AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #1 Del Skrevet 16. mars 2023 Hei! Som dere ser i tittelen er spørsmålet enkelt og greit: hvor mye betaler dere i bompenger? Jeg fyller 18 i år, og planlegger kjøp av bil da det trengs i min hverdag grunnet mye reising. Grunnen til at jeg spør om akkurat bompenger er fordi jeg må jobbe ut et budsjett for å få alt til å gå rundt, da jeg også må finansiere bl.a. leilighet. Jeg har jo spurt litt hos folk jeg kjenner, og noen sier de har brukt rundt 1500kr bare til nå denne måneden, altså 1500kr på 16 dager. Er dette et realistisk tall? Betaler dere også så mye? Anonymkode: d0511...814 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #2 Del Skrevet 16. mars 2023 Hvor i Norge kjører du? Hvordan drivstoff bruker bilen din? Anonymkode: 058f5...1cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermann38 Skrevet 16. mars 2023 #3 Del Skrevet 16. mars 2023 Det spørs jo hvor du bor, jeg bruker kanskje 500 i året, men når jeg bodde i Trondheim brukte jeg ca 50kr dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #4 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Som dere ser i tittelen er spørsmålet enkelt og greit: hvor mye betaler dere i bompenger? Jeg fyller 18 i år, og planlegger kjøp av bil da det trengs i min hverdag grunnet mye reising. Grunnen til at jeg spør om akkurat bompenger er fordi jeg må jobbe ut et budsjett for å få alt til å gå rundt, da jeg også må finansiere bl.a. leilighet. Jeg har jo spurt litt hos folk jeg kjenner, og noen sier de har brukt rundt 1500kr bare til nå denne måneden, altså 1500kr på 16 dager. Er dette et realistisk tall? Betaler dere også så mye? Anonymkode: d0511...814 Du kan sjekke det på bompengekalkulator, søk det opp på nett. Jeg bruker ca 500kr måneden i bompenger. Anonymkode: 4f04a...3fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #5 Del Skrevet 16. mars 2023 Det er på en måte et "hvor langt er et tau spørsmål". Om jeg måtte gjennom bomringen til jobb hver dag til en viss tid ville det kostet meg 1024 i måneden med avtale. Så vet jeg noen må gjennom både til og fra jobb, da er det jo 2048 i måneden. Om man i tillegg tar noen turer privat så blir det jo raskt noen hundrelapper ekstra. (Og enkelte av de som har 2-3 barn med fritidsaktiviteter ligger nå på opp mot 5000 i måneden) Og likevel betaler jeg ca bare 109 i måneden da jeg ikke må gjennom bomringen til jobb. Og kan ukeshandle (utenfor bomringen) utenom rushtid. Anonymkode: 2d08a...f4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #6 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! Som dere ser i tittelen er spørsmålet enkelt og greit: hvor mye betaler dere i bompenger? Jeg fyller 18 i år, og planlegger kjøp av bil da det trengs i min hverdag grunnet mye reising. Grunnen til at jeg spør om akkurat bompenger er fordi jeg må jobbe ut et budsjett for å få alt til å gå rundt, da jeg også må finansiere bl.a. leilighet. Jeg har jo spurt litt hos folk jeg kjenner, og noen sier de har brukt rundt 1500kr bare til nå denne måneden, altså 1500kr på 16 dager. Er dette et realistisk tall? Betaler dere også så mye? Anonymkode: d0511...814 Hva vi bruker er vel ganske irrelevant for din situasjon. Bruk bompengekalkulator og finn ut hvor mye du kommer til å bruke med ditt kjøremønster. Anonymkode: 6efd0...e29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #7 Del Skrevet 16. mars 2023 Spørs jo hvilken bil du tenker å kjøre. Elbil har vel rimeligere passeringer. Husk å skaff deg en autopassavtale iallefall. Jeg er ikke avhengig av bom for å komme meg på jobb, bruker derfor rundt 3-400 kr I mnd I bompenger. Har diselbil 😁 Anonymkode: ae0a9...95b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einus Skrevet 16. mars 2023 #8 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! Som dere ser i tittelen er spørsmålet enkelt og greit: hvor mye betaler dere i bompenger? Jeg fyller 18 i år, og planlegger kjøp av bil da det trengs i min hverdag grunnet mye reising. Grunnen til at jeg spør om akkurat bompenger er fordi jeg må jobbe ut et budsjett for å få alt til å gå rundt, da jeg også må finansiere bl.a. leilighet. Jeg har jo spurt litt hos folk jeg kjenner, og noen sier de har brukt rundt 1500kr bare til nå denne måneden, altså 1500kr på 16 dager. Er dette et realistisk tall? Betaler dere også så mye? Anonymkode: d0511...814 Kanskje skrive hvor du bor i landet! Veldig viktig vedrørende dette spørsmålet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 16. mars 2023 #9 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er på en måte et "hvor langt er et tau spørsmål". Om jeg måtte gjennom bomringen til jobb hver dag til en viss tid ville det kostet meg 1024 i måneden med avtale. Så vet jeg noen må gjennom både til og fra jobb, da er det jo 2048 i måneden. Om man i tillegg tar noen turer privat så blir det jo raskt noen hundrelapper ekstra. (Og enkelte av de som har 2-3 barn med fritidsaktiviteter ligger nå på opp mot 5000 i måneden) Og likevel betaler jeg ca bare 109 i måneden da jeg ikke må gjennom bomringen til jobb. Og kan ukeshandle (utenfor bomringen) utenom rushtid. Anonymkode: 2d08a...f4c Spørsmålet er vel heller "hvor langt er DITT tau?" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #10 Del Skrevet 16. mars 2023 Traktor skrev (1 minutt siden): Spørsmålet er vel heller "hvor langt er DITT tau?" Og mitt svar er fra 100 til 5000. Så jeg svarte på det og Anonymkode: 2d08a...f4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 16. mars 2023 #11 Del Skrevet 16. mars 2023 0.00,- inntil videre Tønsberg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå