gjorde jeg. 

Anonymkode: b2a19...dab

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg lar som oftest være med å svare. Har en ufør venninne som poster i ett kjør hele dagen. Jeg har ikke tid til å se snapper av husarbeid, middagslaging, andres unger og Gud vet hva.

Anonymkode: 3c1c2...820

det er akkurat sånne ting jeg og får...

Anonymkode: 00b8b...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kun aller nærmeste familie på snap. Folk respekterer slikt om man er konsekvent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.3.2023 den 19.48):

Bruker ikke sosiale media noe særlig. Jeg fatter ikke at så mange av vennene mine på snapchat sender meg hundretusen videoer.

En og annen videosnap er grei men jeg sliter med å forholde meg til ti videosnapper annenhver halvtime når det forventes at jeg faktisk skal ha ork eller tid til å følge med nok til å svare.

Hvorfor sender ikke folk en vanlig snap? jeg får det og men jeg blir skikkelig irritert når jeg får snap etter snap med videoer av samme person hundre ganger om dagen. Jeg bruker å la dem ligge et par timer. Svarer jeg med bilde kan du banne på at jeg etter fire sekunder får ti videoer til… hvordan forholde meg til dette? Noen andre med erfaring som kan fortelle meg hvordan jeg kan gi klart signal om at jeg ikke ønsker å spammes?

Anonymkode: 00b8b...e3b

Det er en enkel løsning.

Ikke bruk Snapchat. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange jeg ikke svarer. Har ikke merket at noen forventer svar. Før følte jeg selv at jeg måtte svare, og orket ikke, derfor meldte jeg meg ut av snap. 

Men savnet det, og fant ut at jeg ville ha snap, men ikke føle på at jeg måtte svare. Snap er såpass upersonlig at jeg ikke trenger å svare der om det da ikke er noen spørsmål til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Drizzt skrev (Akkurat nå):

Det er en enkel løsning.

Ikke bruk Snapchat. 

virkelig?? det er ikke sånn at man bare kan kaste fra seg mobilen og dytte alt fra seg for egen komfort. Vi holder kontakt over snap og slikt og da er det ikke bare å trekke seg når alle gjøre det....

Anonymkode: 00b8b...e3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg lar som oftest være med å svare. Har en ufør venninne som poster i ett kjør hele dagen. Jeg har ikke tid til å se snapper av husarbeid, middagslaging, andres unger og Gud vet hva.

Anonymkode: 3c1c2...820

Samme greia her. Sluttet å svare, men da fikk jeg spørsmål om hvorfor. Men er så lei av snapper om kafebesøk, kaffekopper, frokost og husvask.

Men får mange snap fra ei venninne i jobb og som har små barn, men tror hun er ensom. 

Anonymkode: 470b3...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

virkelig?? det er ikke sånn at man bare kan kaste fra seg mobilen og dytte alt fra seg for egen komfort. Vi holder kontakt over snap og slikt og da er det ikke bare å trekke seg når alle gjøre det....

Anonymkode: 00b8b...e3b

Haha, jo, det er faktisk sånn at du kan "kaste mobilen fra deg". Om du VIL. 

Man finner andre måter. Jeg er ikke lenger interessert i å ha kontakt med å få bilder og videoer. Men så er jeg digital minimalist. 

Tror ikke det er bedre for alle. Men man må ta et bevisst valg for seg selv. 

Anonymkode: b2a19...dab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Haha, jo, det er faktisk sånn at du kan "kaste mobilen fra deg". Om du VIL. 

Man finner andre måter. Jeg er ikke lenger interessert i å ha kontakt med å få bilder og videoer. Men så er jeg digital minimalist. 

Tror ikke det er bedre for alle. Men man må ta et bevisst valg for seg selv. 

Anonymkode: b2a19...dab

nei virkelig ikke. Det er alltid noen som sier det, men det finnes ikke noen som gjør det. Vi beveger oss allerede inn i et samfunn hvor tilgang til mobilnett begynner å bli livsviktig.

Anonymkode: 00b8b...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...