Gå til innhold

Omgås eksen etter brudd

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kutt ut slikt med eksen, eller la den nye få slippe. 

Dette ender bare opp med å bli slitsomt og ødeleggende for dere begge og barna.

Anonymkode: b8fa9...901

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker du bør sette barna først her.  Dere har et "drømmebrudd", kjempefint for barna å kunne dele litt fellestid med begge foreldrene.

Har forsøkt å få til det samme selv m, men den andre parten er ikke like samarbeidsvillig.  Jeg hadde satt det høyere enn en ny partner.

Anonymkode: d629f...87a

• Liker 1
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Separerte oss for under 1 år siden. Ingen dramatikk, vi hadde vokst fra hverandre for mange år siden. Har to barn sammen, og møtes innimellom for å se film og spise middag sammen med barna, samt beskjeder/komme innom å hente unger og ting.

Jeg har ny kjæreste og han reagerer på dette, han syns ikke det er greit med date-night som han kaller det. Jeg er 100% ferdig med eksen romantisk sett, og det har jeg vært i mange år, men vi har tross alt levd sammen i lang tid og kjenner hverandre svært godt. Jeg setter pris på et godt samarbeid rundt ungene, og jeg bryr meg om hvordan eksen har det. Han har svært lite nettverk og jeg har vært en viktig støtte for han gjennom alle år. Jeg ønsker ikke å slutte med dette... Hans psykiske helse er viktig for ungene våre også. Eksen har aldri gott noen signaler om at han vil ha meg tilbake. Og vi hadde ikke rørt hverandre fysisk på flere år. Sexen fungerte ALDRI. Nye kjæresten vet alt dette, og han har selv en ekskone som han ikke vil tilbake til. Men de har et dårligere samarbeid enn oss. 

Hva tenker dere om dette?

Er snakk om film og middag kanskje annenhver mnd. Og selvsagt med ungene. 

Anonymkode: fcea3...16f

Dette må han bare finne seg i!🤔 Guttungen mins største ønske er å gjøre slike ting sammen med oss begge selv i vi er separert og da bør dette gå fint for nye partnere. Samme med normalt samarbeid mellom foreldrene til barnet/barna. 

Må nesten strekke meg så langt å kalle han for tulling💩. Når jeg finner eller hvis jeg får en ny partner så vil denne aldri komme foran barnet mitt og samarbeidet med barnet mor.😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Useless skrev (10 timer siden):

Dette må han bare finne seg i!🤔 Guttungen mins største ønske er å gjøre slike ting sammen med oss begge selv i vi er separert og da bør dette gå fint for nye partnere. Samme med normalt samarbeid mellom foreldrene til barnet/barna. 

Må nesten strekke meg så langt å kalle han for tulling💩. Når jeg finner eller hvis jeg får en ny partner så vil denne aldri komme foran barnet mitt og samarbeidet med barnet mor.😊

Det sier du frem til du treffer ei ny og forelsker deg hodestups. 
Tviler veldig på at du dumper forelskelsen pga samarbeide med barnets mor. 
Hva om barnets mor forelsker seg og kutter ut datingen med deg? Hva gjør du da. 
Jeg tenker at du ikke er helt over ditt barns mor, rett og slett. 

Anonymkode: 8f88b...cf7

• Nyttig 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Det sier du frem til du treffer ei ny og forelsker deg hodestups. 
Tviler veldig på at du dumper forelskelsen pga samarbeide med barnets mor. 
Hva om barnets mor forelsker seg og kutter ut datingen med deg? Hva gjør du da. 
Jeg tenker at du ikke er helt over ditt barns mor, rett og slett. 

Anonymkode: 8f88b...cf7

Ehh🙄, kutter ut "datingen" med meg, her er det prat om å gjøre småting sammen med guttungen etter hans ønske, som en tur på kino. Familieselskap som bursdag osv. Er ikke prat om dating med eks, men å gjøre noen småting sammen for å glede felles barn!

At du hadde vært villig til å "ofre" dine barn for en ny forelskelse sier mer om deg, Jeg hadde ikke gjort det, og jeg er rimelig sikker på at eksen hadde bekreftet dette om mine personlighetstrekk. Jeg er ikke den typen mann, jeg har mine feil ja, men ikke når det gjelder dette. En ny forelskelse ville aldri kommet i mellom og tatt plassen fra min relasjon til min sønn og samarbeidet med eks om vår sønn, det skjer bare ikke!

Hvis barnets mor kutter samarbeidet mellom oss fordi hun forelsker seg i en annen og går på akkord med barnets ønsker er det ikke noe jeg kan få gjort med det, annet en at hun måtte ha forklart dette for han selv. Hva eksen gjør har jeg ikke påvirkning på, hva jeg velger/ønsker å gjøre har jeg derimot kontroll over.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er viktig for barna å vise at dere nå er to husholdninger. Filmkveld går an å ha begge steder uten at den andre foreldren er der.

Hvordan tenker du barna kommer til å ta det når det kommer ny kjæreste inn og samtidig slutter disse familie-datene? De kommer til å hate mannen som ødela familien deres.

Anonymkode: 63f78...b25

• Nyttig 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er viktig for barna å vise at dere nå er to husholdninger. Filmkveld går an å ha begge steder uten at den andre foreldren er der.

Hvordan tenker du barna kommer til å ta det når det kommer ny kjæreste inn og samtidig slutter disse familie-datene? De kommer til å hate mannen som ødela familien deres.

Dere refererer hele tiden til "date" 🙄, det å se en film sammen en skjelden gang sammen med barna er ikke en date! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke sjalu, men jeg hadde nok syntes det var problematisk.

Greit å gjøre sånn når begge er single, men når det kommer nye partnere inn i bildet som ikke «får være med»… Ville lagt hele film og middagsopplegget på is, inntil evt ny kjæreste har truffet barna og også kan være med. 

En annen ting er om slike kvelder gir barna falske forhåpninger om at mamma og pappa skal bli kjærester igjen? 

Anonymkode: ab9dd...fef

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Useless skrev (6 minutter siden):

Dere refererer hele tiden til "date" 🙄, det å se en film sammen en skjelden gang sammen med barna er ikke en date! 

Det foreldrene gjør er å romantisere og late som at de er en familie, når de egentlig er to separate familier blitt.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Greit å gjøre sånn når begge er single, men når det kommer nye partnere inn i bildet som ikke «får være med»… Ville lagt hele film og middagsopplegget på is, inntil evt ny kjæreste har truffet barna og også kan være med. 

En annen ting er om slike kvelder gir barna falske forhåpninger om at mamma og pappa skal bli kjærester igjen? 

Selvfølgelig må det være en omstilling og en gradvis presentasjon av ny partner/partnere og at disse gradvis blir med.Det er mange ekspar som gjør ting sammen med sine nye partnere for barnas skyld og faktisk blir gode venner alle 4 eller alle 3. Det er også en forskjell på middag/film hjemme hos ene forelderen og en kinotur på 1.5 timer og kanskje å ta en pizza eller burger sammen hvis barna ønsker dette. 

Man må selvfølgelig gjøre barna inneforstått med at dette ikke er grunnlag for at mor og far skal bli sammen igjen, og da må man også se på alder til barnet/barna.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det foreldrene gjør er å romantisere og late som at de er en familie, når de egentlig er to separate familier blitt.

Uansett hvordan dere vrir og vender på det så er begge foreldrene barnas familie! Har ingenting med å romantisere, man gjør det for barnas skyld. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Trenger ikke å ha samvær med hverandre for å samarbeide. Bør klare det uten, på tlf og mld. 

Anonymkode: dd6f7...8fd

Er nok av de som elsker å fremstå som så utrolig gode foreldre for barna sine. Vise hele verden at vi er gode venner til tross for brudd. Samtidig sitter det små barn og observerer foreldrene sine hver gang de møtes alle sammen og barna sitter med ett håp om at foreldrene blir sammen igjen.

Dette er så tullete at jeg får ikke sagt det.

Anonymkode: f0a4e...ca4

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Useless said:

Uansett hvordan dere vrir og vender på det så er begge foreldrene barnas familie! Har ingenting med å romantisere, man gjør det for barnas skyld. 

Å romantisere skilsmissen er ikke nødvendigvis det beste for barna. Så dumt å gjøre det om det kun er for barnas skyld. 

Det kan gi barna (falske) forhåpninger om at mor og far blir sammen igjen. Det kan også gjøre det vanskeligere for barna å skille mellom de to nye husholdningene. 

Hvorfor påføre seg selv, barna og ny partner dette stresset bare for å kunne påstå man gjør noe for barna? 

Anonymkode: 0ad80...e1e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sett på det som en stor styrke om jeg traff en skilt kvinne som hadde et så godt og ukomplisert forhold til barn og barnefar. Hadde det bare vært en eks inne i bilde så hadde det kanskje vært litt rart. Men her er det jo snakk om barn og en mann du har valgt å få barn med. Han kommer forhåpentligvis til å være en del av livet ditt lenge slik at dere sammen kan være foreldre for barna. Jeg syns dette er helt topp.

Jeg hadde kviet meg mye mer for å gå inn i et forhold med en kvinne som hadde et anstrengt forhold til faren til hennes barn. Jeg tror det gir mye større risiko for ubehagelige situasjoner i hverdagen enn at dere ser film og spiser middag innimellom.

Anonymkode: 5b372...74a

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er nok av de som elsker å fremstå som så utrolig gode foreldre for barna sine. Vise hele verden at vi er gode venner til tross for brudd. Samtidig sitter det små barn og observerer foreldrene sine hver gang de møtes alle sammen og barna sitter med ett håp om at foreldrene blir sammen igjen.

Dette er så tullete at jeg får ikke sagt det.

Anonymkode: f0a4e...ca4

Mange foreldre er gode venner etter brudd og mange er ikke det. Er man gode venner så er ikke det et problem dersom barna er inneforstått med realitetene. Du lærer også barna at man kan fortsette å være venner etter et brudd som de kan ta med seg videre til de blir voksen. Jeg kan love deg at barn oppdager hvis mor og far et bitre uvenner og ikke kommuniserer hyggelig mellom hverandre om barna, og det er verre for dem. De føler da at de må være meglere mellom foreldrene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Useless skrev (12 timer siden):

Menn som deg vil ingen ha allikevel. Du har laget regel for det evt nye forholdet på forhand, som hun nye skal tilpasse seg. 🚩🚩🚩

• Nyttig 2
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Menn som deg vil ingen ha allikevel. Du har laget regel for det evt nye forholdet på forhand, som hun nye skal tilpasse seg. 🚩🚩🚩

Du kan sette opp så mange røde flagg du ønsker! Innlegget dit sier mer om deg en meg!

At du er villig til å ofre samarbeidet ditt mellom eks om felles barn sier alt om deg og det røde flagget burde være gigantisk. Jeg hadde heller valg å være alene frem til barnet blir voksen enn å ofre han og samarbeidet mellom eksen og meg til barnets beste.

Og ja, det er en regel som er laget på forhånd. Og ettersom jeg har forstått så ser kvinner mere ned på menn som ikke hadde valgt den løsningen/regelen jeg har valgt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Useless skrev (25 minutter siden):

Du kan sette opp så mange røde flagg du ønsker! Innlegget dit sier mer om deg en meg!

At du er villig til å ofre samarbeidet ditt mellom eks om felles barn sier alt om deg og det røde flagget burde være gigantisk. Jeg hadde heller valg å være alene frem til barnet blir voksen enn å ofre han og samarbeidet mellom eksen og meg til barnets beste.

Og ja, det er en regel som er laget på forhånd. Og ettersom jeg har forstått så ser kvinner mere ned på menn som ikke hadde valgt den løsningen/regelen jeg har valgt. 

Jeg ofrer ikke samarbeidet. Jeg hadde ofret SAMVÆRET med x. Det burde alle normale gjort. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Useless said:

Samarbeid ≠ filmkveld. 

Samarbeid er tipp topp. Ville aldri datet en mann som ikke samarbeider med eksen. 

Men en som tror at samarbeid betyr filmkvelder og illusjoner om at de er et lykkelig par? Ingen sjans. 

Anonymkode: 0ad80...e1e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Men en som tror at samarbeid betyr filmkvelder og illusjoner om at de er et lykkelig par? Ingen sjans

At begge foreldrene er med barna på kino en og annen gang regner ikke jeg som filmkveld, det er kino. En filmkveld da setter man seg gjerne ned i stua til en av foreldrene og koser seg med snack og film, og det blir noe annet om man har nye partnere.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...