Murmelmy Skrevet 5. september 2006 #2521 Del Skrevet 5. september 2006 Hei snuppa! Lenge siden jeg har vært her inne nå, nesten litt flaut . MEN, jeg har jo hatt ting å ta meg til og når folk har rent ned dørene her er det ikke lett å få tid til å sitte stille ved pc'en og kun konsentrere seg om kg Nå er det jammen ikke lenge igjen og det vil gå så fort (eller???)! Dagene mine fløy fort på slutten selv om jeg for det meste lå på sengen med dere jentene på kg Så flott at kjøkkenet straks er ferdig. Må si pappan og mannen din virkelig har lagt i et godt stykke arbeid . Flinke guttene dine Når det gjelder dette med stort barn så kjenner jeg til bekymringene dine. Til slutt ga jeg opp og lot det stå til. De ville jo ikke gjøre noe fra eller til uansett . Jeg spiste en kvart langpanne og en dose lactulose for å få i gang systemet den kvelden riene kom. Det positive var jo at jeg allerede var tømt og ikke bommelommet på meg under fødselen Ja, kanskje du og Ida føder samme dag? Det hadde vært noe! Ha en super kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 5. september 2006 #2522 Del Skrevet 5. september 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 5. september 2006 Forfatter #2523 Del Skrevet 5. september 2006 La Traviata: Ja... skal visst kunne gjøre susen... Ble ikke noe i går - vi var helt utslitte begge to - men vi får se i kveld... Nedpress er en rar følelse... Godt det er godt for noe... Burpen: Kan ikke si jeg bekymrer meg for å klemme han i stykker der han ligger mellom bena mine... Men det er en merkelig følelse... Gikk til postkassa i stad og følte meg plutselig som en diger flodhest Skjønner godt du savner mamsen din... Mamsen min er som en veldig god venninne... og vi har veldig god kontakt og kan prate om alt. Det er en god følelse. Godt at de bor så nærme oss... Kjøkkenbilder ja... Jeg har lovet - og det skal jeg holde. Fuginga er gjort i dag - så om ikke mange dager er nok bildene klare... Eliza: Tror ikke det å traske gatelangs er det dummeste for å få i gang fødsel... Tyngdekraften MÅ jo gjøre litt av jobben den, sant? Banankaka anbefales absolutt. Den er supergod og beldig enkel å lage... Epica: Koselig at du følger med! magolia: Orket ikke noe i går... Men har bare ikke hatt tid til KG i dag... Kanksje vi får til litt sengekos i kveld.. og at det er det som gjør at jeg ikke dukker opp i morgen... Burpen: Cr@sh melder seg!!! Jeg er her! Jeg er her! Murmelmy: Skjønner godt du har masse annet å gjøre enn å sitte på KG... men superkoselig at du stikker innom når du har tid... Ut i fra det jeg leser i dagboka di - så stortrives du som mamma og er i toppform. Det er supert å høre... Stort barn ja... ikke bare bare å tenke på det. Men nå vet jeg heldigvis at jeg KAN føde et stort barn da... Lillegutt var 4100 gram. Men jeg skal nok sette meg på bakbeina dersom det går mot lang overtid... Mannen og Papsen har vært såååå flinke med kjøkkenet! De fortjener medalje begge to! :kys_2: Blir bilder av kjøkkenet etter hvert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 5. september 2006 Forfatter #2524 Del Skrevet 5. september 2006 ← :kys_2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 5. september 2006 Forfatter #2525 Del Skrevet 5. september 2006 (endret) En lang og fin, men litt hektisk dag... Dro med mamma på shopping etter å ha levert Lillegutt i barnehagen. Var superkoselig - som vanlig, og vi fikk shoppa litt også. Jeg kjøpte blant annet laken til vugga og nye puter til salongen... Lillegutt hostet ille i morgentimene i dag - det kom sånn plutselig. Men formen har vært fin - så det ble som sagt barnehage. Han hadde hostet mye hele dagen i dag... og var veldig sliten da jeg hentet han i stad. Fikk hvilt litt (ikke sovet) på sofaen da vi kom hjem - det hjalp litt på formen. Men nå i kveld, hostet han så mye at han kastet opp flere ganger. Heldigvis var mannen kommet hjem - for det er litt tungvint å hanskes med en spyende unge med oppkast over store deler av seg og samtidig få tørket opp det verste på gulvene osv... Da er det godt å være to... Vi gikk rett i badet etter oppkastepisoden - og han var jo blid som en sol da... Nydelige gutten vår. Men han var tydelig sliten, og han sovnet på sofaen da vi hadde fått på pysjen... Sov til og med gjennom tannpussen... Det ser ut som mannen tar sykt-barn-dag fra jobben i morgen for å ta Lillegutt til legen. Det har nemlig gått mycoplasma (er det sånn det skrives?) i barnehagen - så det er greit at det blir sjekket opp med en gang.... Det er litt rart, for allmenntilstanden hans er jo på topp, men i kveld ble han litt varm også er det denne hosten da... og nå også oppkasten... :klø: Rare greier... En av oss skulle egentlig på foreldremøte i barnehagen i dag - men midt oppi at det nærmet seg avreise til det møtet, kom denne oppkasten, så det endte med at vi droppet hele møtet. Får nok referat uansett... Ellers har flisene fått fuger i dag. Ble veldig veldig fint! I kveld skal vi vaske over så flisene blir blanke igjen og rydde opp skikkelig... og da blir det bilder snart... Kanskje allerede i morgen? Men jeg lover ingenting altså... Formen har vært fin i dag... Hatt litt nedpress (sikkert pga masse trasking) og litt kynnere i kveld... Men that's it.... Takk for at dere er innom meg, jenter... Kjempekoselig! Endret 5. september 2006 av Cr@sh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Skrevet 5. september 2006 #2526 Del Skrevet 5. september 2006 Huff da, leit med Lillegutt, men de blir heldigvis fort friske disse små. Men sikkert lurt å ta en legesjekk dersom det går mycoplasma i barnehagen. Jenta vår hoster også forferdelig om dagen, men det er heldigvis ikke verre enn at det går greit i barnehagen. "Kos" deg med kynnerne, krysser fingrene for at byturen kanskje fører til noe mer...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 5. september 2006 Forfatter #2527 Del Skrevet 5. september 2006 Huff da, leit med Lillegutt, men de blir heldigvis fort friske disse små. Men sikkert lurt å ta en legesjekk dersom det går mycoplasma i barnehagen. Jenta vår hoster også forferdelig om dagen, men det er heldigvis ikke verre enn at det går greit i barnehagen. "Kos" deg med kynnerne, krysser fingrene for at byturen kanskje fører til noe mer...? ← Det er sant som du sier... det går som regel fort over med disse små og sykdom - og godt er det... Enig med du i at det er greit med en legesjekk... unødvendig å gå lenge med sånt hvis det kan oppdages tidlig... Kynnerne har tatt seg lang pause nå... ikke noe flere så langt i kveld... Tenk om jeg må gå langt over termin denne gangen også 'a.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 5. september 2006 #2528 Del Skrevet 5. september 2006 Stakkars Storegutt! Ikke noe kjekt når de små ikke er seg selv, men som tidligere sagt, er de som oftes i full fart før man vet ordet av det... Det er litt "fælt" å si det, men de er skjønne når de ikke er helt i form! Spennende med kynnere og nedpress, selvom det har tatt litt pause nå! Du skal nok se at du ikke går så mye over. Max fire dager, tror jeg! Så du ikke hadde svart på det istad, men håper du har en sladris... Jeg (og sikkert flere) er så nysgjerrig, skjønner du! Så deilig at dere snart er ferdig med kjøkkenet! Blir nok kjekt å kokkelere på et HELT nytt kjøkken! God natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 5. september 2006 #2529 Del Skrevet 5. september 2006 Uffda.. Håper storegutt snart blir frisk! Håper det snart skjer noe her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 5. september 2006 #2530 Del Skrevet 5. september 2006 Stakkars lillegutt! Fælt å hoste sånn... Gleder meg til å se bilder av kjøkkenet! Og du MÅ ha en sladris altså! *melde meg frivillig* Spennende å lese her om dagen, håper du slipper overtid denne gangen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 6. september 2006 #2531 Del Skrevet 6. september 2006 Hvordan går det med lille Storegutt i dag? Håper han er i mye bedre form! Har du kjent noe mer til kynnerne da? Jeg tror ikke du kommer til å gå lenge over jeg, faktisk holder jeg med Burpen på max 4 dager! Det hadde vært moro om du skaffet deg sladris, men ikke no' press... Har ikke sladris selv, så jeg skjønner det godt om du ikke vil! Håper du får en fin onsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 6. september 2006 #2532 Del Skrevet 6. september 2006 Ha en fortsatt fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 6. september 2006 #2533 Del Skrevet 6. september 2006 Er lillegutt gammel? Rart å tenke på at du kanskje holder babyen i armene dine om 1-2 uker! Blir det ikke det da? Det er ikke lenge. Ha en fortsatt fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 6. september 2006 #2534 Del Skrevet 6. september 2006 Hei hei! Her kommer jeg endelig innom deg..det blir så alt for sjelden nå for tiden...Dagene bare flyr vettu! Men det er jo også positivt for da er du snart tobarnsmamma Syns det var i går vi ble gravide både du og jeg! Og nå har jeg en hylende matsluker på fanget og du har snart to småttisser! Gleder meg masse til å se kjøkkenbilder,trenger masse inspirasjon nå som vi har bestemt oss for å ta vårt etterhvert! My GOD som denne ungen min kan hyle Snakkes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 6. september 2006 #2535 Del Skrevet 6. september 2006 Hvordan er formen idag? Håper Storegutt har fått slappet av litt hjemme med papsen idag, og er i full fart igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 6. september 2006 Forfatter #2536 Del Skrevet 6. september 2006 Burpen: Lillegutt er i mye bedre form i dag... og begynner å bli seg selv igjen ja... Blir nok barnehagen i morgen, så fremt natta går greit... Hvis du får rett i antagelsene dine om maks 4 dagr overtid fra termin, så skal jeg nok evt. klare det... Har hatt litt nedpress i dag også, men lite kynnere gitt... Har ikke sladris (ennå)... Epica: Håper det skjer noe snart jeg også.... La Traviata: Hosting høres så ille ut også - heldigvis er han myyye bedre i dag... Kanskje jeg skal få tatt noen bilder av kjøkkenet i dag... så dere får se... Håper og håper på null dager over termin denne gangen... Skrållan: Lillegutt er mye bedre, og godt er det... Spennende at dere tror maks fire dager over... det lover godt. Mamma er helt sikker på at han kommer den 9. Verken hun eller jeg vet hvorfor, men... Sladris, ja... Hadde vært moro også - men vi får se.... Godt det er flere som ikke har da... selv om det kanskje kan endre seg for din del også? Susan Sto Helit: Takk :bukke: ... og det samme til deg.. marthepia: Lillegutt (som snart blir Storegutt ) fylte 2 år i sommer... Hvis vi regner med 14 dager overtid, så er det maks 20 dager igjen... Huff... det høres leeenge ut.... Skytte: Syntes det var i går jeg også... at du testet positivt, også jeg like etterpå! Guri... det var moro! *mimre* Og nå sitter du med lille vakre Sondre, og snart har jeg to små gull i huset... Sukk.... Moro at dere også skal pusse opp kjøkken da... Det er et viktig rom i huset...og jeg er veldig glad vi har tatt vårt... Ble så bra... Skal prøve å få lagt ut bilder så fort som mulig, jeg... Burpen: Lillegutt har kost seg stort hjemme, og det har vært deilig at mannen har vært hjemme. Det har gitt meg litt tid for meg selv, og ikke er jeg HELT utslitt heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 6. september 2006 Forfatter #2537 Del Skrevet 6. september 2006 I dag har jeg nesten hatt en fridag... med tanke på at mannen har vært hjemme og tatt seg av alt med Lillegutt... De har kost seg masse, og Lillegutt har kommet godt til hektene igjen. Veldig lite hosting i dag også - så dette lover bra. Blir nok barnehagen i morgen dersom natta går bra... Mannen og Lillegutt var hos legen på dagen i dag... men det var heldigvis ikke noe mycoplasma... Legen mente det var et virus, og at kroppen ville ordne opp selv uten noe form for medisin. Det lover bra. Fikk likevel beskjed om å komme tilbake dersom hosten ikke gir seg... Men den har allerede dabbet av - så dette ser bra ut... Jeg var på matshopping på dagen i dag.... og når jeg kom hjem lagde vi middag sammen. Fiskeboller i hvit saus, poteter og råkostsalat... Ellers har jeg bakt i dag også.... Sjokkiskake i langpanne... Vi har spist en lite del av kaka allerede... Så jeg er redd vi ikke får fryst ned annet enn halvparten av kaka... Må jo kose oss litt også... Kaka er kjempeenkel... Kan legge ut oppskrift etterpå (om jeg husker... ) Nå er mannen og Lillegutt på badet, hvor Lillegutt bader og koser seg... Håper han får sove godt i natt. I natt sov han det aller meste i vår seng. Gikk overraskende bra, men vi sover bedre alle tre (og en halv ) dersom Lillegutt sover i senga si... Håper det går greit i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 6. september 2006 #2538 Del Skrevet 6. september 2006 Så godt legen ikke mener det er noe skummelt med Storegutt! Gode mannen din som var hjemme fra jobbe idag for å ta seg av han... (Selvom det egentlig bare er på sin plass!) Hvit saus, poteter og råkostsalat hørtes kjempegodt ut! Hvorfor i all verden ødelegge med fiskeboller!? :klø: Oppskrift på sjokkiskake kan du godt få legge ut!! Jeg baker sjelden, men er veldig glad i å lage mat, så det er egentlig litt rart at jeg ikke baker! Nå må jeg jo snart begynne å stelle istand bursdagsselskap, og der må det jo være kake, så jeg burde kanskje begynne å øve... Du skrev at du ikke hadde noen sladris (ennå)! Jeg sladrer mer enn gjerne for deg jeg, om du har lyst på en sladris! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 6. september 2006 Forfatter #2539 Del Skrevet 6. september 2006 (endret) Så godt legen ikke mener det er noe skummelt med Storegutt! Gode mannen din som var hjemme fra jobbe idag for å ta seg av han... (Selvom det egentlig bare er på sin plass!) ← Mannen har skjønt at jeg ikke orker så innmari masse om dagen - så nå var det faktisk en selvfølge at han tok en dag hjemme. Han er så å si aldri borte fra jobben, så en dag sånn kan jo ikke være noe krise - selv om ting ikke går som planlagt når prosjektlederen er borte Tror mannen syntes det er litt godt å kunne være skikkelig passe-på-pappa også... Hvit saus, poteter og råkostsalat hørtes kjempegodt ut! Hvorfor i all verden ødelegge med fiskeboller!? :klø: Oppskrift på sjokkiskake kan du godt få legge ut!! Jeg baker sjelden, men er veldig glad i å lage mat, så det er egentlig litt rart at jeg ikke baker! Nå må jeg jo snart begynne å stelle istand bursdagsselskap, og der må det jo være kake, så jeg burde kanskje begynne å øve... ← Ødelegge med fiskeboller? :klø: Vi "elsker" fiskeboller her i huset... Så moro at du er flink til å lage mat da... Er du en sånn som lager alt helt fra bunnen av? Jeg liker å lage mat jeg også - men her i huset er det mannen som kokklerer om vi skal kose oss skikkelig. Han er virkelig en god kokk... Skal legge ut sjokkiskake-oppskrift etter på, jeg... Du skrev at du ikke hadde noen sladris (ennå)! Jeg sladrer mer enn gjerne for deg jeg, om du har lyst på en sladris! ← Sender deg en PM, jeg... Endret 6. september 2006 av Cr@sh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 6. september 2006 Forfatter #2540 Del Skrevet 6. september 2006 (endret) Så ble det 2- 0 til Norge mot Moldova på Ullevaal! :hoppe: Endret 6. september 2006 av Cr@sh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå