Gå til innhold

Omgås eksen etter brudd

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Useless said:

At begge foreldrene er med barna på kino en og annen gang regner ikke jeg som filmkveld, det er kino. En filmkveld da setter man seg gjerne ned i stua til en av foreldrene og koser seg med snack og film, og det blir noe annet om man har nye partnere.

HI snakker om middag og film. 

Jeg kan ikke med all min godvilje fatte hvordan en tur på kino er avgjørende for samarbeidet. 

Anonymkode: 0ad80...e1e

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Useless skrev (34 minutter siden):

At begge foreldrene er med barna på kino en og annen gang regner ikke jeg som filmkveld, det er kino. En filmkveld da setter man seg gjerne ned i stua til en av foreldrene og koser seg med snack og film, og det blir noe annet om man har nye partnere.

Ingen har snakka om kino her. Og må dere gjøre aktiviteter som kino for å vise barna at dere har et godt samarbeid? 

Anonymkode: dd6f7...8fd

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke funnet meg i det. `Date night` er greit om dere er single, men hører ikke hjemme når man har fått nye forhold.

La fortid være fortid

Anonymkode: 09b72...dd1

Skrevet

Noen needy foreldre sloss om å være mest mulig med barna, fordi det er «til barnas beste» det resulterer i felles samvær med barna. Fordi det er tilsynelatende koselig, og ikke mist viktig «for barna»

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.3.2023 den 12.29):

Separerte oss for under 1 år siden. Ingen dramatikk, vi hadde vokst fra hverandre for mange år siden. Har to barn sammen, og møtes innimellom for å se film og spise middag sammen med barna, samt beskjeder/komme innom å hente unger og ting.

Jeg har ny kjæreste og han reagerer på dette, han syns ikke det er greit med date-night som han kaller det. Jeg er 100% ferdig med eksen romantisk sett, og det har jeg vært i mange år, men vi har tross alt levd sammen i lang tid og kjenner hverandre svært godt. Jeg setter pris på et godt samarbeid rundt ungene, og jeg bryr meg om hvordan eksen har det. Han har svært lite nettverk og jeg har vært en viktig støtte for han gjennom alle år. Jeg ønsker ikke å slutte med dette... Hans psykiske helse er viktig for ungene våre også. Eksen har aldri gott noen signaler om at han vil ha meg tilbake. Og vi hadde ikke rørt hverandre fysisk på flere år. Sexen fungerte ALDRI. Nye kjæresten vet alt dette, og han har selv en ekskone som han ikke vil tilbake til. Men de har et dårligere samarbeid enn oss. 

Hva tenker dere om dette?

Er snakk om film og middag kanskje annenhver mnd. Og selvsagt med ungene. 

Anonymkode: fcea3...16f

Supert fortsett sånn! Viktig invistering i egne barn det her i et langsiktig perspektiv. Ny kjæreste høres ut som en umoden usikker svekling 

Anonymkode: 6bc45...d41

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Supert fortsett sånn! Viktig invistering i egne barn det her i et langsiktig perspektiv. Ny kjæreste høres ut som en umoden usikker svekling 

Enig i dette. Jeg fatter ikke hvordan noen kan gå inn i livet til noen med barn, og ha den frekkheten at de vil redefinere måten andre samhandler med barna sine på. Eller ødelegge relasjoner som fungerer fint. Det er i alle fall ikke noe tegn på omtanke eller kjærlighet å være sjalu, og ville kontrollere samvær med egne barn og fellesopplevelser med begge foreldrene.
Vi har vært skilt i mer enn ti år, og har store barn, men har fortsatt felleskvelder. Det blir neppe mer enn et par timer i måneden, men opplever det som nyttig å ha god tid sammen. Vi planlegger samvær og logistikk, økonomi og andre ting vi må være enige om. Samtidig som vi har det hyggelig.
Det er godt foreldreskap å vise at man kan være venner som foreldre, selv om man ikke lenger er kjærester.

Endret av Andro
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det absolutt ikke er noe romantisk med dette så ser jeg ingen problem i å inkludere den nye kjæresten i denne aktiviteten.

Jeg ser du nevner at din ex ikke ønsker å fortsette med dette om din nye partner blir en del av det, så da tenker jeg det er noe mer som ligger bak det enn at dette kun er for barna. Hvis det kun er for barna så burde din ex kjæreste greie se forbi det at din nye kjæreste også er med på dette, og heller tenke så bra at du har funnet deg en som er villig til å inkludere seg såpass.

Hadde nok hatt en litt uggen magefølelse rundt dette hadde jeg vært din nye partner.

Anonymkode: 5a772...265

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...