AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #21 Skrevet 11. mars 2023 Kanskje han er utro og prøver å rettferdiggjøre det med å rakke ned på deg? Uansett helt jævlig å mobbe sin kone på den måten. Anonymkode: 1855c...52b 11 6
I Grosny Skrevet 11. mars 2023 #22 Skrevet 11. mars 2023 (endret) Her er det noe som ikke stemmer. Du bør sende han til legen og sjekke om det er hjernesvulst. Kan det være at han har fått i seg tvilsom narkotika? Eller bivirkninger av medisinering? Du bør også vurdere om han må kastes ut. Dere har barn, og derfor påhviler det deg ekstra ansvar for å holde deg fysisk og psykisk oppegående. Det kan være nødvendig å skilles for å ta vare på deg selv. Endret 11. mars 2023 av I Grosny 10 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #23 Skrevet 11. mars 2023 Mannen min mente jeg burde gå i sjokkrosa miniskjørt. For det syntes han var fint. Han va4 en skjelden gang med på en kles butikk. Jeg dro på meg åletrangt rosa skjørt og overdel. Og lurte på om han syntes jeg var vakker. For å si det dånn, jeg har hatt to fødsler, så den flate magen jeg hadde når vi ble sammen bar borte for lengt. Dessuten var ikke akkurat miniskjørt noe jeg hadde i garderoben min da vi ble sammen heller, ei noe rosa. Kan kommer også med kommentarer om at jeg minner om Olga, bestemoren hans, når det er antydning til en blomst på noe som helst. Jeg ser jo forbasket bra ut de gangene jeg kjøper noe sånt. Så jeg bare kjører hardt tilbake. Feks når han kommenterer noe om min kropp og utseende sånn, så spør jeg når Jan skal kjøpe seg en ny bukse, da han bare har gubbete bukser. Eller bare sier at jeg syntes jeg er flott og deilig. Feks i ditt tilfelle ville jeg sagt jeg digger nesa mi jeg , er den eneste nesa jeg har faktisk, den er unik og den er meg. Evnt bare spør jeg, hva er du egentlig sur for nå, for det er ingenting galt med håret mitt, da håret mitt er ganske akkurat nå. Men jeg mistenker han er litt redd jeg skal tiltrekke meg oppmerksomhet fra andre. For når jeg faser ut som et trill, hører jeg ingenting. Mest kun når jeg har fiffet meg litt ekstra opp. Anonymkode: 60c67...09b 2 1
CrazyCatLady2500 Skrevet 11. mars 2023 #24 Skrevet 11. mars 2023 Ta ham med til legen og be ham gjenta disse tingene foran legen. 6
Ulven Skrevet 11. mars 2023 #25 Skrevet 11. mars 2023 Det ligger noe bak disse meningene. Hvis man skal ta det mest opplagte er det at han er ferdig med ekteskapet og sier slikt for å få frem en reaksjon hvor du initierer til brudd. Så slipper han å være den som splitter opp familien. Så har man selvfølgelig muligheten for at han er rammet av hjernesvulst el, men da ville du trolig ha sett andre forandringer også. 6
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #26 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Mannen min mente jeg burde gå i sjokkrosa miniskjørt. For det syntes han var fint. Han va4 en skjelden gang med på en kles butikk. Jeg dro på meg åletrangt rosa skjørt og overdel. Og lurte på om han syntes jeg var vakker. For å si det dånn, jeg har hatt to fødsler, så den flate magen jeg hadde når vi ble sammen bar borte for lengt. Dessuten var ikke akkurat miniskjørt noe jeg hadde i garderoben min da vi ble sammen heller, ei noe rosa. Kan kommer også med kommentarer om at jeg minner om Olga, bestemoren hans, når det er antydning til en blomst på noe som helst. Jeg ser jo forbasket bra ut de gangene jeg kjøper noe sånt. Så jeg bare kjører hardt tilbake. Feks når han kommenterer noe om min kropp og utseende sånn, så spør jeg når Jan skal kjøpe seg en ny bukse, da han bare har gubbete bukser. Eller bare sier at jeg syntes jeg er flott og deilig. Feks i ditt tilfelle ville jeg sagt jeg digger nesa mi jeg , er den eneste nesa jeg har faktisk, den er unik og den er meg. Evnt bare spør jeg, hva er du egentlig sur for nå, for det er ingenting galt med håret mitt, da håret mitt er ganske akkurat nå. Men jeg mistenker han er litt redd jeg skal tiltrekke meg oppmerksomhet fra andre. For når jeg faser ut som et trill, hører jeg ingenting. Mest kun når jeg har fiffet meg litt ekstra opp. Anonymkode: 60c67...09b Denne tråden handler ikke om deg, oppmerksomhetssyk much? 😂 Anonymkode: 9bf47...64f 15
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #27 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg er så fryktelig lei meg og har fått en slags hat for kroppen som jeg tidligere ikke har hatt. Bortsett fra mobbing i barndommen. Er i starten av tredveårene og vært sammen med nåværende mann i 8 år og gift i 6 av de. Har et barn på 3 og alltid hatt det ganske greit sammen. De siste ukene har jeg begynt å merke at han kritiserer utseende mitt. Han mener hårfargen min ikke er blond nok, at nesen min er for lang og at det plager han. Håret mitt har alltid vært blondt, blitt litt mørkere de siste årene. Nesen har alltid vært litt lang, har bestandig vært klar over det men aldri tenkt at det plager han. Liker ikke å ta profilbilder ellers går det greit. Har faktisk blitt mobbet pga. det i barndommen (noe han vet godt) og nå begynner han også… Det var han som lenge prøvde å bli sammen med meg til og begynne med. Før jeg til slutt valgte å bli sammen med han for 8 år siden. Han var og er kjekk og alltid vært snill inntil nylig. Men nå skjønner jeg ingenting. Hvis jeg var så «stygg» hvorfor har han i det hele tatt holdt ut med meg… Har aldri blitt kalt for stygg av andre kjærester, har hatt kjærester også før han. Datteren vår ligner veldig på meg, skal han etter hvert kritisere henne også kanskje? Jeg er knust.. Hva kan dette være? Hvorfor har det klikka for han sånn plutselig? Kjenner jeg blir ordentlig lei meg. Ble så usikker at jeg bestilte frisørtime og da slang han kommentar om at jeg i samme sleng kunne ringt kirurgen. Ble så lei meg, irritert og forbanna at jeg avbestilte frisørtimen. Klarer ikke dette mer, har bedt han om å flytte ut. Moren bor i nabolaget så kan han flytte hjem til henne imens jeg tenker hva jeg skal gjøre videre. Han ba henne komme over og hun forsvarte sin sønn, «ja du må jo ta ønskene hans på alvor, han bryr seg sånn skjønner du». Dette er så flaut at jeg ikke orker å dele det med bestevenninnen min engang. Vurderer å ringe lillebror i kveld for å lufte hjertet.. Foreldrene mine ville blitt knust. De har stått i mobbingen sammen med meg og jeg orker ikke å utsette dem for en runde til.. Anonymkode: 6fdc0...46a Kanskje han er utro, eller at han egentlig vil ut av forholdet, men tør ikke slå opp selv - så han prøver å være jævlig mot deg for å få deg til å dumpe han. Anonymkode: 2492d...721 4 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #28 Skrevet 11. mars 2023 Dette er bare trist❤️ Del det med venninnene dine, - å holde det skjult skaper bare skamfølelse. Og det er ikke du som skal skjemmes, men mannen din som virkelig oppfører seg som en skamløs drittsekk. Anonymkode: d974b...074 3 1 1
Hjelpsom Skrevet 11. mars 2023 #29 Skrevet 11. mars 2023 49 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er så fryktelig lei meg og har fått en slags hat for kroppen som jeg tidligere ikke har hatt. Bortsett fra mobbing i barndommen. Er i starten av tredveårene og vært sammen med nåværende mann i 8 år og gift i 6 av de. Har et barn på 3 og alltid hatt det ganske greit sammen. De siste ukene har jeg begynt å merke at han kritiserer utseende mitt. Han mener hårfargen min ikke er blond nok, at nesen min er for lang og at det plager han. Håret mitt har alltid vært blondt, blitt litt mørkere de siste årene. Nesen har alltid vært litt lang, har bestandig vært klar over det men aldri tenkt at det plager han. Liker ikke å ta profilbilder ellers går det greit. Har faktisk blitt mobbet pga. det i barndommen (noe han vet godt) og nå begynner han også… Det var han som lenge prøvde å bli sammen med meg til og begynne med. Før jeg til slutt valgte å bli sammen med han for 8 år siden. Han var og er kjekk og alltid vært snill inntil nylig. Men nå skjønner jeg ingenting. Hvis jeg var så «stygg» hvorfor har han i det hele tatt holdt ut med meg… Har aldri blitt kalt for stygg av andre kjærester, har hatt kjærester også før han. Datteren vår ligner veldig på meg, skal han etter hvert kritisere henne også kanskje? Jeg er knust.. Hva kan dette være? Hvorfor har det klikka for han sånn plutselig? Kjenner jeg blir ordentlig lei meg. Ble så usikker at jeg bestilte frisørtime og da slang han kommentar om at jeg i samme sleng kunne ringt kirurgen. Ble så lei meg, irritert og forbanna at jeg avbestilte frisørtimen. Klarer ikke dette mer, har bedt han om å flytte ut. Moren bor i nabolaget så kan han flytte hjem til henne imens jeg tenker hva jeg skal gjøre videre. Han ba henne komme over og hun forsvarte sin sønn, «ja du må jo ta ønskene hans på alvor, han bryr seg sånn skjønner du». Dette er så flaut at jeg ikke orker å dele det med bestevenninnen min engang. Vurderer å ringe lillebror i kveld for å lufte hjertet.. Foreldrene mine ville blitt knust. De har stått i mobbingen sammen med meg og jeg orker ikke å utsette dem for en runde til.. Anonymkode: 6fdc0...46a Høres ut som mannen din har "klikka" helt. Eller han har blitt kraftig påvirket av noen andre, kanskje han har hatt noen på si, men vil fortsette å være ekteskapet men samtidig ønsker at du ser annerledes ut. Høres helt forskrudd ut at han nå 8 år etter har endret seg så drastisk. Det kunne ikke falt meg inn og kommet med sånne kommentarer overfor en jeg var glad i i allefall. Og er det noen få "små skavanker" så blir det bare en del av den naturlige skjønnheten i mine øyne. Du skal ikke være redd for å dra familien din inn i dette, de vil støtte deg i dette og blir vel heller fornærmet hvis de får vite at du ikke ber dem om hjelp og støtte sånn som det er nå. Bruk dem for det det er verdt, de vil være der for deg.💗 5
Gjest paprikaskrue Skrevet 11. mars 2023 #30 Skrevet 11. mars 2023 Det er psykisk vold si slikt og når barna dine får med seg dette så utsettes de også for den samme volden. Du må sette ned foten raskt før det eskalerer og søke råd for å håndtere situasjonen.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #31 Skrevet 11. mars 2023 Useless skrev (2 minutter siden): Høres ut som mannen din har "klikka" helt. Eller han har blitt kraftig påvirket av noen andre, kanskje han har hatt noen på si, men vil fortsette å være ekteskapet men samtidig ønsker at du ser annerledes ut. Høres helt forskrudd ut at han nå 8 år etter har endret seg så drastisk. Det kunne ikke falt meg inn og kommet med sånne kommentarer overfor en jeg var glad i i allefall. Og er det noen få "små skavanker" så blir det bare en del av den naturlige skjønnheten i mine øyne. Du skal ikke være redd for å dra familien din inn i dette, de vil støtte deg i dette og blir vel heller fornærmet hvis de får vite at du ikke ber dem om hjelp og støtte sånn som det er nå. Bruk dem for det det er verdt, de vil være der for deg.💗 Kunne ikke falt meg inn å si noe sånn til noen! Når man må sitte og forsvare sitt eget utseendet så er det noe riv ruskende galt. Og svigermor også?! Hadde jeg hørt fra min svigerdatter at min sønn hadde sagt noe sånn så hadde jeg blitt så forbanna! Anonymkode: 3a5b8...92d 2
lillevill Skrevet 11. mars 2023 #32 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Ble så usikker at jeg bestilte frisørtime og da slang han kommentar om at jeg i samme sleng kunne ringt kirurgen Ka faen? Kan du ike spørre hva som feiler han da? Om han er forbanna for noe, eller begynner å bli senil, eller hva faen som gnager sånn at han må si så stygge ting helt uten videre? 1
Hjelpsom Skrevet 11. mars 2023 #33 Skrevet 11. mars 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Kunne ikke falt meg inn å si noe sånn til noen! Ja, det var dårlig ordvalg av meg🤔, men det er uansett verre å si det til noen man er glad i, enn en tilfeldig man ikke har en relasjon til, selv om det også er stykt gjort.
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 11. mars 2023 #34 Skrevet 11. mars 2023 Hvis han plutselig har endra personlighet, fra å være snill til å være kritiserende og slem, ville jeg i alle fall utelukka at det er sykdom. Han er vel i yngste laget for demens, men svulst på hjernen, nevrologiske sykdommer eller depresjon ville jeg i alle fall fått ham til å sjekke ut.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #35 Skrevet 11. mars 2023 Ulven skrev (23 minutter siden): Det ligger noe bak disse meningene. Hvis man skal ta det mest opplagte er det at han er ferdig med ekteskapet og sier slikt for å få frem en reaksjon hvor du initierer til brudd. Så slipper han å være den som splitter opp familien. Så har man selvfølgelig muligheten for at han er rammet av hjernesvulst el, men da ville du trolig ha sett andre forandringer også. Ikke nødvendigvis. Alt kommer an på plassering, type og hvor langt den evt. har kommet. Anonymkode: 1d416...d1b 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #36 Skrevet 11. mars 2023 Hadde forholdet vært ferskt hadde jeg bare trodd han begynte å vise sitt virkelige jeg. Men etter 8 år? Da kan det i alle fall være greit å utelukke at det ligger noe helsemessig bak. Og viser det seg at alt er i den skjønneste orden og han plutselig har blitt en rass, kan han få valget mellom en øyeblikkelig personlighetstransplantasjon og å hute seg ut av ditt liv. Anonymkode: 1d416...d1b 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #37 Skrevet 11. mars 2023 Verste jeg har lest på lenge. Hadde jeg vært deg hadde jeg avsluttet dette og tatt full kontroll på situasjonen. Og dessuten hadde jeg sagt til ALLE dere kjenner hva han sier om deg og at den ekle mora hans støtter han. Klarer du ikke det så får du si noe ufin om pikken og ørene hans, mye vanskeligere å gjøre noe med enn nese og hår 👍 Anonymkode: 8a69b...4d3 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #38 Skrevet 11. mars 2023 Ta igjen eller sett klare grenser når noen er kjip med deg, samme om det er mannen din, hans mor eller fadens oldemor. Anonymkode: cd64a...f7a 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #39 Skrevet 11. mars 2023 Jeg er glad flere så det jeg så, han må til legen altså. Dette høres skummelt ut. En så brå endring og ingen filter?? Anonymkode: 4c17b...3f8 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå