Gå til innhold

Får ikke bli med i private facebookgrupper


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ved to anledninger nå forsøkt å bli med i to ulike facebookgrupper som ikke har godtatt forespørselen min. Det er helt vanlige grupper som jeg vil si tilnærmet alle kan bli medlem av. Den ene er en "guilty pleasures mat-gruppe", og den andre er en slik lokalgruppe for folk som bor og er oppvokst i byen jeg bor i.

På begge to er det pålagt at man svarer i en liten boks om hvorfor man vil bli medlem eller hvilken matrett jeg liker best (sånne kontrollspørsmål for at de ikke skal ta inn falske profiler eller spam) Jeg har svart så kort og godt jeg kan uten å utbrodere i begge gruppene, men blir som ikke godkjent av administrator.

Er det noen her som er administratorer i slike grupper som kan fortelle meg hva jeg evt. kunne ha svart annerledes? Om jeg må legge inn en hel del emojis, en lang utgreiing eller tårevåte historier før jeg blir godkjent? Jeg tar det ikke personlig, for jeg vet at jeg ikke kjenner disse menneskene, men jeg klarer ikke tenke meg hvorfor jeg ikke blir godkjent. Må folk ha pip åpne kontoer for å bli godtatt?

Jeg har begrenset kontoen min for de jeg ikke er venner med, men det bør jo ikke være en forutsetning med åpen konto for å være med i slike grupper. Håper noen har et godt svar, så jeg slipper å bekymre meg for om måten jeg skriver på kan tolkes robotaktig eller om de rett og slett ikke godtar folk som bare skriver én setning. 

Anonymkode: e236f...df7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du bilde av deg selv på profilen din?

Anonymkode: 1feea...959

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gruppe men fikk så mye medlemsforespørsler at jeg ga opp å administrere den. Nå lever den sitt eget liv og det er ingen medlemmer som er godtatt siden 2020

Anonymkode: 091d8...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har du bilde av deg selv på profilen din?

Anonymkode: 1feea...959

Ja. har bilde med ansiktet mitt 

Anonymkode: e236f...df7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert det er aktive grupper. 

Anonymkode: a3ded...766

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er profilen din på fb ny/under ett år gammel? Dette var grunnen til at jeg lenge sleit med å komme inn i grupper - nye profiler ble automatisk slettet, da de beskyttet gruppene mot spam.

Anonymkode: c7f63...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 3/9/2023 at 3:29 PM, AnonymBruker said:

Er det noen her som er administratorer i slike grupper som kan fortelle meg hva jeg evt. kunne ha svart annerledes?

Du forteller ikke hva du skrev, så det synes jeg blir veldig vanskelig å vurdere.

Anonymkode: d9aac...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også blitt avslått. Da "søkte" jeg igjen og kom inn. Tror ikke de har så veldig kontroll. 

Hva skal de egentlig sjekke? 

Anonymkode: 6ff4e...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.3.2023 den 15.43):

Jeg har en gruppe men fikk så mye medlemsforespørsler at jeg ga opp å administrere den. Nå lever den sitt eget liv og det er ingen medlemmer som er godtatt siden 2020

Anonymkode: 091d8...e3d

Lurt å sette noen flere medlemmer som administrator eller gi de retten til å godkjenne medlemmer. Jeg driver ei gruppe for gravide på fb, var ei som hadde veldig lyst å være admin sammen med meg 😅 da slipper jeg å sitte å godta alle som vil bli med hele tiden 

Anonymkode: b211b...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.3.2023 den 20.41):

Du forteller ikke hva du skrev, så det synes jeg blir veldig vanskelig å vurdere.

Anonymkode: d9aac...5e1

På lokalgruppa så svarte jeg "fordi jeg bor der, og har vært medlem her før" på matgruppa så svarte jeg at" jeg ikke hadde noen spesielle guilty pleasures, men ville ha litt inspirasjon" Noe sånt. Det er veldig aktive grupper, med flere innlegg om dagen. 

Anonymkode: e236f...df7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er administrator og er forsiktig med å godkjenne begrensede profiler. Søk igjen og skriv heller hvorfor du ønsker å bli med på en genuin måte er mitt tips. At du ønsker å bidra til aktivitet er et pluss. At du har meldt deg ut før er ikke nødvendig å skrive da vi ser det, og du stiller heller ikke så sterkt ved å poengtere det annet enn om du sier det var gjort ved en feil.

Anonymkode: 0a284...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du utenlandsk navn? Jeg er utenlandsk og forsøkte å bli medlem i en norsk gruppe. Altså den het noe a la "Friluftsliv Norge". Jeg ble ikke godkjent og de blokkerte meg også. Rimelig spesielt, men visstnok ikke første gang det skjer i følge andre jeg har pratet med.

Anonymkode: 193da...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om gruppene er aktive, er det ikke sikkert admin er det. Hvor lenge er det siden du søkte? 

Dersom det er gått mer enn to/tre uker kan du sende en melding til en som er admin? 

Anonymkode: 5422b...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...