AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #1 Skrevet 11. mars 2023 Jeg er så fryktelig lei meg og har fått en slags hat for kroppen som jeg tidligere ikke har hatt. Bortsett fra mobbing i barndommen. Er i starten av tredveårene og vært sammen med nåværende mann i 8 år og gift i 6 av de. Har et barn på 3 og alltid hatt det ganske greit sammen. De siste ukene har jeg begynt å merke at han kritiserer utseende mitt. Han mener hårfargen min ikke er blond nok, at nesen min er for lang og at det plager han. Håret mitt har alltid vært blondt, blitt litt mørkere de siste årene. Nesen har alltid vært litt lang, har bestandig vært klar over det men aldri tenkt at det plager han. Liker ikke å ta profilbilder ellers går det greit. Har faktisk blitt mobbet pga. det i barndommen (noe han vet godt) og nå begynner han også… Det var han som lenge prøvde å bli sammen med meg til og begynne med. Før jeg til slutt valgte å bli sammen med han for 8 år siden. Han var og er kjekk og alltid vært snill inntil nylig. Men nå skjønner jeg ingenting. Hvis jeg var så «stygg» hvorfor har han i det hele tatt holdt ut med meg… Har aldri blitt kalt for stygg av andre kjærester, har hatt kjærester også før han. Datteren vår ligner veldig på meg, skal han etter hvert kritisere henne også kanskje? Jeg er knust.. Hva kan dette være? Hvorfor har det klikka for han sånn plutselig? Kjenner jeg blir ordentlig lei meg. Ble så usikker at jeg bestilte frisørtime og da slang han kommentar om at jeg i samme sleng kunne ringt kirurgen. Ble så lei meg, irritert og forbanna at jeg avbestilte frisørtimen. Klarer ikke dette mer, har bedt han om å flytte ut. Moren bor i nabolaget så kan han flytte hjem til henne imens jeg tenker hva jeg skal gjøre videre. Han ba henne komme over og hun forsvarte sin sønn, «ja du må jo ta ønskene hans på alvor, han bryr seg sånn skjønner du». Dette er så flaut at jeg ikke orker å dele det med bestevenninnen min engang. Vurderer å ringe lillebror i kveld for å lufte hjertet.. Foreldrene mine ville blitt knust. De har stått i mobbingen sammen med meg og jeg orker ikke å utsette dem for en runde til.. Anonymkode: 6fdc0...46a 1 44
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #2 Skrevet 11. mars 2023 Dette er ikke greit. Spør ham hvorfor han sier slikt, og hva han egentlig ønsker å oppnå med det. Fortell ham hvordan det får deg til å føle deg. da har du i alle fall begynt å kommunisere. Anonymkode: 66d65...05d 9 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #3 Skrevet 11. mars 2023 Han er lei og ekteskapet går mot slutten. Vær glad du snart er kvitt han så du kan få en mann som elsker deg for den du er Anonymkode: 8aafd...1b8 15 5
Gjest CSe0gvmY2b Skrevet 11. mars 2023 #4 Skrevet 11. mars 2023 Huff, ikke hyggelig.. føler virkelig med deg ❤️ du skal selvfølgelig ikke godta slikt.
Sansx Skrevet 11. mars 2023 #5 Skrevet 11. mars 2023 Herregud for en gjøk. Be han finne seg en dame med kortere nese da. Det blir for dumt. Og det er ikke deg det er noe galt med. 17 1
Endorfin Skrevet 11. mars 2023 #6 Skrevet 11. mars 2023 Synes dette var hjerteskjærende lesning, om han kommenterer at nesen din er lang og håret ikke er blondt nok så har du desverre truffet en mann som knapt kan kalles en mann. En som bryter deg ned istedenfor og bygge deg opp, spesielt om han har visst om din forhistorie om mobbing så er det en veldig lite oppegående mann. 26 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #7 Skrevet 11. mars 2023 Her har han nok sine egne problemer og tror ting vil endre seg om du endrer deg. Men det er jo han som er misfornøyd i eget liv og selv må ta tak i det han sliter med. Det er aldri greit å være slem mot kjæresten sin. Jeg tenker han er lei ekteskapet, og istedetfor å ta tak og gjøre det slutt, så tror han at han vil få tilbake følelsene om du endrer utseende. Men om man faller ut av forelskelse, så vil det ikke hjelpe at partneren endrer utseende Anonymkode: 5fc7a...6fb 5
Gjest WhisperingWind Skrevet 11. mars 2023 #8 Skrevet 11. mars 2023 Virker som han prøver å drive deg vekk. Jeg hadde innvilget ønsket. For et rasshøl💩
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #9 Skrevet 11. mars 2023 Hvor gamle er dere? Fortsatt i 20-åra? Anonymkode: 0ec0c...999
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #10 Skrevet 11. mars 2023 Får han støtte av sin egen mor til å mobbe sin egen kone? Wow! 😐 Anonymkode: e5881...36b 10 6
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #11 Skrevet 11. mars 2023 Så brå endring i personligheten, da ville jeg lurt på om det kan være frontallappdemens.. Anonymkode: 68580...ace 24 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #12 Skrevet 11. mars 2023 Han der er ikke normal i hodet. Ikke svigermoren din heller. Ikke la han bryte deg ned. Kom deg unna ❤️! Anonymkode: f9a87...476 11 2 2
Andro Skrevet 11. mars 2023 #13 Skrevet 11. mars 2023 Jo raskere du tar tak i dette og setter foten ned, jo mindre skader får du - og barnet ditt. Dette er ikke din skam, og du skal ikke holde inne med det for å skjerme ham. Foreldrene dine blir ikke knust av å få være på ditt lag. Den eneste du beskytter er deg selv, og det å se smerten i dem. De tåler det nå, slik de tålte det da. Ting er vonde å høre der og da, men det er alltid godt å få stille opp for folk man er glad i. Menn som begynner med slik trakassering blir ikke bedre. Dette er starten på et løp med psykisk mishandling, og om du ikke står opp for deg selv akkurat nå kan den også eskalere til det fysiske. Oppsøk hjelp så snart som mulig. Ring gjerne krisesenterets telefon. De har folk som er trent i å snakke med folk som opplever slike vonde ting som du gjør nå. 9 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #14 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så brå endring i personligheten, da ville jeg lurt på om det kan være frontallappdemens.. Anonymkode: 68580...ace Tenkte det samme…. Høres ikke friskt ut. Anonymkode: b49d4...c3b 8
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #15 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så brå endring i personligheten, da ville jeg lurt på om det kan være frontallappdemens.. Anonymkode: 68580...ace Det høres ut som moren hans kan lide av en slags demens også. Anonymkode: 64bd5...16c 9
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #16 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette er ikke greit. Spør ham hvorfor han sier slikt, og hva han egentlig ønsker å oppnå med det. Fortell ham hvordan det får deg til å føle deg. da har du i alle fall begynt å kommunisere. Anonymkode: 66d65...05d Har spurt han rett ut om hva dette egentlig dreier seg om. Om han er lei av ekteskapet eller har funnet en ny dame. Eller om det har skjedd noe på jobben eller noe annet jeg ikke vet om. Svarer nei på alt og mener at jeg burde benytte meg av legehjelp og sånt.. At man kan komme langt med litt kirurgi og makeup effekter. Da svarte jeg at han kan komme langt med litt psykologisk hjelp og jeg med en skilsmisse. Da ble han irritert og mente jeg misforstod bla bla.. Anonymkode: 6fdc0...46a 5 15 4
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #17 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvor gamle er dere? Fortsatt i 20-åra? Anonymkode: 0ec0c...999 Han er 33 og jeg 31, gift i 6 år og sammen i 8. Har oppført oss ganske A4 inntil han klikket nylig. Og jeg kan ikke sitte å ta imot. Dette er smertefullt!! Anonymkode: 6fdc0...46a 3 14
Alivamale Skrevet 11. mars 2023 #18 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har spurt han rett ut om hva dette egentlig dreier seg om. Om han er lei av ekteskapet eller har funnet en ny dame. Eller om det har skjedd noe på jobben eller noe annet jeg ikke vet om. Svarer nei på alt og mener at jeg burde benytte meg av legehjelp og sånt.. At man kan komme langt med litt kirurgi og makeup effekter. Da svarte jeg at han kan komme langt med litt psykologisk hjelp og jeg med en skilsmisse. Da ble han irritert og mente jeg misforstod bla bla.. Anonymkode: 6fdc0...46a Har du spurt ham om hvorfor han mener du burde søke legehjelp for noe han opplever er et problem, men ikke du? Ingen seriøs plastikkirurg opererer en pasient som ikke ønsker det selv. «Hei, jeg er her fordi mannen min mener jeg burde operere nesen min» 🙄 Det virker mer som han burde oppsøke legehjelp selv, han har jo faktisk et problem. 8 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #19 Skrevet 11. mars 2023 Hvis han faktisk er så kjip som du beskriver er jeg vært sterkt fristet til å be deg sette seg ned med han. Ta på deg en bekymret mine og fortall han at du mistenker han har en begynnende, tidlig demens. Det er ikke normalt å forandre seg fra normal til a total asshole fra én dag til den neste. Spør hva han tenker om saken selv. Anonymkode: 58df7...f30 15 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #20 Skrevet 11. mars 2023 Altså, her mener jeg egentlig du bør ta ansvar og melde bekymring til legen hans. Dette kan være tegn på begynnende demens. Anonymkode: 34547...a74 8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå