Gå til innhold

Besøk hvor man MÅ ha senere planer/klokkeslett for at de skal dra


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man skulle nesten tro at jeg er en person som driver med hinting eller er vag. Men nei det er jeg ikke. Likevel klarer jeg gang på gang å involvere meg med mennesker som ikke klarer å dra når jeg sier det er på tide å dra. 

Jeg elsker å ha besøk, liker å varte opp og ha noen å lage middag til, lage en kake eller annet godt. Og jeg har muligens et hjem hvor folk føler seg veldig hjemme? 🤷🏼‍♀️

Men sånn som nå har jeg et vennepar, pluss ei singel venninne som ikke klarer å komme seg ut av huset mitt før jeg omtrent begynner å ta på meg sko og jakke selv og faker at jeg må avgårde. Eller at nå skal jeg sove så nå får de komme seg avgårde. 

Nei, de begynner å prate om en hendelse som skjedde de tidligere på dagen, eller noe som skjedde på jobben, eller noe de så på nyhetene. 

Flere ganger har jeg fysisk måtte dra de opp av sofaen og omtrent skyve de ut. "Aaaah jeg er så trøtt orker ikke reise meg" osv

Herregud hva feiler det sånne folk?? En gang måtte jeg gå med venninna mi halveis ned til byen og fake et ærend for å bli kvitt henne, før jeg tok en usving hjemover igjen

Anonymkode: 55082...f24

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd å si dette til dem i en annen setting enn når de skal gå? Hva sier de når du er dønn ærlig? Det er frekt det de holder på med. 

Anonymkode: 423ed...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne jeg har sluttet å invitere hjem av samme årsak. Jeg må nesten regelrett kaste henne ut hver eneste gang.  Det er forferdelig slitsomt og jeg føler meg som en dritt hver gang jeg virkelig må insistere på at hun må dra. Det er egentlig veldig trist for jeg trives veldig godt i hennes selskap, men når klokken nok en gang har blitt 02:00 og jeg skal stå opp 07:00 så blir det veldig frustrerende.

Nå møter jeg henne på cafe eller lignende.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er vel egentlig folk som deg, som ikke klarer å si fra nå kvelden er over. Hinting er noe dritt, bare si at det var så koselig med besøk, men nå må dere dra hjem fordi xyz. 

Anonymkode: 7a4b3...137

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, dette hørtes slitsomt ut. Tror du må slutte å invitere slike mennesker hjem til deg, og heller møte de ute. Eventuelt hos dem, slik at DU kan gå når DU føler det. Og så får du heller invitere andre som kjenner sin besøkelsestid bedre på besøk. 

Jeg for min del har en 2 timers-kvote ovenfor meg selv når det kommer til middag eller kaffeslabberas. Rundt 2 timer er jeg ganske moden for å dra uansett. Men noenganger holder det med 1 time. Det er bedre å komme oftere for korte visitter enn sjeldent på lange visitter. 

Er det vin eller spillekvelder o.l., så blir det noe annet.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommunikasjon går begge veier. Jeg hater dette norske i at man må hinte, og så forstå, og automatisk være tankelesere. 

Du trenger ikke en unnskyldning, bare reis deg, start å rydde bordet, og si "du, dette har vært hyggelig, det må vi gjenta snart".  Eller "oi, jeg ser klokka nærmer seg 7, det er jo timesruter på bussen her, vet du". 

Ved sene kvelder/helg lar vi det ofte dabbe ut ved å ikke hente mer vin, da bestiller de fleste taxi ganske raskt. 

Anonymkode: 448a7...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det verste er vel egentlig folk som deg, som ikke klarer å si fra nå kvelden er over. Hinting er noe dritt, bare si at det var så koselig med besøk, men nå må dere dra hjem fordi xyz. 

Anonymkode: 7a4b3...137

Hvis du leser ordentlig så ser du jeg skriver at jeg ikke driver med hinting. Jeg har ingen problem med å si at nå skal jeg legge meg så da må dere nesten gå. Men så blir det pratet litt mer og jeg må bli som en annen her skriver, en dritt, for å få de ut. 

Jeg får nok ta til meg tipset om å møte disse andre steder enn hjemme hos meg. Det er vel beste løsning. Men synd siden jeg som sagt er glad i besøk

Anonymkode: 55082...f24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du leser ordentlig så ser du jeg skriver at jeg ikke driver med hinting. Jeg har ingen problem med å si at nå skal jeg legge meg så da må dere nesten gå. Men så blir det pratet litt mer og jeg må bli som en annen her skriver, en dritt, for å få de ut. 

Jeg får nok ta til meg tipset om å møte disse andre steder enn hjemme hos meg. Det er vel beste løsning. Men synd siden jeg som sagt er glad i besøk

Anonymkode: 55082...f24

Sånn har jeg det med tlf samtaler😬må begynne ca en halv time før jeg vet jeg må avslutte(kan være alt fra en tannlegetime, jobb-jeg jobber ettermuddag/kveld, til at jeg bare er mettet). Aner ikke hva mer som kan gjøres, da jeg også gir direkte beskjed»nå MÅ vi legge på, den tannlegetimen koster meg 1000kr uansett om jeg er der eller ikke»😭

Anonymkode: 92923...961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Man skulle nesten tro at jeg er en person som driver med hinting eller er vag. Men nei det er jeg ikke. Likevel klarer jeg gang på gang å involvere meg med mennesker som ikke klarer å dra når jeg sier det er på tide å dra. 

Jeg elsker å ha besøk, liker å varte opp og ha noen å lage middag til, lage en kake eller annet godt. Og jeg har muligens et hjem hvor folk føler seg veldig hjemme? 🤷🏼‍♀️

Men sånn som nå har jeg et vennepar, pluss ei singel venninne som ikke klarer å komme seg ut av huset mitt før jeg omtrent begynner å ta på meg sko og jakke selv og faker at jeg må avgårde. Eller at nå skal jeg sove så nå får de komme seg avgårde. 

Nei, de begynner å prate om en hendelse som skjedde de tidligere på dagen, eller noe som skjedde på jobben, eller noe de så på nyhetene. 

Flere ganger har jeg fysisk måtte dra de opp av sofaen og omtrent skyve de ut. "Aaaah jeg er så trøtt orker ikke reise meg" osv

Herregud hva feiler det sånne folk?? En gang måtte jeg gå med venninna mi halveis ned til byen og fake et ærend for å bli kvitt henne, før jeg tok en usving hjemover igjen

Anonymkode: 55082...f24

Ja, noe feiler sånne folk.

Når du opplever 1 (en) gang at noen gjør sånn, er det bare 1 (en) ting du kan gjøre.

Aldri invitere dem hjem igjen.

Hvis du mot bedre vitende skulle de invitere seg selv og bare dukke opp, ikke åpne. Eventuelt hvis du åpner, sier du ''Det passer ikke med besøk nå. Vi ses en annen gang.'' og så lukker du døra igjen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det verste er vel egentlig folk som deg, som ikke klarer å si fra nå kvelden er over. Hinting er noe dritt, bare si at det var så koselig med besøk, men nå må dere dra hjem fordi xyz. 

Anonymkode: 7a4b3...137

Jeg har fysisk stått klar i pysjen og sagt: «Nå må du gå for nå går jeg og legger meg, jeg er stuptrøtt og skal stå opp om 5 timer». Besøket har blitt sittende 🤷‍♀️

Ved en anledning skulle jeg på jobb. Bilen sto på tomgang på utsiden (litt for å markere at jeg mener det faktisk) og jeg sto klar i arbeidstøy og personen skulle fremdeles fortelle videre om turen til Thailand 🤷‍♀️

Kan man hinte kraftigere? Hva gjenstår? Sparke personen fysisk ut?

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (2 timer siden):

Jeg har fysisk stått klar i pysjen og sagt: «Nå må du gå for nå går jeg og legger meg, jeg er stuptrøtt og skal stå opp om 5 timer». Besøket har blitt sittende 🤷‍♀️

Ved en anledning skulle jeg på jobb. Bilen sto på tomgang på utsiden (litt for å markere at jeg mener det faktisk) og jeg sto klar i arbeidstøy og personen skulle fremdeles fortelle videre om turen til Thailand 🤷‍♀️

Kan man hinte kraftigere? Hva gjenstår? Sparke personen fysisk ut?

Har du prøvd å si:

Hvis du er her om 10 sekunder, ringer jeg politiet.

Og så begynner du faktisk å ringe politiet mens du sier det og sier du har en inntrenger i huset som nekter å gå.

Hva med å ikke invitere disse menneskene hjem hos seg?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (3 timer siden):

Har du prøvd å si:

Hvis du er her om 10 sekunder, ringer jeg politiet.

Og så begynner du faktisk å ringe politiet mens du sier det og sier du har en inntrenger i huset som nekter å gå.

Hva med å ikke invitere disse menneskene hjem hos seg?

 

Nei den versjonen har jeg ikke testet enda 😅 Hun har stort sett reist når jeg virkelig har insistert, men det er slitsomt at det lissom alltid skal gå så langt. Spesielt med en person man egentlig liker å tilbringe tid sammen med!

Skrev det i forrige innlegget mitt, jeg har pga dette sluttet å invitere personen hjem. Nå møtes vi heller ute på tur eller på cafe eller lignende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...