Gå til innhold

kristen og gift


burgarn

Anbefalte innlegg

Første Mosebok

Kapittel 2. 18 Da sa Herren Gud: «Det er ikke godt for mannen å være alene. Jeg vil gi ham en hjelper som er hans like

Evangeliet etter Matteus

Kapittel 22

De to store bud

34 Da fariseerne hørte at han hadde stoppet munnen på saddukeerne, kom de sammen. 35 En av de lovkyndige blant dem ville sette ham på prøve og spurte: 36 «Mester, hvilket bud er det største i loven?» 37 Han svarte: «Du skal elske Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel og av all din forstand. 38 Dette er det største og første bud. 39 Men et annet er like stort: Du skal elske din neste som deg selv. 40 På disse to bud hviler hele loven og profetene.»

Endret av Funshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tøff? Nei, ikke i det hele tatt! Selvfølgelig må hun bli i ekteskapet - hun har lovet Gud å bli hos mannen sin i gode og onde dager, inntil døden skiller dem! Skillsmisse kommer altså ikke på tale. Skal hun kalle seg en kristen og gjennomføre de kristne ritualene, som for eksempel kristen vielse, så må hun altså ta hele pakka! Eller skal hun bare være kristen når det passer henne?

Er selvfølgelig enig i at det ikke er videre pent av mannen hennes å oppføre seg som han gjør, men ifølge bibelen gjør han faktisk ikke noe galt...

Slik jeg ser det, så har hun to alternativer; 1. Få fyren med seg til familierådgivning og forhåpentligvis få noe positivt ut av det for seg selv og ekteskapet sin skyld. 2. Godta situasjonen som den er.

så om du er kristen må du bare godta å ha et dårlig liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_MD_*
så om du er kristen må du bare godta å ha et dårlig liv?

Nei, selvfølgelig ikke. Det gjelder å innrette seg. Men samtidig må man jo følge spillereglene innenfor kirken? Kanskje det er innmari dumt å stå og love Gud at man skal leve sammen med ektefellen i gode og onde dager inntil døden skiller dem...? Bare en tanke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven
Nei, selvfølgelig ikke. Det gjelder å innrette seg. Men samtidig må man jo følge spillereglene innenfor kirken? Kanskje det er innmari dumt å stå og love Gud at man skal leve sammen med ektefellen i gode og onde dager inntil døden skiller dem...? Bare en tanke  ;)

i følge biblen er det faktisk lov å skille seg, men hvis du gifter deg igjen eller gifter deg med en person som er skilt begår du en synd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale alle kristne å se TV-serien som i sin tid ble vist på NRK, "Charlott og Charlotte" (dansk serie etter bøker av Ole Bornås (?) )

Den berører aspekter som dette.

Jeg vil anbefale folk å tenke selv og ikke la bibelen bestemme over dem. Det er greit å tro men hvis troen blir større enn livet selv synes ikke jeg synd på de troende som lar seg kue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...