Gå til innhold

Cr@sh & gutta!

Cr@sh

Anbefalte innlegg

Gratulerer med 4 års bryllupsdag

Håper dere får en aldeles strålende dag sammen. :)

Hvordan står det til med deg i dag da, vennen??

Håper du er mye bedre og at hodepinen har gitt sei for godt.

stor stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for hilsen i boka mi! :klem:

Må si jeg misunner deg litt som er kommet så langt i svangerskapet, men samtidig så er det greit å ha de 9 månedene å forberede seg på..

Gratulerer med bryllupsdag!!!! Og håper hodepinen gir seg snart!! Du får i deg nok vann/væske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La Traviata: :Hehe: Norvegia er toppers... :ler:

Furstina: Takk for gratulasjon! :bukke: Ja, det er slitsomt å gå i barnehagen det skal være helt sikkert og visst. Det er vel en overgang de skal gjennom før det blir helt slutt på sovinga. Lillegutten min sovnet her hjemme i dag også - helt utslitt da vi kom hjem... ;)

Murmelmy: Virvelvinden har nok dappet litt av i dag. Har fått ryddet ut resten på kjøkkent, men kjenner at jeg ikke har like mye energi i dag... Kanskje på tide og gear'e ned et lite hakk - formen er ikke helt hva jeg skulle ønske i dag... :roll: Ja, disse firbente har nok både godt og dårlig humør de som oss andre... Godt at Voffen har en så god mamma da... ;)

Skrållan: Takk for gratulasjon, vennen! :bukke: Dagen har vært bra! :Nikke:

IdaC: Ja, det er nok lurt å lytte til kroppens signaler... :Nikke: Men, ja... jeg er nok en av de som har fått litt futt og energi nå på slutten... Ikke fullt så energisk i dag har jeg kjent - men det går jo opp og ned... Takk for gratulasjon! :sjarmor:

Liljen: :bukke: Takk for gratulasjon! Dagen har vært fin. Formen er OK - men ikke helt hundre. Skriver mer om det under... :klem:

Fru Fomle: Koselig at du stikker innom! :) Det er rart med det å ha kommet så langt i svangerskapet - men så er det jo sin sjarm med alle delene av et svangerskap også da... ;) Det er liksom noe spesielt med begynnelsen også!

Grooo: Koselig å "se" deg, Grooo. Håper du koser deg masse med jenta di!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: I dag har vi altså 4 års bryllupsdag, mannen og jeg! :hjerte:

... og det ser jeg jo at dere har fått med dere alle sammen, av hilsnene! Søte dere er! Takker og bukker... :bukke:

Dagen i dag har vært preget av litt labrere form enn i går... :sjenert:

Jeg la meg tidlig i går, og sov ganske så godt hele natta. Var oppe to ganger for å gå på do, og merket da en liten murring i hode... Ikke no' digg... men fikk heldigvis sove igjen.

Prøvde å ringe jordmor i morges, men hun har ferie ut denne uka - så der var det ikke noe hjelp å få. Jeg orket rett og slett ikke sitte i kø for å snakke med noen på legekontoret (som sikkert ikke kunne hjelpe meg likevel... :roll: )... så nå venter jeg til jeg skal til legen på mandag. Regner ikke med at der noe farlig på ferde - men det er greit å få tatt det opp med noen som har peiling. Skal til gyn. på mandag, som sagt, og hun tar meg alltid alvorlig. Håper hun gjør det i forhold til streptokokkB-testinga også...

Følte meg nemlig litt uggen i morges, og hodet var en smule tungt - men ingen hodepine. Heldigvis.

Jeg reiste innover etter at jeg hadde levert Lillegutt i barnehagen. Fikk handlet bleier, poser til bleiebøtta og skaffet noen banankasser til å pakke ned kjøkkenet i. Var også innom Møbelringen for å se om jeg så noen mediamøbler i den sjangeren vi ønsker oss. Og jeg fant tre ulike modeller som kan være aktuelle for oss... :klappe: Må få med meg mannen for å titte... Men det skjer nok ikke før kjøkkenet er oppe og går... Men det tåler vi nok... ;)

Da jeg kom hjem, fikk jeg i meg litt mat. Hadde ikke lyst på noe - som vanlig - men lagde meg litt havregrynsgrøt, og spiste ca 1/3 av skålen... :roll: Ble så sigen og sliten at jeg endte opp på sofaen en times tid. Uten TV, uten radio eller noen annen form for forstyrrelser... DET var deilig det! Og det virket som kroppen virkelig satte pris på litt hvile...

Hadde litt mer energi etterpå, og fikk ryddet ut av resten av kjøkkenskapene. Så nå er ALLE tomme, og mannen er i gang med å montere de ned.

Ellers har broren min og kjæresten vært en minitur innom + mams og paps. Mams og paps hadde kjøpt et sånt herlig lite telt til Lillegutt med Ole Brumm på. Det var sååå herlig... og selvsagt måtte vi voksne også inni det lille teltet... Kan tro det så smart ut med et stykk Lillegutt og to stykk besteforeldre inni det pittelitte teltet... :hoho:

Nå sitter jeg og spiser svenske Gold Fish og koser meg med KG og EM i friidrett på TV'n. Mannen er i gang med nedmonteringen av kjøkkenet... Flinke mannnen min... :hjerter:

Har ikke blitt noe særlig feiring av bryllupsdagen i dag... og vi har ikke gitt hverandre noe. Mannen ville gjerne ha med noe hjem, blomster f.eks. Men jeg vil mye heller ha blomster når det ikke er så kaotiske forhold her hjemme (Les: Når kjøkkenet er ferdig!)... Så da har jeg heller noe å se fram til! :sjarmor:

Nå skal jeg på en liten runde, tror jeg....

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Epica: Takk for gratulasjoner... Kvelden ble bra den, etter at mannen la ned verktøyet og kom og koste litt med meg... :sjarmor:

La Traviata: Hodepinen er der, men har blitt bedre... Kommer og går litt, og jeg merker det når jeg har stressa litt - så jeg vet hva som gjelder; Slappe mere av! (Lettere sagt enn gjort...) Takk for bryllupsdagsgratulasjoner... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått bryllupsdag!

Så flinke dere er til å pusse opp kjøkkenet. :) Det blir nok superbra, skal du se! Vi pusset opp kjøkkenet før vi flyttet inn i leiligheten for snart tre år siden. Mannen ble så fornøyd at nå har han overtatt mye av kokkeleringen. :ler:

Ha ei fin helg, og slappe litt av nå. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg ser lillegutt og besteforeldre i det lille teltet :ler: Syns foreldrene dine høres litt ut som mine, er så opphengt i disse barnebarna, skjemmer dem bort og klarer ikke å hodle seg unna dem i mange dager nei. Men det er jo bare koselig det, vil heller ha sånne forledre enn motsatt :)

Det er nok kroppen din som sier ifra at nok er nok, nå må du hvile litt. regner med å få sånn reaksjon i morgen eller søndag jeg. Men da er jo det meste gjort så det gjør ingenting :ler:

Det blir hyggelig med blomster når kjøkkenet er ferdig. Og jeg syns absolutt ikke at en må kjøpe gaver til hverandre hvert år, syns det viktigste er å faktisk huske dagen, og kanskje mimre litt om selve bryllupsdagen :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sov skikkelig godt i natt! :sove: Deilig når natta er god... Våkner selvfølgelig enten når jeg må på do eller når jeg skal snu meg... men sovner heldigvis relativt fort igjen...

I natt sa det et skikkelig høyt KNEKK i bekkenet da jeg snudde meg... Skikkelig vemmelig lyd. Kommer sikkert fordi jeg har "stivnet" i leddene når jeg har ligget så lenge i en stilling... :roll:

Spiste toast med Lillegutt til frokost i dag. Smakte godt. Det virket som han også syntes det var allright - for han spiste nesten en hel (dvs. nesten to brødskiver)... Det er godt å vite at han har fått skikkelig tilførsel av energi nå poå morgenen. I sommer har han egentlig ikke vært så veldig gira på det med frokost - men det er i hvert fall greit å få i ham noe... :Nikke:

I barnehagen satt han seg helt på bakbena i dag... :roll: Barna var på vei ut da vi kom, og siden det har regna i natt, så er det vått i gresset og store vanndammer på tunet i barnehagen. Det betyr gummibukse og støvler... men det skulle Lillegutt IKKE ha på! :riste:

Han viste tydelig at han var misfornøyd med både meg og regntøyet ved å grine som bare det... Tror nok det hadde en god del med at han visste at jeg skulle gå også...

Det endte med at han ble sittende på den store plattingen foran inngangen og leke med biler sammen med en annen gutt. Strålende fornøyd for å slippe å ha på regnbukse... :ler:

Var helt greit at jeg skulle gå, faktisk. Fikk til og med nuss før han ble med en av "tantene" for å finne en lastebil... :hjerter: Den sinna søtnosen min... *sukk*

Da jeg satt med han på fanget og prøvde å prate ham til å ta på regnbuske, kom en av de nye barna med mamma'n sin ut... Hun virket skikkelig "overlegen" og kommenterte til og med at jeg kalte regnbuksa til barnet hennes for gummidress (jeg kom ikke på ordet regnbukse akkurat da... :sjenert: )... Det var sikkert ikke vondt ment, men jeg lar jo ALT som er det er mulig å gå innpå meg, nettopp gå innpå meg for tiden... :roll: Hun spurte også litt "hånlig" (min lesing av hennes holdning - sånn til hennes forsvar) om "han ikke ville ha på regntøy?" Var det så vanskelig å oppfatte da? :klø:

:ler2: Når jeg leser det jeg har skrevet nå... så er det jo JEG som virker skikkelig fæl da... :roll: Men jeg oppfattet henne og hennes måte å snakke til meg på nesten som fientlig... Alle pigger ute her, skjønner dere... ? :rodme: Det er nok bare meg... :sjenert: Men nå har jeg i hvert fall fått luftet meg her inne litt... Så får denne dama bare syntes at jeg er så fæl og teit som hun vil... :ler:

Ellers har jeg ingen planer for dagen, egentlig. Hadde jo tenkt meg på Ikea - men slo det fra meg i går, siden formen ikke har vært helt hundre de siste dagene....

Blir vel å brette og vaske litt tøy her hjemme, kanskje gå en tur (hvis jeg orker og gidder :sjenert: ) og plutselig er klokka så mye at jeg må hente Lillegutt... Må vel en tur i butikken før den tid. Er short på både brød, melk, juice, bananer og tørrmopp her i huset...

Skriver mer senere... :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for mange koselige hilsner som kom mens jeg skrev dagens første oppdatering... :blomst:

---------------------------------------------------------------------------------------

Hva er planene for dagen?  :klem:

Har ikke så store planer, gitt... Blir å gjøre litt småtteri her hjemme, også handle litt.. Ellers kose meg og slappe av tror jeg. Hadde jo tenkt på Ikeatur i dag - men slo det fra meg i går pga noe sviktende form... ;)

Så flinke dere er til å pusse opp kjøkkenet. :) Det blir nok superbra, skal du se! Vi pusset opp kjøkkenet før vi flyttet inn i leiligheten for snart tre år siden. Mannen ble så fornøyd at nå har han overtatt mye av kokkeleringen. :ler:

Ha ei fin helg, og slappe litt av nå. :klem:

Ja, kanskje det er det som blir resultatet her også - ennå mer kokkelering på mannen! :ler: Neida... det skal vel nesten godt gjøres... han er nemlig veldig aktiv på kjøkkenfronten allerede han mannen min... :kys_2:

Skal prøve å få slappet litt av i dag ja... Kjenner kroppen har godt av det! :sjarmor:

Syns jeg ser lillegutt og besteforeldre i det lille teltet  :ler: Syns foreldrene dine høres litt ut som mine, er så opphengt i disse barnebarna, skjemmer dem bort og klarer ikke å hodle seg unna dem i mange dager nei. Men det er jo bare koselig det, vil heller ha sånne forledre enn motsatt :)

Helt enig! Det kan da ikke være noe allright med foreldre/besteforeldre som "aldri" har tid til verken oss eller barnebarna... Sånn sett er vi i hvert fall veldig heldige... Typisk mamma å ringe og si "Åhhh... det er så lenge siden vi har sett Lillegutt nå - kan ikke vi få komme en tur 'a..." ...eller... "Kan ikke dere ta en tur bort og spise med oss i dag... vi savner dere!?!" (Også så vi dem gjerne forrige dagen eller noe... :ler: ) Herlig med sånne besteforeldre, ja! :sjarmor:

Det er nok kroppen din som sier ifra at nok er nok, nå må du hvile litt. regner med å få sånn reaksjon i morgen eller søndag jeg. Men da er jo det meste gjort så det gjør ingenting  :ler:

:ler2: Ja... når reaksjonen kommer er det jo liksom for sent.. ;) Men det er uansett godt å være litt effektiv og få gjort litt... Leste i boka di at du har vært særdeles effektiv i morgentimene... Vær forsiktig nå da, vennen...

Det blir hyggelig med blomster når kjøkkenet er ferdig. Og jeg syns absolutt ikke at en må kjøpe gaver til hverandre hvert år, syns det viktigste er å faktisk huske dagen, og kanskje mimre litt om selve bryllupsdagen :)

Enig med du! :Nikke: Det er ikke no' poeng å kjøpe noe til hverandre hvert år. Vi har ikke hatt det som vane - det var vel egentlig bare første året vi lagde et nummer ut av det... Blir kanskje litt feiring neste år, siden det da er 5 år! ;) Dessuten er det jo vel så koselig å få blomster helt overraskende og uten at det er noen spesiell merkedag... og det har mannen min heldigvis også skjønt... :kys_2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok bare hormonene som er i full gang tenker jeg  :ler:  Unnskyld at jeg ler, men det er bare så typisk oss hormonbomber  :klem:

:ler2: Ja, jeg veit... :rodme:

Man skal visst trå litt varsomt med oss gravide hormonbomber (velvalgt ord, Ida!) enkelte dager... :sjenert:

:ler: litt av meg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Håper formen blir bedre!  :kose:

Ja det er myyyyye mer romantisk å få blomster eller annet overraskende.. :hjerte:

God helg vennen!  :klem:

Takk for det! Og ja... overraskelser liker vi... :sjarmor:

GOD HELG til deg også!

----------------------------------------------------------------------------------------

Ikea-katalogen skal visst ha kommet!

Men jeg fikk ikke noe i posten i dag... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gummidress eller regntøy... whatever, hun forstod sikkert hva du mente uten å kommentere det. :)

Ny ikeakatalog?? Den har ikke vi heller fått :tristbla:

Kos deg på ikea, vennen.

stor stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallå hormonbomba! :ler:

neida, skal ikke si så mye jeg... Jeg hadde garantert reagert på samme måte, er litt av ei hormonbombe selv om dagen :sjenert:

Vi fikk ikke Ikea-katalogen i dag vi eller! Og jeg gikk ut og sjekket 2 ganger! Makan! Den har å komme imorgen, ellers blir jeg sinna! :ler2:

Ha en fin dag! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppa! Mannen og jeg var også enige om å ikke kjøpe noe til hverandre i år. Jeg klarte ikke å dy meg og kjøpte en barnesangbok - men det var jo noe vi likevel måtte ha da ingen av oss kan noen barnesanger...:roll:

Synes jeg ser deg bruse opp i barnehagen i dag :hoho:. Og kjenner meg veldig igjen. Lunta mi er ikke akkurat av de lengste om dagen :riste:. Det har mannen smertelig fått erfare.

Ble det noen boller på deg i dag? Uten kjøkken så er vel det en smule vanskelig...

God helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...